رفتن به بالا
  • جمعه - 7 آذر 1399 - 20:08
  • کد خبر : ۸۶۲۲
  • چاپ خبر : کوهنوردان مهابادی از صعود به ارتفاعات تا مساعد شدن آب و هوا خودداری کنند
به دلیل شرایط جوی نامناسب؛

کوهنوردان مهابادی از صعود به ارتفاعات تا مساعد شدن آب و هوا خودداری کنند

در جهت مبارزه با بیماری کرونا، کوهنوردان مهابادی هزینه‌های مراسمات نوروز امسال خود را به هیات امنای بیمارستان موقت این شهرستان اهدا می‌کنند.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: به دلیل شرایط جوی باشگاه‌ها و کوهنوردان مهابادی از صعود به ارتفاعات تا مساعد شدن آب و هوا خودداری کنند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رییس هیات کوهنوردی مهاباد گفت: به دلیل شرایط جوی باشگاه‌ها و کوهنوردان مهابادی از صعود به ارتفاعات تا مساعد شدن آب و هوا خودداری کنند.

به گزارش یاریزان؛ دیاکو افشردل در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: طبق گزارش و اخبار هواشناسی بارش‌های برف همراه با کولاک و مه در روزهای آتی ادامه‌دار بوده و کوهنوردانی که قصد صعود به ارتفاعات در روز جمعه را دارند باید برنامه‌های خود را به تعویق بیاندازند.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: در این مدت و باتوجه به شرایط جوی احتمال سقوط بهمن، گم شدن بر اثر مه‌آلود بودن هوا، احتمال حمله حیوانات وحشی از جمله گرگ، سقوط به دره و ارتفاع سلامت و جان کوهنوردان را تهدید می‌کند.

رییس هیات کوهنوردی مهاباد تاکید کرد: گروه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی حتی در صورت اصرار برای برگزاری برنامه‌های خود نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه داشته و به هیچ عنوان قصد صعود به ارتفاعات و قله‌ها را نداشته باشند.

افشردل اظهار داشت: برحسب وظیفه از طریق رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با تیم‌های کوهنوردی هشدارهای لازم اعلام شده است و امیدواریم شاهد حوادث دلخراش در این روزهای نامساعد جوی نباشیم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار عضو تیم‌های مختلف هیأت کوهنوردی این شهرستان هستند و کوهنوردی از رشته‌های محبوب ورزشی در بین شهروندان به‌ویژه خانواده‌های مهابادی به‌شمار می‌رود.

ورود سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی موجب موجب کند شدن تردد در محورهای مواصلاتی و سفیدپوش شدن ارتفاعات این استان شد.

مهاباد از دیرباز به عنوان یکی از قطب‌های مهم رشته کوهنوردی در کشور مطرح بوده و کوهنوردان این شهرستان در عرصه‌های داخلی و خارجی تاکنون موفق به فتح قله‌های مشهوری در جهان شده‌اند.

شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی