رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 5 شهریور 1399 - 13:50
  • کد خبر : ۷۵۰۱
  • چاپ خبر : بانوی اول فوتسال گرفتار در سیاه‌ترین دوران فدراسیون فوتبال
نگاهی بر وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان؛

بانوی اول فوتسال گرفتار در سیاه‌ترین دوران فدراسیون فوتبال

شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: طبق برنامه ریزی که انجام داده بودیم، قرار بود تا از سوم مرداد ماه اردوهای انتخابی خود را برگزار کنیم. اما با توجه به شرایط موجود، مقرر شد تا اردوهای تیم ملی فوتسال از شهریور ماه آغاز شود.

تیم ملی فوتسال بانوان از شهریور اردوهای خود را آغاز می‌کند. این، آغازی بر مأموریت شهناز یاری و دختران کم نظیر فوتسال ایران در روزهای سیاه فدراسیون فوتبال است. چه دوران سختی.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم ملی فوتسال بانوان از شهریور اردوهای خود را آغاز می‌کند. این، آغازی بر مأموریت شهناز یاری و دختران کم نظیر فوتسال ایران در روزهای سیاه فدراسیون فوتبال است. چه دوران سختی.

به گزارش یاریزان و به نقل از رسانه دختران قهرمان ایران “آی دبلیو اسپورتس” شهناز یاری احتمالاً مربی خوش شانسی نیست زیرا او در بدترین دوران حیات فدراسیون فوتبال ایران، سکاندار تیم ملی فوتسال بانوان شده است.

 

------------------------------------

تحریم، بدهی به ویلموتس و دیگران، کرونا، مدیران ناکارآمد و چندین و چند عامل دیگر دست به دست هم داده تا وضعیت کنونی فدراسیون فوتبال را بدترین موقعیت در همه دوران‌ها بدانیم.

در این میان، تیم ملی فوتسال زنان، قهرمان هر ۲ دوره مسابقات قهرمانی آسیا و گزینه سومین قهرمانی، خواه یا ناخواه از این داستان تلخ تأثیر می‌پذیرد آن هم در شرایطی که انتظاری جز قهرمانی سوم از تیمی که ۲ بار قهرمان شده، نمی‌رود.

تیم ملی فوتسال بانوان قرار است پس از تعویق مسابقات قهرمانی آسیا سرانجام تمرینات خود را از شهریور آغاز کند. اردوی شهریور متعلق به بازیکنان غیر اصلی است و سپس در مهرماه، منتخبان اردوی شهریور و اصلی‌ها، اردوی ملی را تشکیل می‌دهند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

تیم ملی فوتسال زنان ایران سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد اما هنوز مشخص نیست این مسابقات دقیقاً در چه زمانی برگزار می‌شود. علاوه بر این مسابقات، شهناز یاری مصر است که تیم ملی به جام جهانی کوچک در برزیل اعزام شود.

اعزام به برزیل برای تیم ملی با حداقل ۲۰ بازیکن و کادر، هزینه دلاری سنگینی برای فدراسیون منهدم شده در بر دارد به همین دلیل است که هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که تیم ملی به جام جهانی کوچک می‌رود یا خیر.

وقتی پول نباشد، در نتیجه کیفیت آماده سازی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بدین ترتیب یاری و دخترها باید خود را برای ماه‌های دشوارتر آماده کنند. ایران در این شرایط ویژه اقتصادی و سیاسی با ۲ دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا قابل مقایسه نیست.

مصدوم‌ها

تیم ملی فعلاً سارا شیربیگی را ندارد اما خبر خوب این است که بازگشت او قرار نیست زیاد به طول بینجامد و احتمالاً سارا از اواسط مهرماه در اختیار تیم ملی خواهد بود.

سهیلا ملمولی دیگر بازیکن دعوت شده تیم ملی، مصدومیتی نه چندان جدی دارد و نفر سوم فرشته کریمی است که اگر او را بازیکن ملی بدانیم، به زودی قادر به تمرین – پس از عمل جراحی رباط صلیبی – خواهد بود.

البته در مورد فرشته کریمی، یاری احتمالاً او را در اردوی مهر به تیم ملی دعوت می‌کند تا وضعیت او را بسنجد. کریمی برای رقابت با سایرین کار سختی دارد و باید سرمربی را مجاب به استفاده از خودش کند.

در تیم ملی کنونی، هیچ بازیکنی جایگاه رزرو شده ندارد بنا بر این اگر فکر می‌کنید فرشته کریمی یا هر بازیکن دیگر، از حالا فیکس تیم ملی است سخت در اشتباهید. در تیم شهناز یاری، اسم‌ها بازی نمی‌کنند. یاری اگر نتیجه نگیرد کسی جز او مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد بنا بر این برای او کارآمدی مهم است و بس.

خروجی لیگ

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان خوشحال است که در میان این همه خبر ناامید کننده در فدراسیون فوتبال، حداقل می‌تواند از لیگ دو جین بازیکن درجه یک جدا کند و به کار بگیرد.

امتیاز شهناز یاری، در اختیار داشتن ذهن جوان پسندی به نام فاطمه شریف در کنار خود است. آن‌ها یک ترکیب تاثیرگذار هستند و همین موضوع می‌تواند ما را به حضور اسامی جدید و جوان در ترکیب تیم ملی امیدوار کند.

در هر حال قرار نیست بازیکنی که در ۲۰۱۸ جام را بالای سر برده، تضمین کننده آن اتفاق در سال آینده باشد. میراثی که شهناز یاری می‌تواند از خود بر جای بگذارد، تغییراتی برای آینده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی