رفتن به بالا
  • یکشنبه - 13 بهمن 1398 - 16:11
  • کد خبر : ۶۰۷۳
  • چاپ خبر : بانوان کردستانی در رقابت های فوتسال جام خوشه چین کشور قهرمان شدند

بانوان کردستانی در رقابت های فوتسال جام خوشه چین کشور قهرمان شدند

دبیر هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی آذربایجان‌غربی گفت: ورزشکاران آذربایجان غربی در نخستین دوره المپیاد ورزش‌های روستایی کشور «جام خوشه‌چین» موفق به کسب عناوین مختلف شدند.

در بخش فوتسال بانوان رقابت‌های جام خوشه‌چین، فوتسالیست های کردستانی موفق شدند با اقتدار سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مرحله نهایی نخستین دوره رقابت‌های جام خوشه چین به میزبانی شیراز برگزار شد و در بخش فوتسال بانوان این دوره از رقابت ها فوتسالیست های کردستانی موفق شدند با اقتدار سکوی قهرمانی را به خود اختصاص دهند.

به گزارش یاریزان؛ مرحله نهایی رقابت‌های جام خوشه‌چین ورزش روستایی کشور با حضور ۷۰۰ ورزشکار دختر و پسر از صبح روز پنجشنبه ۱۰ بهمن در شیراز آغاز شد و با معرفی تیم های برتر در رشته فوتسال عصر روز شنبه ۱۲ بهمن به کار خود پایان داد.
در این رقابت‌ها ورزشکاران در رشته‌های فوتسال، والیبال، طناب کشی، دوومیدانی، چوب کشی و هفت سنگ مهارتی با هم رقابت کردند.
دور نهایی مسابقات رشته های مختلف رقابت های ورزشی دختران و پسران روستایی کشور که از سوی وزارت ورزش و جوانان با عنوان “جام خوشه‌چین” نامگذاری شده است در ورزشگاه‌های حافظیه و حجاب و سالن‌های ورزشی کوثر، دراگ، دستغیب، ربانی و شهدای قصردشت برگزار شد.
مسابقات ورزشی بومی محلی روستائیان کشور تحت عنوان “جام خوشه چین” در سه مرحله استانی، منطقه ای و ملی برگزار شد که استان کردستان در مرحله منطقه ای آن با قرار گرفتن در منطقه سه کشور رقابت های خود را با حضور استان های آذربایجان غربی، گیلان، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در دو بخش آقایان و بانوان و در شش رشته فوتسال، والیبال، دوومیدانی، چوب کشی، طناب کشی و هفت سنگ در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی برگزار کرد.
در دیدار های نیمه نهایی رشته فوتسال بخش بانوان، فوتسالیست های دختر کردستانی با شکست تیم خراسان جنوبی راهی مرحله نهایی شدند و در این مرحله با نتیجه ۳ – ۰ تیم کهکیلویه و بویراحمد را مغلوب کردند و در نهایت با کسب پنج برد بدون شکست و بدون گل خورده بر سکوی قهرمانی ایستادند و کاپ طلا را بالای سر بردند.
آیناز جلالی، ندا تابعی، لیلا تابعی، آیدا ابراهیمی، پردیس امامی و دلنیا بهرامی راد با مربیگری آزاده آزادی و سرپرستی سهیلا حقگو در این مسابقات برای تیم استان کردستان به میدان رفتند.
گفتنی است؛ وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری این رقابت ها و با حضور در شهرستان شیراز محل برگزاری این مسابقات هدف از برگزاری جام خوشه چین با حضور ورزشکاران روستایی و بومی، شناسایی استعدادهای جوانان روستایی و ایجاد شور و نشاط در بین آنها عنوان کرد و گفت؛ در بین جوانان روستایی استعدادهای زیادی به ویژه در رشته های دو و میدانی همچون پرتاب ها و دو استقامت وجود دارد که باید بیشتر بر روی آن کار شود.

 

------------------------------------


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی