رفتن به بالا
  • یکشنبه - 14 شهریور 1400 - 12:12
  • کد خبر : ۱۱۶۴۱
  • چاپ خبر : نقش پروتئین ها در ورزش های استقامتی
دکتر مجتبی خادم تشریح می کند؛

نقش پروتئین ها در ورزش های استقامتی

اگر ذخایر گلیکوژن کم باشد، ممکن است طی تمرین، بیش از ۱۵ درصد انرژی مصرفی از اکسیداسیون پروتئین تامین گردد، اگر ذخایر گلیکوژن کافی باشند، ممکن است ۵ درصد انرژی مصرفی از پروتئین تامین شود از طرف دیگر مصرف بیش از حد کربوهیدرات به منظور جلوگیری از مصرف پروتئین، روش عاقلانه ای نیست. بنابراین کمبود طولانی مدت پروتئین مصرفی می تواند منجر به افزایش تجزیه پروتئین و کاهش سنتز آن شود، به ویژه درموقعیت هایی که دریافت کالری محدود است، بنابراین مصرف ۱/۲ گرم پروتئین را برای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می‌کنند که این میزان مصرف برای رشته های تخصصی ورزشی با توجه به‌ شدت و مدت و نوع تمرین متفاوت است، پس یک ورزشکار باید اطمینان حاصل کند که پروتئین ۱۲تا ۱۵درصد از انرژی مصرفی او را تامین می کند. قهرمان هایی که تمایل دارند حجم ماهیچه های خودشان را افزایش دهند نیاز دارند، مقداری بیش از حد طبیعی خود پروتئین مصرف کنند، به مراتب این افراد اغلب به غذا های با پروتئین زیاد رو می آورند، و فراورده های پروتئینی و اسید های آمینه را جهت افزایش توده ماهیچه مصرف می کنند. یاریزان | نقش پروتئین ها در ورزش های استقامتی

  در مطلبی کوتاه که توسط دکتر مجتبی خادم نگارش شده است به تشریح نقش پروتئین ها در ورزش های استقامتی خواهیم پرداخت. در دوره تمرینات استقامتی، میزان مصرف و عملکرد پروتئین در نهایت وابسته به ذخایرگلیکوژنی است.  ———————————— اگر ذخایر گلیکوژن کم باشد، ممکن است طی تمرین، بیش از ۱۵ درصد انرژی مصرفی از […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در مطلبی کوتاه که توسط دکتر مجتبی خادم نگارش شده است به تشریح نقش پروتئین ها در ورزش های استقامتی خواهیم پرداخت.

در دوره تمرینات استقامتی، میزان مصرف و عملکرد پروتئین در نهایت وابسته به ذخایرگلیکوژنی است.

 

------------------------------------

اگر ذخایر گلیکوژن کم باشد، ممکن است طی تمرین، بیش از ۱۵ درصد انرژی مصرفی از اکسیداسیون پروتئین تامین گردد، اگر ذخایر گلیکوژن کافی باشند، ممکن است ۵ درصد انرژی مصرفی از پروتئین تامین شود از طرف دیگر مصرف بیش از حد کربوهیدرات به منظور جلوگیری از مصرف پروتئین، روش عاقلانه ای نیست.

بنابراین کمبود طولانی مدت پروتئین مصرفی می تواند منجر به افزایش تجزیه پروتئین و کاهش سنتز آن شود، به ویژه درموقعیت هایی که دریافت کالری محدود است، بنابراین مصرف ۱/۲ گرم پروتئین را برای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می‌کنند که این میزان مصرف برای رشته های تخصصی ورزشی با توجه به‌ شدت و مدت و نوع تمرین متفاوت است، پس یک ورزشکار باید اطمینان حاصل کند که پروتئین ۱۲تا ۱۵درصد از انرژی مصرفی او را تامین می کند.

قهرمان هایی که تمایل دارند حجم ماهیچه های خودشان را افزایش دهند نیاز دارند، مقداری بیش از حد طبیعی خود پروتئین مصرف کنند، به مراتب این افراد اغلب به غذا های با پروتئین زیاد رو می آورند، و فراورده های پروتئینی و اسید های آمینه را جهت افزایش توده ماهیچه مصرف می کنند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

یاریزان | نقش پروتئین ها در ورزش های استقامتی

دکتر مجتبی خادم | مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان سمنان

جهت نمایش صفحه علم ورزش لینک آبی رنگ را لمس (کلیک) نمایید.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی