رفتن به بالا
  • دوشنبه - 3 مرداد 1401 - 15:47
  • کد خبر : ۱۲۸۶۸
  • چاپ خبر : پایان مسابقات سوپرساباکی قهرمانی کشور در ارومیه با قهرمانی آذربایجان غربی

پایان مسابقات سوپرساباکی قهرمانی کشور در ارومیه با قهرمانی آذربایجان غربی

به گزارش یاریزان؛ اکبر روح‌پرور ربیس کمیته جهانی سوپرساباکی گفت: این مسابقات با هدف انتخابی برای شرکت در جام ترکیه با همکاری انجمن‌های ورزشی آذربایجان‌غربی در دو بخش بانوان و آقایان در سالن ۳ هزار نفری آهندوست برگزار شد. وی اظهار کرد: در بخش بانوان تیم آذربایجان‌غربی عنوان نخست را کسب کرد و تهران مقام دوم و آذربایجان‌شرقی مقام سوم را کسب کردند، اصفهان و مازندران هم چهارم و پنجم شدند. رییس کمیته جهانی سوپرساباکی ادامه داد: در بخش آقایان نیز عنوان نخست به آذربایجان‌غربی رسید و آذربایجان‌شرقی دوم و خراسان رضوی سوم شدند، تیم تهران چهارم و مازندران مقام پنجم را کسب کرد. روح‌پرور گفت: مسوول برگزاری بانوان در این دوره از مسابقات «زهره وثوقی» و مسوول آقایان «میلاد رستمی» بودند و ۶۳۰ ورزشکار در بخش بانوان و ۶۵۸ ورزشکار در بخش آقایان حضور داشتند. وی اضافه کرد: ورزشکاران راه‌یافته به فینال بهمراه دارندگان عناوین سوم به اردوی تیم ملی دعوت شده و سپس به مسابقات جام ترکیه اعزام می‌شوند. شایان ذکر است؛ کانچو " اکبر روح پرور " در سال 1380 سبک سوپرساباکی را پایه ریزی نمود و در سال 1384 رسمیت این سبک از سوی فدراسیون ورزشهای رزمی به ثبت رسید و اعلام گردید. در طی این مدت سبک به اولین دوره مسابقات بین المللی مراکش اعزام و مقام نخست را در سال 1385 بدست آورد. در مسابقات جهانی 2007 ترکیه با کسب دو مدال طلا و یک نقره و سه برنز توانست مقام اول تیمی را به خود اختصاصا دهد. سبک سوپرساباکی دارای ویژگیهای بسیار خوبی است که در روش های بادی کنتاکت، سمی کنتاکت، لایت کنتاکت و فول کنتاکت مبارزه دارد و از دفاع شخصی پیشرفته برخوردار می باشد. تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان سبکها و مسابقات 20 سوئیس با توجه به تجربه چندین ساله کانچو اکبر روح پرور و حضور ایشان در کمیته داوران مسابقات جهانی بود که تیم ایران موفق به کسب یک طلا و نقره شد.

تیم استان آذربایجان غربی در هر دو بخش آقایان و بانوان به عنوان قهرمانی مسابقات سوپرساباکی کشور دست یافت.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم استان آذربایجان غربی در هر دو بخش آقایان و بانوان به عنوان قهرمانی مسابقات سوپرساباکی کشور دست یافت.

به گزارش یاریزان؛ اکبر روح‌پرور ربیس کمیته جهانی سوپرساباکی گفت: این مسابقات با هدف انتخابی برای شرکت در جام ترکیه با همکاری انجمن‌های ورزشی آذربایجان‌غربی در دو بخش بانوان و آقایان در سالن ۳ هزار نفری آهندوست برگزار شد.

 

------------------------------------

وی اظهار کرد: در بخش بانوان تیم آذربایجان‌غربی عنوان نخست را کسب کرد و تهران مقام دوم و آذربایجان‌شرقی مقام سوم را کسب کردند، اصفهان و مازندران هم چهارم و پنجم شدند.
رییس کمیته جهانی سوپرساباکی ادامه داد: در بخش آقایان نیز عنوان نخست به آذربایجان‌غربی رسید و آذربایجان‌شرقی دوم و خراسان رضوی سوم شدند، تیم تهران چهارم و مازندران مقام پنجم را کسب کرد.

روح‌پرور گفت: مسوول برگزاری بانوان در این دوره از مسابقات «زهره وثوقی» و مسوول آقایان «میلاد رستمی» بودند و ۶۳۰ ورزشکار در بخش بانوان و ۶۵۸ ورزشکار در بخش آقایان حضور داشتند.
وی اضافه کرد: ورزشکاران راه‌یافته به فینال بهمراه دارندگان عناوین سوم به اردوی تیم ملی دعوت شده و سپس به مسابقات جام ترکیه اعزام می‌شوند.

شایان ذکر است؛ کانچو ” اکبر روح پرور ” در سال ۱۳۸۰ سبک سوپرساباکی را پایه ریزی نمود و در سال ۱۳۸۴ رسمیت این سبک از سوی فدراسیون ورزشهای رزمی به ثبت رسید و اعلام گردید. در طی این مدت سبک به اولین دوره مسابقات بین المللی مراکش اعزام و مقام نخست را در سال ۱۳۸۵ بدست آورد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در مسابقات جهانی ۲۰۰۷ ترکیه با کسب دو مدال طلا و یک نقره و سه برنز توانست مقام اول تیمی را به خود اختصاصا دهد. سبک سوپرساباکی دارای ویژگیهای بسیار خوبی است که در روش های بادی کنتاکت، سمی کنتاکت، لایت کنتاکت و فول کنتاکت مبارزه دارد و از دفاع شخصی پیشرفته برخوردار می باشد.

تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان سبک ها و مسابقات ۲۰ سوئیس با توجه به تجربه چندین ساله کانچو اکبر روح پرور و حضور ایشان در کمیته داوران مسابقات جهانی بود که تیم ایران موفق به کسب یک طلا و نقره شد.

سبک سوپر ساباکی در حال حاضر در بیش از ۴۰ کشور فعالیت دارد که در کلیه استایلهای جهانی فعال و حضور فعال در مسابقات برون مرزی دارد و در عضویت سازمان های جهانی (WASCO) که زیر نظر کمیته ملی المپیک ایتالیا می باشد قرار دارد و همچنین عضویت سازمان جهانی سبکهای آزاد که هر چهار سال مسابقات جهانی دارد حضور می یابند و جزء اعضای کمیته شورای داوران و فنی را دارا می باشند.

سوپرساباکی از روشهای مختلف برخوردار می باشند که در نهایت (سرعت- قدرت- جابجایی- تفکر- تکنیک- ایمان) در جوهر سبک سوپر ساباکی کی باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی