رفتن به بالا
  • جمعه - 30 آبان 1399 - 08:23
  • کد خبر : ۸۴۴۷
  • چاپ خبر : تاریخچه لیگ برتر والیبال بانوان / از معرفی تا برگزاری مسابقات زیر سایه کرونا
در آستانه بیست سالگی؛

تاریخچه لیگ برتر والیبال بانوان / از معرفی تا برگزاری مسابقات زیر سایه کرونا

با اعلام فدراسیون، اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی والیبال بانوان ایران با حضور سه بانو از آذربایجان غربی و کرمانشاه اعلام شد.

در آستانه بیست سالگی لیگ برتر والیبال بانوان با نگاهی کوتاه به تاریخچه این مسابقات، اتفاقات مهم دوره های مختلف این رقابت ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در آستانه بیست سالگی لیگ برتر والیبال بانوان با نگاهی کوتاه به تاریخچه این مسابقات، اتفاقات مهم دوره های مختلف این رقابت ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش یاریزان؛ نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۸۰ به صورت دوره‌ای برگزار شد که تیم هما تهران به قهرمانی در این دوره دست یافت. از سال ۱۳۸۰ که این رقابت‌ها آغاز شد، لیگ برتر والیبال بانوان تا کنون ادامه یافته است و تیم ذوب‌آهن اصفهان با شش دوره قهرمانی، پرافتخارترین تیم شرکت کننده در این مسابقات است. این تیم هفت عنوان نایب قهرمانی و دو مدال برنز نیز در پرونده کاری خود در لیگ برتر دارد.

 

------------------------------------

هشت تیم قهرمان نوزده دوره لیگ برتر

در نوزده دوره لیگ برتر بانوان ایران تا کنون هشت تیم در سکوی نخست و قهرمانی ایستاده‌اند.

هما تهران (۱۳۸۲،۱۳۸۰ و ۱۳۸۳)، دانشگاه آزاد (۱۳۸۱ و ۱۳۹۳)، ذوب‌آهن اصفهان (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ و ۱۳۹۷)، پرسپولیس (۱۳۸۹)، گیتی پسند (۱۳۹۰ و ۱۳۹۱)، گاز تهران ( ۱۳۹۲ و ۱۳۹۴)، بانک سرمایه (۱۳۹۵) و پیکان تهران (۱۳۹۶).

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

کرونا و ناتمام ماندن مسابقات سال ۹۸

نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران از هفتم آذر‌ماه سال ۱۳۹۸ با حضور ۹ تیم اکسون، باریج اسانس کاشان، پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان، سایپا تهران، ستارگان فارس، شورا و شهرداری قزوین، افق قم و توسعه اقتصادی اطلس برگزار شد.

دی ماه سال ۹۸ نخستین گزارش‌ها از شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان مرکز استان هوبی کشور چین منتشر شد و ۳۰ بهمن ماه نیز گزارش فوت دو نفر به دلیل بیماری کرونا در شهر قم اعلام شد تا نگرانی‌ها برای شیوع این بیماری در ایران به صورت رسمی آغاز شود و پس از آن ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور فعالیت خود را شروع کند.

در پنجم اسفندماه سال ۹۸ با توجه به نگرانی‌های موجود درباره شیوع بیماری کرونا، نشست تصمیم‌گیری درباره نحوه ادامه لیگ برتر والیبال ایران با حضور مدیران عامل باشگاه برگزار شد و تعطیلی لیگ برتر بانوان، قطعی شد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی