رفتن به بالا
  • جمعه - 12 اردیبهشت 1399 - 12:44
  • کد خبر : ۶۸۰۱
  • چاپ خبر : رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی : لیگ برتر کشتی از اوایل شهریور آغاز می‌شود

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی : لیگ برتر کشتی از اوایل شهریور آغاز می‌شود

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی عنوان نایب قهرمانی رقابت های جام جهانی را کسب کرد که رضا افضلی کشتی گیر کرمانشاهی نماینده وزن 74 کیلوگرم این تیم در مسابقات بود.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی : اگر همه چیز به شرایط عادی بازگردد در هفته نخست شهریور، لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور را آغاز خواهیم کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: اگر شرایط اجازه دهد و همه چیز به شرایط عادی بازگردد در هفته نخست شهریور، لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش یاریزان؛ عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: با توجه به تعویق افتادن بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا و در صورتی که شرایط برای برگزاری مسابقات ورزشی مهیا شود به نظرم لیگ کشتی امسال می‌تواند لیگ پربارتر برگزار شود و به نوعی سال لیگ برتر می‌تواند باشد.

 

------------------------------------

وی اظهار داشت: البته همه چیز بستگی به برگشتن شرایط به حالت عادی دارد و برهمین اساس با استان‌ها و تیم‌های مختلف رایزنی کردیم و تیم‌هایی از خراسان جنوبی، زنجان، کرمان، گلستان و کردستان برای حضور در لیگ دسته اول کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و تعداد آنها بیشتر نیز می‌شود.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: قرار بود که لیگ دسته اول کشتی آزاد و فرنگی، هفته دوم اردیبهشت ماه آغاز شود اما با این شرایط به تعویق خواهد افتاد و به دهه نخست تیر ماه موکول خواهد شد و اگر شرایط به همین گونه باشد علیرغم میل باطنی لیگ دسته اول را برگزار نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم که لیگ دسته اول کشتی آزاد و فرنگی، تاثیر زیادی در این رشته دارد و موجب انگیزه، توسعه، سازندگی و استعدادیابی خواهد شد و ضمن به چرخش درآمدن اقتصاد ورزش و بازاریابی، موجب دیده شدن بسیاری از کشتی‌گیران خواهد شد و در مجموع لیگ دسته اول و برتر به نوعی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی به برگزاری جلسات متعدد برای برگزاری لیگ رده‌های سنی پایه اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که منجر به توسعه، رشد و افزایش مخاطبان کشتی می‌شود، برگزاری لیگ و به خصوص در رده‌های سنی پایه است که کشتی‌گیران مستعد را شناسایی و باعث سازندگی می‌شود. برهمین اساس لیگ پایه در ردهای سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان را راه‌اندازی کردیم.

وی بیان داشت: نونهالان و خردسالان روحیات حساس و ضعیفی دارند و به طور حتم شکست، بار روانی منفی روی آنها خواهد داشت و برهمین اساس در جلسات کارشناسی تصمیم بر این شد که لیگ این رده سنی به صورت مسابقه و رقابت نباشد بلکه به صورت فصلی و جشنواره‌ای باشد؛ کاری که همین الان کشور روسیه و یا فدراسیون جودو کشورمان انجام می‌دهند تا خردسالان با حضور در مسابقات با فضای رقابت‌ها و سالن آشنا شوند و ضمن آنکه خانواده‌ها نیز درگیر شده و مخاطبین کشتی نیز افزایش می‌یابند.

نصیرزاده با اشاره به اینکه در رده سنی نوجوانان لیگ راه‌اندازی خواهد شد یادآورشد: برای رده سنی جوانان مقرر شد که کشتی‌گیران این رده سنی می‌توانند در بزرگسالان و امیدها نیز باشند و مقرر شد در راستای توسعه کشتی، تیم‌ها در لیگ دسته اول و برتر ملزم به داشتن کشتی‌گیران رده جوانان باشند.

وی ادامه داد: این برنامه براساس شورای مشورتی و خردجمعی بوده و من به تنهایی چنین تصمیمی را در برای لیگ پایه نگرفتم. برهمین اساس در لیگ رده نوجوانان کشور را به ۸ منطقه تقسیم کرده که تیم‌ها پس از قهرمانی در هر منطقه به جمع ۸ تیم برتر راه پیدا خواهند کرد.

رییس سازمان لیگ در پاسخ به برخی انتقادها در مورد خطرات کاهش وزن در لیگ رده نوجوانان گفت: آیا در مسابقات قهرمانی جهان و یا قاره‌ای در رده نوجوانان وزن کشی نداریم. برخی می‌گویند که در هیچ کجای دنیا در رده پایه لیگ نداریم در حالی که در آمریکا به عنوان یک کشور توسعه یافته، لیگ ندارند اما در مدارس و دانشگاه‌ها رقابت‌های کشتی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: اگر لیگ کشتی در رده سنی نوجوانان برگزار شود به طور حتم کشتی‌گیران انگیزه فراوانی خواهند داشت و فرصت آزمون و خطا را پیدا می‌کنند و تیم‌هایی که به نیمه‌نهایی لیگ راه پیدا می‌کنند به آنها جوایزی اهدا خواهد شد و ضمن آنکه تیم نخست لیگ رده سنی نوجوانان نیز به یکی از تورنمنت‌های بین‌المللی اعزام می‌شود و این موضوع می‌تواند یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان‌ها نیز باشد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی