رفتن به بالا
  • یکشنبه - 3 فروردین 1399 - 18:47
  • کد خبر : ۶۴۰۷
  • چاپ خبر : بسامی : امیدوارم روزی زنان وزنه‌بردار ایران به المپیک بروند

بسامی : امیدوارم روزی زنان وزنه‌بردار ایران به المپیک بروند

به گزارش یاریزان؛ پوپک بسامی بانوی وزنه بردار کرمانشاهی در مسابقات قهرمانی جهان دو رکورد ملی را ارتقا داد.

پوپک بسامی ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان ایران : بدترین اتفاق سال ۹۸ المپیکی نشدن زنان وزنه‌بردار ایران بود، امیدوارم روزی زنان وزنه‌بردار به المپیک راه یابند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

پوپک بسامی ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان ایران گفت: بدترین اتفاق سال ۹۸ المپیکی نشدن زنان وزنه‌بردار ایران بود که امتیازات لازم را کسب نکردند اما امیدوارم روزی زنان وزنه‌بردار به المپیک راه یابند.

به گزارش یاریزان؛ پوپک بسامی به عنوان نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان ایران در سال ۹۸ در دسته ۵۵ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان تایلند به روی تخته رفت و با مجموع ۱۵۸ کیلوگرم در جایگاه سی و هفتم جهان قرار گرفت. وی همچنین در این سال در مسابقات قهرمانی آسیا با مجموع ۱۴۳ کیلوگرم در جایگاه دوازدهم قاره کهن قرار گرفت.

 

------------------------------------

وی در گفت و گو با ایرنا از نخستین تجربه خود در مسابقات وزنه‌برداری آسیایی و جهان سخن گفت و افزود: در ابتدای سال ۹۸ نخستین تجربه خود را در مسابقات قهرمانی آسیا بدست آوردم. گروهی هفت نفره که من به عنوان نخستین نماینده وزنه‌برداری زنان به روی تخته رفتم. زیرا سبک وزن بودم و این اولین بودن، حس عجیبی برایم داشت. ۶ ماه بعد نیز به مسابقات جهانی تایلند رفتیم و نخستین تجربه جهانی را بدست آوردیم. سال گذشته به بهتری شکل برای زنان وزنه‌بردار اتفاق افتاد و عالی بود.

وی افزود: پیش از وزنه‌برداری ۱۳ سال بسکتبال را به صورت حرفه‌ای در سوپرلیگ بازی می‌کردم و سه سال است که وزنه‌برداری را آغاز کرده‌ام. از روزی که وارد این رشته شدم مستمر تمریناتم را ادامه دادم. در سه سال گذشته هرگز از این ورزش خسته نشدم و برنامه‌ام برای امسال این است تا با قدرت در این عرصه ادامه دهم. متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز مشخص نیست که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود یا خیر. اگر این رقابت‌ها لغو شد تا ۲۰۲۱ زنان در مسابقه‌ای حضور نمی‌یابند.

این وزنه‌بردار ادامه داد: شعاری که برای سال جدید برای خود انتخاب کرده‌ام «جنگ جنگ تا پیروزی است» و می‌جنگم تا بالاخره روزی سکویی که لیاقت آن را دارم قرار گیرم. همچنین هیچ‌گاه در عید نوروز در مسابقه برون مرزی نبودیم تنها در اردو بسر می‌بردیم و اگر هم اردویی نبود در این سه سال به صورت شخصی در ایام عید تمرین می‌کردم و با این کار آرامش زیادی داشتم زیرا حس می‌کردم از باقی وزنه‌برداران در دسته وزنی خود بالاترم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی یادآور شد: بهترین اتفاق سال ۹۸ حضور در مسابقات جهانی و آسیا به عنوان نخستین تجربه بود و صحنه‌های بزرگی را دیدیم که بعدها در مسابقات بین‌المللی می‌توانیم از این تجربه‌ها بهره ببریم. بدترین اتفاق این سال نیز المپیکی نشدن زنان وزنه‌بردار ایران بود. گرچه هنوز به صورت قطعی چیزی اعلام نشده است اما کمیته بین‌المللی اعلام کرده که کشورهایی که بیش از ۸ سهمیه دریافت کرده‌اند وایلد کارت به آنان تعلق نمی‌گیرد و علاوه بر آن زنان ما امتیاز سهمیه المپیک را بدست نیاورده‌اند.

بسامی اضافه کرد: دوست داشتم حداقل یکی از زنان وزنه‌بردار راهی المپیک می‌شد تا سد المپیک برای زنان شکسته شود. نباید زحمات فدراسیون را نادیده گرفت زیرا در این مدت زحمت زیادی برای زنان وزنه‌بردار کشیده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی