رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
  • کد خبر : ۹۵۶۹
  • چاپ خبر : نقش کربوهیدرات در فعالیت ورزشی از تولید انرژی تا صرفه جویی در مصرف پروتئین

نقش کربوهیدرات در فعالیت ورزشی از تولید انرژی تا صرفه جویی در مصرف پروتئین

نقش کربوهیدرات در فعالیت ورزشی از تولید انرژی تا صرفه جویی در مصرف پروتئین

کربوهیدرات نقش مهمی در تامین انرژی دارد و تقریبا بیش از نیمی از انرژی روزانه ما را تامین می‌کند. قند های ساده شامل مونوساکاریدها و دی‌ساکاریدها هستند. به دلیل این که ساختمان ساده‌ای دارند خیلی سریع هضم و جذب می‌شوند و قند خون را به سرعت افزایش می‌دهند. قند و شکر، مربا، عسل، شربت، نوشابه، آبمیوه و میوه حاوی قندهای ساده هستند. کربوهیدرات پیچیده انواع نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی، حبوبات و غلات سبوس دار را شامل می شود. کربوهیدرات پیچیده برخلاف کربوهیدرات ساده با سرعت کمتری هضم و جذب می‌شود و قند خون را به تدریج تامین می‌کند. بنابراین منبع پایدارتری برای تامین قند خون است.

کربوهیدرات نقش مهمی در تامین انرژی دارد و تقریبا بیش از نیمی از انرژی روزانه ما را تامین می‌کند. قند های ساده شامل مونوساکاریدها و دی‌ساکاریدها هستند. به دلیل این که ساختمان ساده‌ای دارند خیلی سریع هضم و جذب می‌شوند و قند خون را به سرعت افزایش می‌دهند. قند و شکر، مربا، عسل، شربت، نوشابه، آبمیوه و میوه حاوی قندهای ساده هستند.

کربوهیدرات پیچیده انواع نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی، حبوبات و غلات سبوس دار را شامل می شود.

کربوهیدرات پیچیده برخلاف کربوهیدرات ساده با سرعت کمتری هضم و جذب می‌شود و قند خون را به تدریج تامین می‌کند. بنابراین منبع پایدارتری برای تامین قند خون است.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه