رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 3 شهریور 1400 - 15:44
  • کد خبر : ۱۱۵۰۳
  • چاپ خبر : بیت الله عباسپور ؛ یک زندگی کوتاه و پرافتخار
به بهانه سالگرد درگذشت اسطوره بیجاری؛

بیت الله عباسپور ؛ یک زندگی کوتاه و پرافتخار

در تاریخ بدنسازی و پرورش اندام ایران، نام بیت الله عباسپور از نام های درخشان تاریخ به شمار می رود؛ مردی که تابوی مسترالمپیا را برای ورزشکاران ایرانی شکست. به گزارش یاریزان؛ دنیس جیمز بدنساز آمریکایی درباره اش گفته است: «اولین بار که بیتو را دیدم در آلمان بود. سال ۲۰۱۲ که او به دلیل مشکلات ویزا و بلیت هواپیمایش یک ساعت قبل از مسابقات به محل رقابت ها رسید. آن رقابت اولین رقابت حرفه ای بیت الله عباسپور بود و به یاد دارم صبح مسابقه بود که با هم صحبت کردیم. به او گفتم که بدن بسیار زیبایی دارد. بدن بیت الله واقعا مرا به خود جلب کرد. استعداد بدنی زیادی داشت. فرم زیبای بدنش به خوبی روی سکو خودنمایی می کرد.» عباسپور در بیستم اسفند 1358 در شهر یاسوکند واقع در بیجار متولد شده بود. تنها دو سال داشت که بسان بسیاری از جنگ زدگان غرب کشور به همراه خانواده‌اش از بیجار به ماهدشت کرج مهاجرت کرد. فوتبال نخستین رشته ای بود که عباسپور به آن پرداخت اما مصدومیت سبب دور ماندن او از فوتبال شد و از آن به بعد به تمرین با وزنه روی آورد. در 16 سالگی به پیشنهاد عموی خود به باشگاه بدنسازی رفت و به سرعت به دلیل داشتن بدنی ورزیده و عضلانی مورد توجه حسین حسینی مربی باشگاه قرار گرفت. در همان سال با هدایت عباس مهدوی مربی خود، مقام قهرمانی مسابقات پرورش اندام جوانان کرج را کسب کرد. پنج سال بعد و در 1379 او برای نخستین بار در مسابقات کشوری (به میزبانی اصفهان) شرکت کرد و در وزن 70کیلو به مقام دوم مسابقات دست یافت. سه سال بعد، عباسپور برای نخستین بار طعم قهرمانی ایران را چشید و در مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی در وزن 70 کیلو مقام اول را از آن خود کرد. به این ترتیب جواز حضور در رقابتهای جهانی IFBB در مومبای(هندوستان) را به دست آورد. در آن رقابتها عباسپور در وزن ۷۰ کیلو مقام اول را به خود اختصاص داد. دومین حضور او در این رقابتها مربوط به سال 1384 و رقابتهای شانگهای چین بود که نماینده کشورمان به عنوان سومی رقابتها دست یافت. در این مسابقات او در وزن 75 کیلو شرکت کرد.

در تاریخ بدنسازی و پرورش اندام ایران، نام بیت الله عباسپور از نام های درخشان تاریخ به شمار می رود؛ مردی که تابوی مسترالمپیا را برای ورزشکاران ایرانی شکست.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در تاریخ بدنسازی و پرورش اندام ایران، نام بیت الله عباسپور از نام های درخشان تاریخ به شمار می رود؛ مردی که تابوی مسترالمپیا را برای ورزشکاران ایرانی شکست.

به گزارش یاریزان؛ دنیس جیمز بدنساز آمریکایی درباره اش گفته است: «اولین بار که بیتو را دیدم در آلمان بود. سال ۲۰۱۲ که او به دلیل مشکلات ویزا و بلیت هواپیمایش یک ساعت قبل از مسابقات به محل رقابت ها رسید. آن رقابت اولین رقابت حرفه ای بیت الله عباسپور بود و به یاد دارم صبح مسابقه بود که با هم صحبت کردیم. به او گفتم که بدن بسیار زیبایی دارد. بدن بیت الله واقعا مرا به خود جلب کرد. استعداد بدنی زیادی داشت. فرم زیبای بدنش به خوبی روی سکو خودنمایی می کرد.»

 

------------------------------------

عباسپور در بیستم اسفند ۱۳۵۸ در شهر یاسوکند واقع در بیجار متولد شده بود. تنها دو سال داشت که بسان بسیاری از جنگ زدگان غرب کشور به همراه خانواده‌اش از بیجار به ماهدشت کرج مهاجرت کرد. فوتبال نخستین رشته ای بود که عباسپور به آن پرداخت اما مصدومیت سبب دور ماندن او از فوتبال شد و از آن به بعد به تمرین با وزنه روی آورد.

در ۱۶ سالگی به پیشنهاد عموی خود به باشگاه بدنسازی رفت و به سرعت به دلیل داشتن بدنی ورزیده و عضلانی مورد توجه حسین حسینی مربی باشگاه قرار گرفت. در همان سال با هدایت عباس مهدوی مربی خود، مقام قهرمانی مسابقات پرورش اندام جوانان کرج را کسب کرد.

پنج سال بعد و در ۱۳۷۹ او برای نخستین بار در مسابقات کشوری (به میزبانی اصفهان) شرکت کرد و در وزن ۷۰کیلو به مقام دوم مسابقات دست یافت.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

سه سال بعد، عباسپور برای نخستین بار طعم قهرمانی ایران را چشید و در مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی در وزن ۷۰ کیلو مقام اول را از آن خود کرد. به این ترتیب جواز حضور در رقابتهای جهانی IFBB در مومبای (هندوستان) را به دست آورد. در آن رقابتها عباسپور در وزن ۷۰ کیلو مقام اول را به خود اختصاص داد. دومین حضور او در این رقابتها مربوط به سال ۱۳۸۴ و رقابتهای شانگهای چین بود که نماینده کشورمان به عنوان سومی رقابتها دست یافت. در این مسابقات او در وزن ۷۵ کیلو شرکت کرد.

طی سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ عباسپور سه عنوان قهرمانی در آسیا و یک عنوان قهرمانی جهان کسب کرد. عناوین آسیایی او در رقابتهای ۲۰۰۷ چین، ۲۰۰۸ هنگ کنگ و ۲۰۱۰ تهران به دست آمد و قهرمانی او در رقابتهای جهانی IFBB در منامه بحرین به ثبت رسید.

بیت الله از سال ۱۳۹۱ وارد عرصه حرفه ای شد و کم کم به “بیتو” ملقب شد. در همان سال در مسابقات مستر اروپا(اسپانیا) عنوان سومی را از آن خود کرد. عباسپور در سال ۲۰۱۲ نخستین ایرانی لقب گرفت که در مسترالمپیا حضور پیدا کرد.

در تاریخ بدنسازی و پرورش اندام ایران، نام بیت الله عباسپور از نام های درخشان تاریخ به شمار می رود؛ مردی که تابوی مسترالمپیا را برای ورزشکاران ایرانی شکست. به گزارش یاریزان؛ دنیس جیمز بدنساز آمریکایی درباره اش گفته است: «اولین بار که بیتو را دیدم در آلمان بود. سال ۲۰۱۲ که او به دلیل مشکلات ویزا و بلیت هواپیمایش یک ساعت قبل از مسابقات به محل رقابت ها رسید. آن رقابت اولین رقابت حرفه ای بیت الله عباسپور بود و به یاد دارم صبح مسابقه بود که با هم صحبت کردیم. به او گفتم که بدن بسیار زیبایی دارد. بدن بیت الله واقعا مرا به خود جلب کرد. استعداد بدنی زیادی داشت. فرم زیبای بدنش به خوبی روی سکو خودنمایی می کرد.» عباسپور در بیستم اسفند 1358 در شهر یاسوکند واقع در بیجار متولد شده بود. تنها دو سال داشت که بسان بسیاری از جنگ زدگان غرب کشور به همراه خانواده‌اش از بیجار به ماهدشت کرج مهاجرت کرد. فوتبال نخستین رشته ای بود که عباسپور به آن پرداخت اما مصدومیت سبب دور ماندن او از فوتبال شد و از آن به بعد به تمرین با وزنه روی آورد. در 16 سالگی به پیشنهاد عموی خود به باشگاه بدنسازی رفت و به سرعت به دلیل داشتن بدنی ورزیده و عضلانی مورد توجه حسین حسینی مربی باشگاه قرار گرفت. در همان سال با هدایت عباس مهدوی مربی خود، مقام قهرمانی مسابقات پرورش اندام جوانان کرج را کسب کرد. پنج سال بعد و در 1379 او برای نخستین بار در مسابقات کشوری (به میزبانی اصفهان) شرکت کرد و در وزن 70کیلو به مقام دوم مسابقات دست یافت. سه سال بعد، عباسپور برای نخستین بار طعم قهرمانی ایران را چشید و در مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم ملی در وزن 70 کیلو مقام اول را از آن خود کرد. به این ترتیب جواز حضور در رقابتهای جهانی IFBB در مومبای (هندوستان) را به دست آورد. در آن رقابتها عباسپور در وزن ۷۰ کیلو مقام اول را به خود اختصاص داد. دومین حضور او در این رقابتها مربوط به سال 1384 و رقابتهای شانگهای چین بود که نماینده کشورمان به عنوان سومی رقابتها دست یافت. در این مسابقات او در وزن 75 کیلو شرکت کرد. طی سالهای 1386 تا 1389 عباسپور سه عنوان قهرمانی در آسیا و یک عنوان قهرمانی جهان کسب کرد. عناوین آسیایی او در رقابتهای 2007 چین، 2008 هنگ کنگ و 2010 تهران به دست آمد و قهرمانی او در رقابتهای جهانی IFBB در منامه بحرین به ثبت رسید. بیت الله از سال 1391 وارد عرصه حرفه ای شد و کم کم به "بیتو" ملقب شد. در همان سال در مسابقات مستر اروپا(اسپانیا) عنوان سومی را از آن خود کرد. عباسپور در سال 2012 نخستین ایرانی لقب گرفت که در مسترالمپیا حضور پیدا کرد. یک سال بعد قهرمان نوردیک پرو (فنلاند) شد و در همان سال مجددا در مسابقات مستر المپیا در نِوادا حضور یافت. در همان حال تحصیل را هم ادامه داد و در رشته حقوق قضایی به تحصیل پرداخت. بعد از آن نیز عباسپور در رقابت های مختلفی شرکت کرد. از جمله آرنولد کلاسیک (برزیل)، مسابقات حرفه‌ای نیویورک و رقابت های حرفه ای تامپا و رقابتهای مسترالمپیا رده بدنسازان ۲۱۲ پوندی که این بار عنوان پنجمی به بیتو رسید. عباسپور در تمامی این مسابقات در سال 2014 حضور پیدا کرد و در حالی که انتظار می رفت، افتخارات دیگری در انتظار او باشد، بیماری التهاب رگ، زندگی او را دگرگون کرد. بیماری او را از ورزش دور کرد و با وجود تلاش های فراوان، اما درمان او محقق نشد و سرانجام روز سه شنبه 3 شهریور 1394 عباسپور در بیمارستان آتیه از دنیا رفت. پایان یک زندگی کوتاه و پرافتخار. روحش شاد و یادش گرامی

یک سال بعد قهرمان نوردیک پرو (فنلاند) شد و در همان سال مجددا در مسابقات مستر المپیا در نِوادا حضور یافت. در همان حال تحصیل را هم ادامه داد و در رشته حقوق قضایی به تحصیل پرداخت.

بعد از آن نیز عباسپور در رقابت های مختلفی شرکت کرد. از جمله آرنولد کلاسیک (برزیل)، مسابقات حرفه‌ای نیویورک و رقابت های حرفه ای تامپا و رقابتهای مسترالمپیا رده بدنسازان ۲۱۲ پوندی که این بار عنوان پنجمی به بیتو رسید. عباسپور در تمامی این مسابقات در سال ۲۰۱۴ حضور پیدا کرد و در حالی که انتظار می رفت، افتخارات دیگری در انتظار او باشد، بیماری التهاب رگ، زندگی او را دگرگون کرد.

بیماری او را از ورزش دور کرد و با وجود تلاش های فراوان، اما درمان او محقق نشد و سرانجام روز سه شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ عباسپور در بیمارستان آتیه از دنیا رفت.

پایان یک زندگی کوتاه و پرافتخار.

روحش شاد و یادش گرامی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی