رفتن به بالا
  • دوشنبه - 27 مرداد 1399 - 12:29
  • کد خبر : ۷۳۸۲
  • چاپ خبر : سارا شیربیگی : ۵ بار خانم‌گل فوتسال ایران شده ام
ستاره تیم ملی فوتسال ایران؛

سارا شیربیگی : ۵ بار خانم‌گل فوتسال ایران شده ام

فدراسیون فوتبال اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بانوان را اعلام کرد که در این بین نام خانم گل کرمانشاهی آسیا نیز دیده می شود.

سارا شیربیگی؛ هم در ایجاد موقعیت گل‌سازی مهارت دارد و هم در گل زدن، همین مهارت هم باعث شده تا ۵ سال خانم گل فوتسال ایران باشد و البته عنوان خانم گل فوتسال آسیا را هم تصاحب کند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

هم در ایجاد موقعیت گل‌سازی مهارت دارد و هم در گل زدن، همین مهارت هم باعث شده تا ۵ سال خانم گل فوتسال ایران باشد و البته عنوان خانم گل فوتسال آسیا را هم تصاحب کند.

به گزارش یاریزان و به نقل از فوتسال ۲٠۲٠، هم در ایجاد موقعیت گل‌سازی مهارت دارد و هم در گل زدن، همین مهارت هم باعث شده تا ۵ سال خانم گل فوتسال ایران باشد و البته عنوان خانم گل فوتسال آسیا را هم تصاحب کند. همین چند هفته پیش تولدش را بعد از یک عمل جدی زانو جشن گرفت و این روزها را به استراحت برای رسیدن به بهبودی می‌گذراند.

 

------------------------------------

امسال با تیم هیات‌خراسان رضوی قرارداد داشت و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم بود و حالا با آرامش از روزهایی که با درد آسیب‌دیدگی‌اش گذرانده گفت و شرایط جسمانی فعلی‌اش که رفته‌رفته بهتر می‌شود.

او که به یکی از بازیکنان بی‌حاشیه و خوش‌اخلاق فوتسال بانوان شهرت دارد، با وجود آسیب‌دیدگی بازهم امسال بیشترین آمار گلزنی و گلسازی را در تیم مشهدی خود داشت و این روزها منتظر است تا دوره دو ماهه نقاهتش بگذرد و دوباره برای اهدافش پا به توپ شود.

از وضعیت جسمانی‌ات بعد از عمل مینیسک بگو، چه زمانی متوجه جدی بودن آسیبت شدی و فکر می‌کنی چه زمانی به تمرین برگردی؟

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

سه‌شنبه دو هفته پیش عمل و روز بعدش هم مرخص شدم، حدود هفته ششم نیم‌فصل دوم آسیب دیدم، همان موقع هم می‌دانستم که آسیبم جدی است ولی به‌خاطر شرایط تیم و لیگی که هنوز تمام نشده بود، فکر می‌کردم توان ادامه دارم. با وجود اینکه ماه‌ها فیزیوتراپی رفتم و دستورات دکتر را انجام دادم ولی دیگر در بازی‌ها آن‌طور که باید خوب بازی نمی‌کردم و بعد از یکی دو دقیقه بازی دیگر پایم توانایی این را نداشت که حتی بخواهم در زمین استارت بزنم و از آن جایی که متوجه جدی بودن آسیبم نبودم در روزهای کرونا برای بیشتر شدن قدرت پاهایم تمرین کردم تا توان بازی در پلی‌آف را داشته باشم اما با برگشتن به مشهد و انجام‌ ام.آر.‌ای متوجه درگیر شدن acl شدم که یکی از نگرانی‌های من همین موضوع بود و به‌لحاظ روحی خیلی به من فشار وارد شد. ۷ ماه از بازی‌ها دور بودم و حدود ۴ ماه در روزهای کرونا حتی تمرین دویدن هم نداشتم، برای بازی با مس‌رفسنجان فقط دو جلسه همراه تیم با فشار کم تمرین دویدن و گروهی داشتم که به همین دلیل در بازی زیاد خوب کار نکردم؛ چیزی که در آسیب‌دیدگی‌هایم هیچ وقت نداشتم ترس بود اما بعد از اینکه مدتی دور بودم برای این آسیب خیلی ترسیدم ولی خداراشکر دیگر بعد از دو ماه می‌توانم تمریناتم را شروع کنم که البته بستگی به چگونه پیش رفتن فیزیوتراپی و تمریناتم هم دارد.

چرا زودتر دنبال تشخیص نوع آسیبت نرفتی؟

دکتر گفته بود شاید بتوانم با تقویت عضله و فیزیوتراپی درمانش کنم و نیاز به عمل نباشد که خب این‌گونه نشد.

بین فوتسال و فوتبال چرا فوتسال را انتخاب کردی و به نظرت چرا فوتسال بانوان ما از فوتبال بهتر عمل کرده است؟

برای من همیشه فوتسال جذابیتش خیلی بیشتر بود، چون حدود نیم‌فصلی فوتبال بازی کردم و واقعیتش زیاد خوشم نیامد، دختران ما در فوتسال قهرمان آسیا هستند و در جهان هم خیلی دور از بقیه تیم‌های خوب نیستیم؛ در بخش آقایان هم سوم جهانند و حس می‌کنم چون ما در رقابت با تیم‌های برتر جهانیم و به‌خاطر جایگاهی که چه در بخش بانوان و چه در بخش آقایان داریم خیلی‌ها به‌سمت فوتسال می‌آیند چون معتقدند این رشته آینده خوبی دارد و همین نگرش باعث آمدن استعدادهای خوبی به فوتسال شده که باعث قدرتمند شدن فوتسال ما از فوتبال شده است. به هر حال فوتبال آقایان و بانوان از تیم‌های برتر جهان دورتر هستند یا شاید باور اینکه جزء تیم‌های برتر دنیا باشند را ندارند.

کارنامه موفقی در فوتسال داری، به اندازه موفقیت‌هایی که داشتی توجه هم شده است؟

طی حضور ۱۰ ساله‌ام در فوتسال، از همان اول برای بهترین شدن تلاش کردم، با کسی رقابت نداشتم و ندارم ولی همیشه یا کاری را شروع نمی‌کنم یا درصورت شروع باید به نحو احسن انجام بدهم که در فوتسال هم این‌گونه بود. برای رسیدن به اهدافم خیلی تمرین می‌کنم، جدا از تمرینات تیم، تمرین‌های خودم را هم به‌صورت انفرادی دارم و بر این باورم که با تلاش بیشتر موفقیت بیشتری از آن من خواهد شد. برای اهدافم زیاد نیازی به توجه دیگران ندارم، هرچند توجه باعث ‌انگیزه می‌شود ولی چون توجه کم بوده من هم نیازی به آن احساس نکرده و انتظاری ندارم.

بالاخره خبری از پاداش قهرمانی آسیا بعد از دو سال شد؟

نه هنوز هیچ خبری نشده است، ۲۲ میلیون تومان پاداش هم مبلغ زیادی چه برای خانم‌ها و چه آقایان آن‌هم با شرایط مالی الان نیست ولی درباره این موضوع صحبتی نمی‌کنم چون خیلی حرف زده‌ایم و به نتیجه نرسیده‌ایم.

امسال با هیات خراسان قهرمانی را از دست دادید، ولی برای این تیم هم خوب گل زدی و هم گل‌سازی کردی، اگر کرونا نبود به نظرت باز هم قهرمانی را از دست می‌دادید؟

جدا از آسیب‌دیدگی شدیدم، سال خوبی را گذراندم چراکه با یک تیم حرفه‌ای و افرادی که برای ورزش بانوان اهمیت قائل بودند، کار کردم. در پاسخ به بخش بعدی سوال هم اگر کرونا وقفه ایجاد نمی‌کرد با این نتیجه از لیگ کنار نمی‌رفتیم چون بعد از چند ماه هم که به تمرین برگشتیم چند نفر از بازیکنان و کادر تیم دچار این ویروس شدند و متاسفانه یک ماه آخر بدون تمرین گروهی منسجم و با استرس زیادی وارد مسابقات شدیم و کرونا به‌نظرم ضربه بدی به تیم ما وارد کرد. من مانند سال قبل که در تیم نامی‌نو بیشترین گل و بیشترین آمار پاس گل را داشتم، سعی کردم امسال برای تیم فوتسال هیات‌خراسان رضوی گلزنی و گلسازی کنم و همان اتفاق تکرار شد که البته این سبک بازی من است؛ خداراشکر می‌توانم به‌واسطه آن به تیمم کمک کنم و موضوعی نیست که به آن فکر کنم.

از تیم ملی چه خبر؟ به اولین اردوی تیم می‌رسید؟

گفته‌اند که اردو از شهریورماه شروع می‌شود ولی هنوز چیزی صددرصد اعلام نشده و به‌دلیل وجود کرونا همه‌چیز امکان تغییر دارد، در مورد خودم اگر همان شهریورماه برگزار شود به اولین اردو نخواهیم رسید.

مسئولان فدراسیون و باشگاه روزهای قرنطینه و حالا که عمل داشتی خبرت را گرفتند؟

بله، هم بعد از عمل و هم در روزهای قرنطینه خبرم را گرفتند و پیگیر احوالم بودند.

انتظارت از مسئولان، به‌عنوان یک ملی‌پوش خوش‌سابقه چیست؟

قهرمان آسیا هستیم ولی رسیدگی انجام نمی‌شود، توجه و رسیدگی به تیم ملی فوتسال انتظار من و همه بچه‌های تیم ملی است.

هدف اصلی تو در فوتسال چیست؟

من با تمام توانم راهم را ادامه می‌دهم و بقیه‌اش را به خدا می‌سپارم، فقط اجازه بدهید از اهدافم صحبت نکنم و برایش بیشتر عمل کنم.

به لژیونر شدن فکر می‌کنی؟

برای لژیونر شدن پیشنهاد دارم ولی با توجه به شرایط کرونا درحال حاضر به آن فکر نمی‌کنم، در بخش بانوان برای بازی به کشورهای دیگر کمتر می‌روند و شاید به این خاطر است که هنوز فوتسال ما را نمی‌شناسند و شاید از توانایی دختران ایرانی خبر ندارند و اگر بحث رسانه‌ای و تبلیغات از دختران فوتسالی بیشتر شود تا حداقل جایگاه ما بیشتر شناسانده شود، به نظرم فرصت‌ها خیلی بیشتر می‌شود.

از رقم قراردادها در فوتسال بانوان راضی هستی؟

رقم قراردادها با این شرایط اقتصادی اصلا خوب نیست، مانند همان قراردادهای قبل است و خیلی در این زمینه با آقایان اختلاف داریم، البته بحث مقایسه نیست ولی می‌دانم که اختلاف‌ها خیلی زیاد است درحالی که همان وقت و انرژی که آقایان می‌گذارند را خانم‌ها با محدودیت بیشتر که کارشان را سخت کرده است هم می‌گذارند، ولی خب همیشه آقایان از خانم‌ها بیشتر پول می‌گیرند که امیدوارم فکری برای این مساله کنند.

اواخر اسفند سال گذشته، سایت فوتسال پلنت بهترین‌های فوتسال دنیا در بخش بانوان را تعیین کرد که اسمت جزء برترین‌های دنیا بود.

فوتسال پلنت سالانه با درنظر گرفتن عملکرد بازیکنان، بهترین‌ها را انتخاب می‌کند که من هم جزء ۱۰ بازیکن برتر جهان شدم و درنهایت به‌عنوان ششم رسیدم. سال ۲۰۱۹ خانم‌گل آسیا و هم با تیم نامی‌نو قهرمان ایران و خانم‌گل ایران و بهترین بازیکن ایران شدم که فکر می‌کنم به‌خاطر بازی‌سازی زیاد، آمار پاس گلم و بدون نقص بازی کردنم این عنوان به من رسید که البته امسال پنجمین دوره بود که خانم گل لیگ ایران شدم و درجام ملت‌ها هم این افتخار نصیبم شد.

برای این افتخارها برنامه‌ریزی کرده بودی؟

۶ سال پیش که تازه به لیگ آمده بودم، دوست نداشتم یک دفعه‌ به برتری برسم و همیشه دلم می‌خواست مسیر پیشرفت را پله‌پله بالا بیایم و بعد از اینکه این توانایی را در خودم دیدم فکر کردم حالا که شماره پیراهنم ۵ است، باید ۵ بار هم خانم گل لیگ بشوم که به دستش هم آوردم. این مسیر برنامه‌ریزی شده بود و من به آنچه خواستم رسیدم و البته کار من و مسیر رسیدن به اهدافم تازه آغاز شده است.

در بازی‌هایت هم بیهوش و هم دروازه‌بان شدی، پررنگ‌ترین خاطره برای خودت چیست که بخواهی برای‌مان بگویی؟

بیهوشی‌ام برای بازی رفت لیگ امسال مقابل نامی‌نو بود و آن موقع دندان‌هایم را تازه اورتودنسی کرده بودم و مدتی بدنم خیلی ضعیف شده بود، در آن بازی به فاصله کمتر از یک متر یک شوت روی پا و خیلی محکم درحالی که من به‌سرعت سمت توپ می‌دویدم به سرم خورد که همان جا پرت شدم و بعد این خاطره بیهوش شدنم خیلی خنده‌دار شد. درمورد دروازه‌بانی‌ام هم راستش من به‌خاطر علاقه‌ای که به دروازه‌بانی دارم گاهی حدود یکی دو دقیقه در تمرین درون دروازه می‌ایستم و زمانی که تیم پاورپلی می‌کند از من استفاده می‌شود و یک وقت‌هایی هم مجبورم خودم داخل دروازه بروم تا اینکه با دروازه‌بان عوض بشوم. درمورد خاطره هم یک سال که تازه به تیم فولاد ماهان در لیگ برتر آمده بودم و مقابل حفاری بازی داشتیم، گلر ما جا ماند، دو به تک شدیم و من چون زیاد تمرین دروازه‌بانی می‌کردم شیرجه زدم و توپ را درآوردم که داور پنالتی گرفت و اخراج شدم. همیشه این خاطره یادم می‌ماند.

ظاهرا پرسپولیسی هستی، فکر می‌کنی قهرمانی برای چهارمین بار حق پرسپولیس بود؟

بله، پرسپولیسی هستم و تیم ما همیشه قهرمان است و واقعا احساسم از این قهرمانی خیلی خوب است. با هر بار قهرمانی پرسپولیس فکر می‌کنم خودم قهرمان شده‌ام.

کرونا برای زندگی ورزشی‌ات فرصت بود یا تهدید؟

می‌توانست فرصت باشد ولی متاسفانه این‌گونه نشد، اگر قبل از کرونا به من می‌گفتند که زانویم احتیاج به عمل دارد می‌توانست فرصت فوق‌العاده‌ای باشد تا در همان ماه‌های قرنطینه عمل کنم و دوران نقاهتم را هم به پایان برسانم ولی آن موقع می‌گفتند اگر تقویت کنی خوب می‌شود و من بیشتر به زانویم فشار می‌آوردم. می‌توانستم تا الان برای بازی‌ها آماده و برای تیمم کمک باشم که متاسفانه این فرصت را از دست دادم.

پیشنهادت برای بهتر شدن وضعیت فوتسال بانوان چیست؟

الان لیگ فوتسال ما با برنامه‌ریزی‌های خوب و دقیق خانم نصیری که در راس کار فوتسال قرار گرفته‌اند خیلی بهتر از قبل شده و باز هم می‌توان بهتر شد تا لیگ قوی‌تر و حرفه‌ای‌تری را در فوتسال بانوان شاهد باشیم.

صحبت پایانی؟

می‌خواهم از آقای مروج که خیر خراسانی‌اند تشکر کنم که وقتی متوجه قهرمانی ما در آسیا شدند و قضیه پرداخت نشدن پاداش‌های‌مان را از طرف فدراسیون فوتبال شنیدند، از طرف خودش و دخترش هدیه‌ای به ما دادند که این جایزه برای کاری است که دختران ملی‌پوش فوتسال انجام می‌دهند و برایمان ارزش و احترام قائل شدند که برای من بسیار ارزشمند بود و از طرف تمام بازیکنان تیم ملی از ایشان ممنونم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی