رفتن به بالا
  • شنبه - 24 خرداد 1399 - 11:59
  • کد خبر : ۶۹۷۶
  • چاپ خبر : دعوت ورزشکاران کرمانشاهی برای ماندن مردم در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی

دعوت ورزشکاران کرمانشاهی برای ماندن مردم در خانه و رعایت پروتکل های بهداشتی

جامعه ورزش برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلا به این ویروس، باید موارد متعددی همچون بهداشت تنفسی و غذایی را رعایت کند.

  با توجه به شرایط این روزهای استان کرمانشاه از نظر شیوع ویروس کرونا، تعدادی از قهرمانان ورزشی استان کرمانشاه مردم را به ماندن در خانه برای غلبه بر این ویروس خطرناک دعوت کردند. به گزارش یاریزان؛ این روزها که شاهد شیوع دوباره کرونا و جولان این بیماری در کرمانشاه هستیم، جمعی از ورزشکاران مطرح […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

با توجه به شرایط این روزهای استان کرمانشاه از نظر شیوع ویروس کرونا، تعدادی از قهرمانان ورزشی استان کرمانشاه مردم را به ماندن در خانه برای غلبه بر این ویروس خطرناک دعوت کردند.

به گزارش یاریزان؛ این روزها که شاهد شیوع دوباره کرونا و جولان این بیماری در کرمانشاه هستیم، جمعی از ورزشکاران مطرح ورزشی استان از مردم دعوت کردند که در خانه‌هایشان بمانند تا شاهد متوقف‌شدن رشد آمار افراد مبتلا و کنترل شرایط فعلی باشیم.

 

------------------------------------

کرونا که از ابتدای اسفند در کشور شیوع پیدا کرد برای مردم چندان شناخته شده نبود، خیلی ها آن را به چشم یک بیماری ساده مثل سرماخوردگی نگاه می کردند و چندان آن را جدی نگرفتند، از سوی دیگر قرنطینه نکردن به موقع برخی شهرها نیز مزید بر علت شد تا شاهد شیوع این بیماری در استان های مختلف کشور باشیم و تقریبا در دهه اول این ماه شهر و استانی نبود که بیمار مبتلا نداشته باشد.

کرونا که آمد و چهره واقعی خود را با فرستادن افراد زیادی از جمله آنهایی که بیماری زمینه ای داشتند به دیار باقی نشان داد، شهرها رفته رفته حالت تعطیلی به خود گرفت و مردم کم کم باور کردند که این بیماری را نباید دست کم بگیرند و اصول مراقبتی را آغاز کردند.

عمده نگرانی ها برای تعطیلات نوروز پیش رو بود و اینکه مبادا موج مسافرت ها باعث شود کنترل کرونا از دست خارج و دیگر نتوان آن را مهار کرد، هشدارها از سوی مسوولان آغاز و اعمال برخی محدودیت های ترددی ابتدا در داخل خود استان ها و سپس از استانی به استان دیگر با محوریت پلیس آغاز شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در این میان البته خود مردم نیز با توجه به نگرانی هایی که داشتند سفرها را به حداقل رسانده و خانه نشینی را به مسافرت پرخطر ترجیح دادند تا بلکه هرچه زودتر از شر این بیماری راحت شویم.

افزایش سخت گیری ها برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین و تعطیلی همه تفرجگاه ها، بوستان‌ها و اماکن دیدنی از یک سو و همراهی مردم با مسوولان از سوی دیگر باعث شد با پایان یافتن تعطیلات نوروزی شاهد کاهش قابل ملاحضه آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

هرچند از اواخر اسفند کار تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی پرخطر نیز کلید خورد و تعطیلی بازار و بسیاری از مناطق نیز در کاهش آمار مبتلایان اثرگذار بود.

اعلام کاهش نسبی افراد مبتلا و جان باختگان بیماری کرونا در کشور و وجود این تصور میان مردم که کرونا بر اثر گرمای هوا تضعیف می شود خیلی ها را فریب داد و تصورشان شاید این بود که همه چیز تمام شده و می توانند مثل گذشته ترددهای معمول خود را داشته باشند.

هرچند خیلی ها دنبال لقمه نانی بودند و بساطشان را بر سطح شهر پهن کردند تا دست خالی به منزل برنگردند اما کرونا بی رحم تر از آن بود که شکم خالی بعضی و بی خیالی برخی های دیگر را بفهمد. از ابتدای اردیبهشت بود که آمار مبتلایان به این بیماری در برخی شهرها از جمله کرمانشاه روند افزایشی داشت.

افزایش مبتلایان ابتدا کرمانشاه را در وضعیت زرد و از نیمه های خرداد در وضعیت قرمز قرار داد تا بلکه هشداری باشد به آنهایی که نه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و نه کمکی به قطع زنجیره این بیماری. اما هرچه هست باید وضعیت موجود را جدی بگیریم تا سلامتی خود و عزیزانمان را با مخاطره مواجه نکنیم.

در این میان جمعی از ورزشکاران مطرح استان کرمانشاه در گفت و گوهایی جداگانه با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار به مردم در خصوص حاد بودن وضعیت کنونی این بیماری، از آنها خواستند که همانند اواخر اسفند و فروردین که قرنطینه خانگی را رعایت می کردند بازهم مراقبت های لازم را به عمل آورده و حتی الامکان برای موارد ضروری از منزل خارج شوند.

دست کم گرفتن کرونا عواقب بدی خواهد داشت

ندا شهسواری تنها بانوی المپیکی پینگ پنگ ایران با دعوت از همه مردم برای مراقبت های بیشتر در خصوص بیماری کرونا گفت: دست کم گرفتن این بیماری می تواند عواقب بدی داشته باشد و شرایط به جایی برسد که مهار و کنترل آن سخت شود.

وی تصریح کرد: من از همان ابتدای شیوع کرونا سعی کردم رفت و آمدهای خود را به حداقل برسانم و به قطع زنجیره انتقال کمک کنم.

نماینده ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریودوژانیرو تصریح کرد: زمانی که همه فعالیت های ورزشی جهان متوقف و حتی مسابقاتی مانند المپیک یکسال به تعویق می افتد نشانه جدی بودن بیماری است که باید با اقدامات خود به کاهش و کنترل آن کمک کنیم.

شهسواری در پایان گفت: متاسفانه در هفته های اخیر شاهد شیوع دوباره کرونا و افزایش افراد مبتالایان بوده ایم که این موضوع نشان می دهد باید دوباره قرنطینه خانگی را جدی گرفته و تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شویم.

برای سلامتی خود و خوانواده هایمان باید مراقب کرونا باشیم

نایب قهرمان پرتاب وزنه معلولان جهان نیز با بیان اینکه همه باید برای کنترل کرونا تلاش کنیم، گفت: برای سلامتی خود، خانواده ها و عزیزانمان هم که شده لازم است مراقب این بیماری باشیم و آن را جدی بگیریم.

مهران نکویی مجد تصریح کرد: در یکی ۲ ماه گذشته که مردم مراعات کردند و ترددهای غیرضروری خود را به حداقل رساندند شاهد بودیم هم آمار مبتلایان و هم افراد فوت شده کاهش پیدا کرد و به طور قطع اگر همان رویه را ادامه می دادیم الان به جای اوج گرفتن بیماری شاهد تضعیف آن بودیم.

وی در پایان گفت: از همه مردم عزیز کشور و استان کرمانشاه می خواهم تا مسائل بهداشتی و مراقبتی لازم را رعایت و زمینه تضعیف دوباره کرونا را فراهم کنند.

رعایت پروتکل های بهداشتی بیانگر شخصیت اجتماعی ما است

مریم هاشمی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران ووشوی جهان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و عمل به توصیه های صورت گرفته بیانگر شعور و شخصیت اجتماعی ماست و لازم است با توجه به حساسیت موضوع بیماری کرونا از اقداماتی که به تشدید آن منجر می شود خودداری کنیم.

وی تصریح کرد: امروز که شاهد اوج گرفتن دوباره کرونا در برخی استان ها از جمله کرمانشاه هستیم باید از ترددها و تجمعات بی مورد پرهیز کنیم و با رعایت برخی نکات ساده خود و دیگران را در معرض خطر قرار ندهیم.

قهرمان پنج دوره مسابقات جهانی ووشو ادامه داد: بهتر است همه ما در این ایام فکر مسافرت رفتن و حتی دید و بازدید با اقوام را نیز از سرمان بیرون کنیم تا بتوانیم هرچه سریعتر شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

هاشمی در پایان اظهار داشت: کوچکترین سهل انگاری و بی تفاوتی نسبت به این بیماری می تواند عواقب جبران ناپذیری برایمان به همراه داشته باشد پس تا دیر نشده باید خود را از معرض خطر و بلا دور نگه داریم.

خطر کرونا جدی است؛ مردم مراقب باشند

پرچمدار کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک ۲۱۰۲ لندن، با جدی دانستن خطر کرونا از عموم مردم دعوت کرد تا کاملا مراقب باشند و فریب برخی حرفها که گرما باعث تضعیف این بیماری می شود را نخورند.

علی مظاهری با تاکید بر اینکه همه باید بیماری کرونا را جدی بگیریم، گفت: مردم نقش بسیار مهمی در کنترل این بیماری دارند و اگر برخی مسایل ساده را رعایت نکنند ممکن است باعث طغیان آن شوند.

وی یادآوری کرد: مسوولان هم در عین حال باید به صورت جدی پای کار باشند و اقدامات لازم را برای کنترل کرونا خصوصا در شهرهایی که طی هفته های اخیر شاهد اوج گیری آن بوده ایم انجام دهند.

 

کرمانشاه | خبرنگار واحد مرادپور


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی