رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 27 آذر 1399 - 10:41
  • کد خبر : ۸۹۳۰
  • چاپ خبر : لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ از سوی WADA اعلام شد
با اعلام ایران نادو؛

لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ از سوی WADA اعلام شد

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ " ایران نادو " مطابق با تقویم آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ " وادا "، ترجمه لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال 2021 را منتشر کرد. به گزارش یاریزان؛ با توجه به اینکه وادا هر سال نسبت به بروز رسانی لیست مواد ممنوعه اقدام می کند، تمام ورزشکاران سراسردنیا مکلف به اجرای کامل این لیست هستند. در این راستا ایران نادو و فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور آگاه سازی ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و دست اندرکاران تیم های ورزشی، ترجمه این لیست را در اختیار عموم ورزشکاران قرار داد.

  ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ” ایران نادو ” مطابق با تقویم آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ” وادا “، ترجمه لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ با توجه به اینکه وادا هر سال نسبت به بروز رسانی فهرست مواد ممنوعه اقدام می کند، تمام […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ” ایران نادو ” مطابق با تقویم آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ” وادا “، ترجمه لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ با توجه به اینکه وادا هر سال نسبت به بروز رسانی فهرست مواد ممنوعه اقدام می کند، تمام ورزشکاران سراسردنیا مکلف به اجرای کامل این فهرست هستند. در این راستا ایران نادو و فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور آگاه سازی ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و دست اندرکاران تیم های ورزشی، ترجمه این فهرست را در اختیار عموم ورزشکاران قرار داد.

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اکیدا به تمام ورزشکاران تاکید می کند که از ۱۲ دی ۱۳۹۹ مطابق با اول ژانویه ۲۰۲۱) ضمن توجه به لیست مواد ممنوعه جدید وادا، پیش از مصرف هرگونه دارو و مکمل مشاوره لازم را از کارشناسان این ستاد یا پزشکان ورزشی آگاه به فهرست ممنوعه و قوانین وادا، دریافت کنند.

برای مشاهده این فهرست لینک آبی رنگ زیر را لمس (کلیک) کنید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ الف

لیست مواد ممنوعه دوپینگ در سال ۲۰۲۱ ب

 

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (به انگلیسی: The World Anti-Doping Agency; WADA) یک بنیاد مستقل ایجادشده با ابتکار جمعی از رهبران کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) است. این بنیاد در ۱۰ نوامبر ۱۹۹۹ در لوزان، سوئیس ایجادشد. این سازمان به مبارزه با دوپینگ (زورافزایی) در ورزشکاران می‌پردازد. در سال ۲۰۰۲ مقر این سازمان به مونترآل انتقال یافت.

آزمایشگاه کنترل دوپینگ ایران آزمایشگاه غرب آسیا در کنترل و مبارزه با زورافزایی (دوپینگ) است. تأسیس این نهاد همزمان با پیوستن ایران به کنوانسیون مشترک یونسکو – وادا در پاییز سال ۱۳۸۶ تصویب شد.

وادا (WADA) مخفف نام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ است. در آذر ۱۳۸۹ با پیگیری رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران و تأیید اعضای آسیایی و جهانی این فدراسیون (فدراسیون پزشکی ورزشی)، در نشست گوانگ ژو مجوز فعال شدن آزمایشگاه مرکزی کنترل دوپینگ ایران صادر شد.

وادا در مجموع ۳۴ آزمایشگاه مورد تأیید در جهان دارد که به آنالیز نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران می‌پردازند. مسیر کسب مجوز آژانس جهانی بسیار سخت و طولانی است که کشورها با صرف هزینه‌های بسیار زیاد به آن دست پیدا می‌کنند.

مدیر فنی آزمایشگاه کنترل دوپینگ ایران هم‌اکنون «فرزاد کبارفرد»، دکتر داروساز و استاد دانشگاه شهیدبهشتی است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی