رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 30 مرداد 1398 - 09:39
  • کد خبر : ۵۳۸۰
  • چاپ خبر : به قلم حاتم شریفی؛ ظهور قارچ گونه مربی فوتبال در سقز

به قلم حاتم شریفی؛ ظهور قارچ گونه مربی فوتبال در سقز

یقینا فوتبال ورزش پرطرفداري در تمام دنياست و اين رشته به خوبي جاي خود را در ميان اقشار مختلف جامعه در سرتاسر جهان باز کرده است. از این رو افرادی هستند که علاقه مند به فوتبال بوده و چون توانایی بازی کردن آن را نداشتند به مربیگری فوتبال روی آورده اند.. ورود افرادی از هر گوشه ی شهر سقز به عنوان مربی فوتبال در سالیان اخیر جای بحث می باشد .

یقینا فوتبال ورزش پرطرفداری در تمام دنیاست و این رشته به خوبی جای خود را در میان اقشار مختلف جامعه در سرتاسر جهان باز کرده است.از این رو افرادی هستند که علاقه مند به فوتبال بوده و چون توانایی بازی کردن آن را نداشتند به مربیگری فوتبال روی آورده اند.ورود افرادی از هر گوشه ی شهر سقز به عنوان مربی فوتبال در سالیان اخیر جای بحث می باشد .

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یقینا فوتبال ورزش پرطرفداری در تمام دنیاست و این رشته به خوبی جای خود را در میان اقشار مختلف جامعه در سرتاسر جهان باز کرده است.

از این رو افرادی هستند که علاقه مند به فوتبال بوده و چون توانایی بازی کردن آن را نداشتند به مربیگری فوتبال روی آورده اند.
ورود افرادی از هر گوشه ی شهر سقز به عنوان مربی فوتبال در سالیان اخیر جای بحث می باشد .
بدون اینکه پیشنه ی فوتبالی و بعضاً پیشنه ی ورزشی داشته باشند به عنوان مربی فوتبال در مدارس فوتبال و باشگاههای سطح شهر مشغول فعالیت هستند ، این در حالی است که فوتبالیست های خیلی توانمندی که به دلیل مشکلات مالی و کمبود امکانات امکان رشد نداشتند و باز به همین علت از فوتبال دور شده و دنبال زندگی و آینده رفته اند می توانستند در فوتبال این شهر از هر لحاظ سرآمد باشند.. شاید نظارت نکردن اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال شهرستان و استان در معرفی افرادبه کلاس های مربیگری یکی از عوامل دیگر است که هر کسی به خود اجازه می دهد خود را مربی فوتبال معرفی نماید .
صرفا داشتن مدرک و شرکت در کلاس هیچ کسی را مربی نمیکند !!
برای مثال به شما بگویند علی دایی مربی تکواندو شده و هادی ساعی مربی فوتبال !!!! آیا خنده دار نخواهد بود ؟؟ هرچند این عزیزان از چهره های شاخص ورزش این کشور هستند اما باز قطعا به هیچ کدام اجازه مربیگری در رشته ی غیر تخصصی شون را نمیدهند.
امیدواریم هیات فوتبال و‌اداره ورزش و جوانان با نظارت و جدیت بیشتر از گسترش این پدیده جلوگیری نمایند.
با توجه به توضیحات فوق متاسفانه ۹۰ درصد مربیان حال حاضر مدارس فوتبال سطح شهر دارای پیشینه ی فوتبالی و حتی ورزشی نبوده اند و بعضاً اکثر پیشکسوتان فوتبال به این مورد اعتراض داشته اند، نکاتی در این جا مطرح می شود که به آن باید اشاره کرد.
همیشه برای پیشکسوتان و فوتبالیست‌های سقزی سوال بوده و خود بارها شنیده ام که میگن کسی که تا الان با شورت ورزشی عکس نداشته یا تا الان به اصطلاح به خربزه شوت نزده است چطور میتواند یک پاس بغل پا را آموزش دهد ؟؟؟!!!

 

------------------------------------

در گام اول آموزش پایه بعد از توضیح تئوری به نمایش گذاشتن موضوع آموزش از نکات بعدی است که متاسفانه اکثرا در این امر دچار مشکل هستند، پس باید از کسی استفاده کنند که توانایی انجام صحیح آن حرکت را داشته باشند که باز غرورشان اجازه استفاده نمی‌دهد و خودشان را به اصطلاح همه فن حریف میدانند.
این در حالی ست که در تمام مدارس فوتبال دنیا برای آموزش یک حرکت ساده از ماهرترین بازیکن آن باشگاه که توانایی انجام صحیح آن حرکت را دارد استفاده میکنند.
با توجه به دلیل نبود امکانات خاص ویدیوی و استفاده از آموزش ویدیویی پس عملا در همان گام اول آموزش به صورت صحیح دچار مشکل میشود .
حال جای سوال است که مدیران مدارس فوتبال چرا از مربیانی که خود قبلآ از فوتبالیست های خوب سقز بوده اند، استفاده نمیکنند؟؟؟
چرا از مربیان با سابقه ای که از پیشکسوتان فوتبال سقز بوده اند و بیرون از گود نشسته اند استفاده نمی‌کنند !!!
مگر هدف اصلی و تبلیغات اول سال مدارس فوتبال آموزش حرفه ای و پرورش استعدادهای فوتبال نبوده ؟؟؟!!!!
آیا هدف فقط درآمد زایی است !!!
با توجه به تعداد مدارس فوتبال رسمی و غیر رسمی در سقز در هر سال حداقل ۱۰۰۰ فوتبال آموز دراین مدارس آموزش می بینند آیا از یک چهارم این تعداد فوتبال آموز نمیتوان چند تیم فوتبال در سطوح مختلف درست کرد ؟؟!!
هر چند باید ذکر کرد در مدارس فوتبال سقز مربیانی دیگری هم هستند که چندین سال است اصولی و‌ درست کار کرده و میکنند..
مربی معلم است و معلمی که خود توانایی حل یک مسأله ساده را نداشته باشد ، نمی‌تواند آن را به شاگردش یاد بدهد!!
باز بنده و یا هیچ پیشکسوت فوتبالی ، مخالف کار کردن این عزیزان به عنوان مربی نیستن ، اما نه در مدارس فوتبال و به عنوان مربی تمرین دهنده و آموزش دهنده این عزیزان به عنوان مربی بدنساز ، آنالیزور دستیار سوم و حتی می‌توانند سرمربی یک تیم با استفاده از دستیاران ماهر و با دانش شوند..
در آخر به این نکته اشاره میکنم که به هیچ عنوان از لحاظ اخلاقی و شخصیتی هیچ ایرادی از عزیزان نمیتوان گرفت و‌مطالب فوق فقط در بحث فنی و جایگاه درست این بزرگواران در فوتبال می باشد.
با آرزوی سربلندی و موفقیت همه ی مربیان دلسوز ، زحمت کش و خوش نیت فوتبال سقز

مخاطب یاریزان | حاتم شریفی کارشناس ارشد فیزیولوژی و تغذیه ی ورزش مربی فوتسال


https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی