رفتن به بالا
  • یکشنبه - 18 تیر 1396 - 23:11
  • کد خبر : ۲۴۵۰
  • چاپ خبر : اتفاقات ورزشی که در ۹ جولای ، یکشنبه ۱۸ تیر در تاریخ فوتبال جهان به وقوع پیوست
تقویم ورزشی یاریزان؛

اتفاقات ورزشی که در ۹ جولای ، یکشنبه ۱۸ تیر در تاریخ فوتبال جهان به وقوع پیوست

  مهمترین رخدادهایی که در روز ۹ جولای هر سال اتفاق افتاده در این بخش گرداوری شده که مهمترین آنها مربوط به زیزو اسطوره فوتبال فرانسه است.    ———————————— #در_چنین_روزی… یکشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۶ _ ۹ جولای ۲۰۱۷   ▪️ پائولو دی کانیو مهاجم سابق فوتبال ایتالیا امروز ۴۹ ساله شد. (۹ جولای ۱۹۶۸) […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهمترین رخدادهایی که در روز ۹ جولای هر سال اتفاق افتاده در این بخش گرداوری شده که مهمترین آنها مربوط به زیزو اسطوره فوتبال فرانسه است.

 

 

------------------------------------

#در_چنین_روزی…

یکشنبه ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۶ _ ۹ جولای ۲۰۱۷

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

▪️ پائولو دی کانیو مهاجم سابق فوتبال ایتالیا امروز ۴۹ ساله شد. (۹ جولای ۱۹۶۸) او در دوران بازی در تیمهای زیادی از جمله لاتزیو ، یوونتوس ، ناپولی ، آث میلان ، سلتیک اسکاتلند ، شفلید ونزدی ، وستهام یونایتد و چارلتون اتلتیک بازی کرد و در دوران مربیگری در دو تیم سوئیندون تاون انگلیس و ساندرلند فعالیت داشت.دی کانیو در سال ۱۹۹۸ با پیراهن شفیلد یونایتد در مقابل آرسنال پس از گرفتن کارت قرمز داور را هل داد و ۱۱ جلسه محروم و ۱۰ هزار پوند جریمه شد.

▪️ اشلی یانگ (اشلی سایمن یانگ) هافبک انگلیسی تیم منچستر یونایتد امروز ۳۲ ساله شد. (۹ جولای ۱۹۸۵) یانگ در تیمهای واتفورد و آستون ویلا هم سابقه بازی دارد. در آمار او در تیم ملی انگلیس ۲۸ بازی ملی و ۶ گل زده ثبت شده است.

▪️ سباستین باسونگ مدافع تیم ملی کامرون امروز ۳۱ ساله شد.(۹ جولای ۱۹۸۶) وی سابقه بازی در تیمهای متز فرانسه ، نیوکاسل ، تاتنهام و وولورهمپتون انگلیس را دارد و اکنون در تیم نوریچ سیتی انگلیس بازی میکند و فصل قبل با این تیم در لیگ برتر حضور داشت اما به چمپیونشیپ سقوط کردند.نکته جالب در مورد او اینکه در ۱۰ فصل حرفه ای فوتبالش تعداد دفعات سقوط باسونگ با تیمهای مختلف به لیگ پایینتر به عدد ۶ رسید و در این زمینه رکورددار است و تنها در ۳ فصل حضور در تیم تاتنهام سقوط را تجربه نکرده است.

▪️ فابیو (فابیو پریرا دا سیلوا) مدافع برزیلی و برادر دوقلوی رافائل امروز ۲۷ ساله شد.(۹ جولای ۱۹۹۰) او در تیمهای جوانان فلومیننزه برزیل ، منچستر یونایتد و کویینز پارک رنجرز اسکاتلند بازی کرده و اکنون در تیم #کاردیف_سیتی توپ میزند.

▪️ رافائل (رافائل پریرا دا سیلوا) مدافع هافبک برزیلی و برادر دوقلوی فابیو امروز ۲۷ ساله شد. (۹ جولای ۱۹۹۰) او نیز مثل برادرش در تیم جوانان فلومیننزه و سپس منچستر یونایتد بازی کرده و اکنون عضو تیم المپیک لیون فرانسه میباشد.

▪️۱۶ سال پیش در چنین روزی (۹ جولای ۲۰۰۱) زین الدین زیدان هافبک فرانسوی تیم یوونتوس ایتالیا با شکستن رکورد نقل و انتقالات با قیمت ۴۶ میلیون یورو که تا آن زمان بی سابقه بود به تیم رئال مادرید پیوست. زیدان در تیم مادریدی به عنوان بازیکن ۲۲۵ بازی انجام داد ، ۴۹ گل زد و ۶ جام مختلف نیز کسب کرد.

▪️۱۴ سال پیش در چنین روزی (۹ جولای ۲۰۰۳) هری کیول مهاجم استرالیایی از تیم لیدز یونایتد به لیورپول پیوست.او در دوران حضور در آنفیلد ۱۳۹ بازی انجام داد و ۱۶ گل به ثمر رساند.

▪️۱۱ سال پیش در چنین روزی (۹ جولای ۲۰۰۶) تیم ملی ایتالیا در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان با برد مقابل تیم ملی فرانسه برای چهارمین بار قهرمان جهان شد. در این بازی ابتدا زین الدین زیدان در دقیقه ۷ از روی نقطه پنالتی فرانسه را پیش انداخت اما دقیقه ۱۹ مارکو ماتراتزی گل تساوی ایتالیا را زد. در ۱۲۰ دقیقه نتیجه تغییر نکرد اما نکته حاشیه ای در دقیقه ۱۱۰ بازی بود که زیدان با ضربه سر به سینه ماتراتزی کوبید و از بازی اخراج شد.در ضربات پنالتی ایتالیا ۵_۳ برد و قهرمان شد. این دیدار آخرین بازی بود که زیدان به میدان رفت و اخراج او و از دست دادن جام قهرمانی خداحافظی را برایش تلخ تر کرد.

▪️۸ سال پیش در چنین روزی (۹ جولای ۲۰۰۹) کریم بنزما مهاجم فرانسوی از تیم لیون فرانسه با قراردادی به ارزش ۴۱ میلیون یورو به رئال مادرید پیوست.

 

FOOTBALL

اختصاصی یاریزان

تهیه و تنظیم: افشین عربی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی