رفتن به بالا
  • یکشنبه - 15 دی 1398 - 22:57
  • کد خبر : ۵۸۸۵
  • چاپ خبر : رئیس فدراسیون کوهنوردی : سالن اختصاصی ضروری‌ترین نیاز صخره‌نوردی ایلام است

رئیس فدراسیون کوهنوردی : سالن اختصاصی ضروری‌ترین نیاز صخره‌نوردی ایلام است

رییس فدراسیون کوهنوردی : با توجه به کوهستانی بودن استان ایلام، داشتن سالن اختصاصی یکی از ضروریات رشته صخره‌نوردی است و می‌توان استعدادهای درخشانی از این طریق شناسایی کرد.

رییس فدراسیون کوهنوردی : داشتن سالن اختصاصی یکی از ضروریات رشته صخره‌نوردی است و می‌توان استعدادهای درخشانی از این طریق شناسایی کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رییس فدراسیون کوهنوردی : با توجه به کوهستانی بودن استان ایلام، داشتن سالن اختصاصی یکی از ضروریات رشته صخره‌نوردی است و می‌توان استعدادهای درخشانی از این طریق شناسایی کرد.

به گزارش یاریزان؛ مجمع انتخاب رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ایلام با حضور ۱۴ عضو مجمع انتخابی این هیئت از جمله زارعی رئیس فدراسیون ، علی شائی مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام ، کریمی معاون امور ورزش و دیگر اعضا در هتل زاگرس شهر ایلام برگزار شد.

 

------------------------------------

رییس فدراسیون کوه‌نوردی گفت: با توجه به کوهستانی بودن استان ایلام، داشتن سالن اختصاصی یکی از ضروریات رشته صخره‌نوردی است و می‌توان استعدادهای درخشانی از این طریق شناسایی کرد.
رضا زارعی در مجمع انتخاب رییس هیات کوه‌نوردی استان ایلام اظهار داشت: تنها ۶ استان در کوه‌نوردی و صخره‌نوردی کشور شاخص هستند که علت پیشرفت آنها دسترسی به سالن اختصاصی بوده است.
وی افزود: استان ایلام در رشته کوه‌نوردی ظرفیت مناسبی دارد اما در جایگاه مناسب خود قرار نگرفته است و باید تلاش کرد با استفاده از پتانسیل موجود به مقام شایسته‌ای برسد.
رییس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: طی سال‌های گذشته ایلام نیز همچون بسیاری از استان‌های دیگر حضور خود را با چالش فراوانی حفظ کرده است اما پس از انتخاب رییس هیات باید این مشکلات رفع و هیچ عذری برای عدم توسعه و فعالیت مجدد پذیرفتنی نیست.
زارعی گفت: با وجود همه مشکلات در این رشته، استان ایلام سال ۹۳ رتبه سوم صعود ورزشی را از آن خود کرد و در رتبه‌بندی آموزشی نیز رتبه نخست کشور را کسب کرده که نشان دهنده ورزشی بودن آن است.
وی تاکید کرد: با وجود ظرفیت‌های بالقوه در رشته کوههنوردی، زیرساخت‌ها در این رشته ورزشی در استان ها وجود ندارد که فدراسیون در این زمینه هیات کوه‌نوردی ایلام را حمایت می‌کند.
رییس فدراسیون کوه‌نوردی اضافه کرد: باید کوه‌های مرتفع استان معرفی شود و ۶ ماه نخست سال که امکان صعود وجود دارد، از این ظرفیت استفاده کرد.
زارعی برگزاری جشنواره و مسابقات را در این ایلام ضروری دانست و گفت: برگزاری جشنواره در این منطقه می‌تواند سبب تجهیز دیواره برای صخره‌نوردی و در کنار آن شناسایی افراد باستعداد شود، شرط پویایی رشته کوه‌نوردی تداوم آموزش است و هیات‌های کوه‌نوردی استانی باید به آموزش توجه بیشتری کنند.وی با بیان اینکه استعدادیابی برای توسعه کوه‌نوردی ضروری است، گفت: فعالیت هیات کوه‌نوردی باید به طور عمده در عرصه آموزش، قهرمانی، استعدادیابی و سازندگی باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی