رفتن به بالا
  • شنبه - 8 شهریور 1399 - 11:36
  • کد خبر : ۷۵۴۳
  • چاپ خبر : چگونه پوکی استخوان را با ورزش درمان کنیم؟

چگونه پوکی استخوان را با ورزش درمان کنیم؟

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی تمرینات و حرکات ورزشی ممنوعه در خانه را بر شمرد و تاکید کرد که افراد مختلف به دلیل آسیب پذیری از انجام این دسته از تمرینات خودداری کنند.

وکی استخوان است بیماری است که در آن تراکم استخوان کم شده و استحکام آن کاهش می یابد، بنابراین باعث تغییر در ساختار استخوان می شود و خطر شکستگی استخوان را افزایش خواهد داد. ساختار نرمال استخوان حفره حفره و نازک می شود و توانایی تحمل نیروهایی که هر روزه بر استخوان وارد می شود کمتر می شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

درمان پوکی استخوان با انجام ورزش و حرکات اصلاحی و نیز فیزیوتراپی امکان پذیر است.

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، پوکی استخوان است بیماری است که در آن تراکم استخوان کم شده و استحکام آن کاهش می یابد، بنابراین باعث تغییر در ساختار استخوان می شود و خطر شکستگی استخوان را افزایش خواهد داد. ساختار نرمال استخوان حفره حفره و نازک می شود و توانایی تحمل نیروهایی که هر روزه بر استخوان وارد می شود کمتر می شود.

 

------------------------------------

تشخیص پوکی استخوان به این صورت است که شکستگی های ناشی از بیماری پوکی استخوان می توانند شدید باشند، باعث درد شوند و بر کیفیت زندگی فرد اثر گذار باشند. شکستگی های ناشی از پوکی استخوان بیشتر در ستون مهره (فروپاشی مهره های ستون فقرات)، شکستگی لگن، مچ دست و معمولا به دنبال زمین خوردن ایجاد می شوند.

در ادامه می توانید برای اطلاع کامل از علائم و نشانه های پوکی استخوان، علل پوکی استخوان، راه های تشخیص پوکی استخوان، روش های درمانی پوکی استخوان، ورزش های مناسب به منظور بهبود وضعیت استخوان ها، حرکات اصلاحی، انواع حرکات ورزشی برای استخوان های مختلف اعضای بدن، روش های پیشگیری، درمان پوکی استخوان با بهره گیری از فیزیوتراپی و… اینجا کلیک کنید. این مطلب از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است.


https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی