رفتن به بالا
  • یکشنبه - 29 خرداد 1401 - 09:50
  • کد خبر : ۱۲۳۹۳
  • چاپ خبر : پایان مسابقات بین المللی پاراگلایدر به میزبانی شهرستان مریوان

پایان مسابقات بین المللی پاراگلایدر به میزبانی شهرستان مریوان

به گزارش یاریزان؛ نخستین دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر فرود دقت 2CAT (FAI) در ایران از روز 25 خردادماه به همت اداره ورزش و جوانان مریوان و کمیته ورزش‌های هوایی استان و شهرستان مریوان در کنار دریاچه زیبای زریبار مریوان آغاز شد و عصر روز گذشته(جمعه ۲7 خردادماه) به کار خود پایان داد. در مجموع ۸۰ ورزشکار در ۲ بخش آقایان و بانوان از کشورهای ایران، ترکیه، عراق، فلسطین، آلمان و افغانستان حضور داشتند که حدود ۷۰ ورزشکار از این تعداد به نمایندگی از ایران شرکت داشتند. همچنین کارشناسان فدراسیون جهانی ورزش‌های هوایی نیز در شهر مریوان حضور داشتند تا نتایج این مسابقات را در رنکینگ جهانی ورزشکاران لحاظ کنند. در پایان این مسابقات در بخش بانوان آذین صفاری ورزشکار کرمانی عنوان نخست را کسب کرد، متین افضل نیا نماینده مشهد دوم شد و مریم سربازی از تهران جایگاه سوم را کسب کرد. همچنین در بخش آقایان نیز محمد ریحانی از خراسان شمالی رده نخست را بدست آورد، طاها بتیار و امید رضی هر دو از مازندران مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. گفتنی است؛ ورزش‌های هوایی از جمله هیجان انگیزترین تفریحات در دنیا است و تنوع این ورزش باعث علاقمندی افراد زیادی شده است و خیلی‌ها تمایل دارند در طول زندگی خود حداقل یک بار احساس معلق بودن در هوا را تجربه کنند. ورزش پاراگلایدر از ۱۰ سال پیش در استان کردستان راه اندازی شده است و شهرستان مریوان به عنوان قطب این وزش در کردستان شناخته می شود و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ ورزشکار استان در این رشته فعالیت دارند.

مسابقات بین المللی پاراگلایدر به میزبانی مریوان با معرفی نفرات برتر و برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مسابقات بین المللی پاراگلایدر به میزبانی مریوان با معرفی نفرات برتر و برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

به گزارش یاریزان؛ نخستین دوره از مسابقات بین المللی پاراگلایدر فرود دقت ۲CAT (FAI) در ایران از روز ۲۵ خردادماه به همت اداره ورزش و جوانان مریوان و کمیته ورزش‌های هوایی استان و شهرستان مریوان در کنار دریاچه زیبای زریبار مریوان آغاز شد و جمعه ۲۷ خردادماه به کار خود پایان داد.
در مجموع ۸۰ ورزشکار در ۲ بخش آقایان و بانوان از کشورهای ایران، ترکیه، عراق، فلسطین، آلمان و افغانستان حضور داشتند که حدود ۷۰ ورزشکار از این تعداد به نمایندگی از ایران شرکت داشتند.
همچنین کارشناسان فدراسیون جهانی ورزش‌های هوایی نیز در شهر مریوان حضور داشتند تا نتایج این مسابقات را در رنکینگ جهانی ورزشکاران لحاظ کنند.
در پایان این مسابقات در بخش بانوان آذین صفاری ورزشکار کرمانی عنوان نخست را کسب کرد، متین افضل نیا نماینده مشهد دوم شد و مریم سربازی از تهران جایگاه سوم را کسب کرد.
همچنین در بخش آقایان نیز محمد ریحانی از خراسان شمالی رده نخست را بدست آورد، طاها بتیار و امید رضی هر دو از مازندران مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
گفتنی است؛ ورزش‌های هوایی از جمله هیجان انگیزترین تفریحات در دنیا است و تنوع این ورزش باعث علاقمندی افراد زیادی شده است و خیلی‌ها تمایل دارند در طول زندگی خود حداقل یک بار احساس معلق بودن در هوا را تجربه کنند.
ورزش پاراگلایدر از ۱۰ سال پیش در استان کردستان راه اندازی شده است و شهرستان مریوان به عنوان قطب این وزش در کردستان شناخته می شود و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ ورزشکار استان در این رشته فعالیت دارند.
طول دریاچه زریبار که مستعد برگزاری مسابقات پاراگلایدر در سطح ملی و بین المللی است حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر است و وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است.

 

------------------------------------


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی