رفتن به بالا
  • سه شنبه - 17 مرداد 1402 - 17:08
  • کد خبر : ۱۶۲۷۸
  • چاپ خبر : یونیورسیاد دانشجویان جهان ؛ پایان کار کاروان ایران با کسب ۲۳ مدال

یونیورسیاد دانشجویان جهان ؛ پایان کار کاروان ایران با کسب ۲۳ مدال

به گزارش یاریزان؛ امروز سه شنبه 17 مردادماه سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین فینال رشته تیمی واترپلوی مردان برگزار شد تا تکلیف رده بندی مدالی کشورها مشخص شود. در پایان این رقابتها، ایران با کسب 23 مدال و شکستن مدال های دوره قبل و با وجود کسب 6 مدال بیشتر با ایستادن در رده یازدهم بازیها به کار خود پایان داد. کاروان ایران با 88 ورزشکار در 11 رشته ورزشی در بازیهای دانشجویان جهان حضور داشت و در مجموع 23 مدال شامل 5 طلا، 6 نقره و 12 برنز کسب کرد. در جدول توزیع مدال چین کشور میزبان، با ۱۷۸ مدال شامل 103 طلا، 40 نقره و 35 برنز در رده اول ایستاد. ژاپن با 93 مدال شامل 21 طلا، 29 نقره و 43 برنز در رده دوم قرار گرفته است. کشور کره جنوبی هم با 58 مدال شامل 17 طلا، 18 نقره و 23 برنز در رده سوم ایستاد. ایتالیا، هلند، ترکیه، هند، چین تایپه، لیتوانی ، فرانسه در رده های چهارم تا دهم ایستادند. ایران در دوره قبل این رقابت ها که در ناپل ایتالیا برگزار شد، صاحب 17 مدال شامل 7 طلا، 3 نقره و 7 برنز شده بود که در چنگدو 6 مدال بیشتر کسب کرده و رکورد دوره قبل را شکست اما در رتبه یازدهمی رتبه بندی مدالی کشورها جای گرفت. ایران در ادوار قبل ، در سال ۲۰۱۷ در تایوان ۲۳ مدال کسب کرد و در رده دهم ایستاد. در سال ۲۰۱۵ و در کره جنوبی هم با ۱۵ مدال در رده نهم قرار گرفته بود. در این دوره چندین رکورد برای ایران جابجا شد. میرهاشم حسینی در تکواندو با کسب پنجمین مدال خود را در این رقابت ها رکورد شکنی کرد. ناهید کیانی در تکواندوی زنان بعد از ۹ سال مدال طلا را برای زنان ایران کسب کرد. امیرحسین محمودپور در قایقرانی مدال نقره ای را گرفت که اولین مدال تاریخ قایقرانی در یونیورسیاد و در بازیهای المپیکی بود. در تیراندازی باکمان رضا شبانی اولین مدال ریکرو را در تاریخ یونیورسیاد و در سطح مسابقات جهانی برای کشورمان بدست اورد. در ساندا محنا رحیمی تنها ورزشکار زن ایران بود و مدال برنز زنان را کسب کرد. در تالو سید محمد حسینی نخستین مدال طلای این رشته را در ادوار یونیورسیاد کسب کرد. در تکواندو تیم ایران صاحب ۱۳ مدال شد و یک رکورد بی نظیر را در کسب مدال های جهانی برای خود ثبت کرد. تیم تنیس روی میز زنان و مردان ایران هم برای اولین بار در ادوار یونیورسیاد شانس شرکت در رقابت هایی دانشجویان جهان را بدست آوردند. والیبال ایران هم به دیدار رده بندی راه یافت اما برابر تیم چین میزبان بازیها مغلوب و به عنوان چهارمی رسید.  این تیم در دوره قبل بازیها هجدهم شده بود. کاروان علمداران با ۸۸ ورزشکار در ۱۱ رشته در این رویداد شرکت کرد که ورزشکاران رشته های تکواندو( مبارزه و پومسه) ووشو (ساندا و تالو) تیراندازی، قایقرانی ، تیراندازی باکمان برای ایران مدال اوری کردند. تیم های تنیس روی میز، والیبال، جودو، شمشیربازی، دوومیدانی، ژیمناستیک هم در سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان شرکت کرده بودند.

کاروان دانشجویان ایران با کسب ۲۳ مدال و ایستادن در رده یازدهم به کار خود در سی و یکمین دوره بازی های جهانی یونیورسیاد چنگدو پایان داد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

کاروان دانشجویان ایران با کسب ۲۳ مدال و ایستادن در رده یازدهم به کار خود در سی و یکمین دوره بازی های جهانی یونیورسیاد چنگدو پایان داد.

به گزارش یاریزان؛ امروز سه شنبه ۱۷ مردادماه سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدوی چین فینال رشته تیمی واترپلوی مردان برگزار شد تا تکلیف رده بندی مدالی کشورها مشخص شود.

 

------------------------------------

در پایان این رقابتها، ایران با کسب ۲۳ مدال و شکستن مدال های دوره قبل و با وجود کسب ۶ مدال بیشتر با ایستادن در رده یازدهم بازیها به کار خود پایان داد.

کاروان ایران با ۸۸ ورزشکار در ۱۱ رشته ورزشی در بازیهای دانشجویان جهان حضور داشت و در مجموع ۲۳ مدال شامل ۵ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز کسب کرد.

در جدول توزیع مدال چین کشور میزبان، با ۱۷۸ مدال شامل ۱۰۳ طلا، ۴۰ نقره و ۳۵ برنز در رده اول ایستاد. ژاپن با ۹۳ مدال شامل ۲۱ طلا، ۲۹ نقره و ۴۳ برنز در رده دوم قرار گرفته است. کشور کره جنوبی هم با ۵۸ مدال شامل ۱۷ طلا، ۱۸ نقره و ۲۳ برنز در رده سوم ایستاد.
ایتالیا، هلند، ترکیه، هند، چین تایپه، لیتوانی ، فرانسه در رده های چهارم تا دهم ایستادند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

ایران در دوره قبل این رقابت ها که در ناپل ایتالیا برگزار شد، صاحب ۱۷ مدال شامل ۷ طلا، ۳ نقره و ۷ برنز شده بود که در چنگدو ۶ مدال بیشتر کسب کرده و رکورد دوره قبل را شکست اما در رتبه یازدهمی رتبه بندی مدالی کشورها جای گرفت.

ایران در ادوار قبل ، در سال ۲۰۱۷ در تایوان ۲۳ مدال کسب کرد و در رده دهم ایستاد. در سال ۲۰۱۵ و در کره جنوبی هم با ۱۵ مدال در رده نهم قرار گرفته بود.

در این دوره چندین رکورد برای ایران جابجا شد.

میرهاشم حسینی در تکواندو با کسب پنجمین مدال خود را در این رقابت ها رکورد شکنی کرد.

ناهید کیانی در تکواندوی زنان بعد از ۹ سال مدال طلا را برای زنان ایران کسب کرد.

امیرحسین محمودپور در قایقرانی مدال نقره ای را گرفت که اولین مدال تاریخ قایقرانی در یونیورسیاد و در بازیهای المپیکی بود.

در تیراندازی باکمان رضا شبانی اولین مدال ریکرو را در تاریخ یونیورسیاد و در سطح مسابقات جهانی برای کشورمان بدست اورد.

در ساندا محنا رحیمی تنها ورزشکار زن ایران بود و مدال برنز زنان را کسب کرد.

در تالو سید محمد حسینی نخستین مدال طلای این رشته را در ادوار یونیورسیاد کسب کرد.

در تکواندو تیم ایران صاحب ۱۳ مدال شد و یک رکورد بی نظیر را در کسب مدال های جهانی برای خود ثبت کرد.

تیم تنیس روی میز زنان و مردان ایران هم برای اولین بار در ادوار یونیورسیاد شانس شرکت در رقابت هایی دانشجویان جهان را بدست آوردند.

والیبال ایران هم به دیدار رده بندی راه یافت اما برابر تیم چین میزبان بازیها مغلوب و به عنوان چهارمی رسید.  این تیم در دوره قبل بازیها هجدهم شده بود.

کاروان علمداران با ۸۸ ورزشکار در ۱۱ رشته در این رویداد شرکت کرد که ورزشکاران رشته های تکواندو ( مبارزه و پومسه) ووشو (ساندا و تالو) تیراندازی، قایقرانی ، تیراندازی باکمان برای ایران مدال آوری کردند.

تیم های تنیس روی میز، والیبال، جودو، شمشیربازی، دوومیدانی، ژیمناستیک هم در سی و یکمین دوره بازیهای دانشجویان جهان شرکت کرده بودند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی