رفتن به بالا
  • سه شنبه - 26 اسفند 1399 - 19:40
  • کد خبر : ۹۸۳۴
  • چاپ خبر : فولاد سیرجان قهرمان لیگ برتر والیبال شد / شهرداری ارومیه جام را دو دستی تقدیم کرد
در سومی دیدار فینال؛

فولاد سیرجان قهرمان لیگ برتر والیبال شد / شهرداری ارومیه جام را دو دستی تقدیم کرد

به گزارش یاریزان؛ دیدار ‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران، از روز جمعه 22 اسفندماه به صورت دو برد از سه مسابقه با حضور دو تیم شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد که تیم شهرداری ارومیه در دیدار رفت سه بر دو حریف خود را شکست داد. امروز (یکشنبه) دو تیم در دیدار برگشت به مصاف هم رفتند و تیم فولاد سیرجان با اقتدار و سه بر صفر به پیروزی رسید تا تعیین تکلیف قهرمانی این رقابت‌ها به مسابقه سوم کشیده شود. محمدرضا تندروان در ابتدای این مسابقه از ترکیب رامین خانی، مهدی جلوه، صابر کاظمی، رحمان داودی، مجتبی یوسفی و علیرضا بهبودی در تیم فولاد سیرجان استفاده کرد و ترکیب تیم شهرداری ارومیه نیز در ابتدای این دیدار شامل مهران فیض امام‌دوست، محمدطاهر وادی، میثم صالحی، سعید مصطفی‌وند، پوریا یلی و مرتضی شریفی بود.

تیم فولاد سیرجان با کسب دومین پیروزی برابر نماینده ارومیه، عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان را به دست آورد تا حسرت شهرداری ارومیه برای کسب مقام قهرمانی ۱۰ ساله شود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم فولاد سیرجان با کسب دومین پیروزی برابر نماینده ارومیه، عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان را به دست آورد تا حسرت شهرداری ارومیه برای کسب مقام قهرمانی ۱۰ ساله شود.

به گزارش یاریزان؛ دیدار ‌نهایی مسابقات لیگ برتر والیبال مردان ایران، از روز جمعه ۲۲ اسفندماه به صورت دو برد از سه مسابقه با حضور دو تیم شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان در سالن فدراسیون والیبال آغاز شد.

 

------------------------------------

تیم شهرداری ارومیه در دیدار رفت (۲۲ اسفند)، سه بر دو حریف خود را شکست داد و فولاد سیرجان در دیدار برگشت (۲۴ اسفند) سه بر صفر نماینده ارومیه را از پیش رو برداشت تا نتیجه مسابقه سوم، تیم قهرمان سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر مردان را مشخص کند.

امروز (سه‌شنبه) دو تیم در سومین مسابقه به مصاف هم رفتند و تیم فولاد سیرجان سه بر یک حریف خود را شکست داد تا با کسب دومین برد برابر این تیم، عنوان قهرمانی سی‌وچهارمین دوره لیگ برتر مردان را از آن خود کند.

پیمان اکبری سرمربی شهرداری ارومیه در ابتدای این مسابقه از ترکیب مرتضی شریفی، مسعود غلامی، پوریا یلی، میثم صالحی، سعید مصطفی‌وند، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. در آن سوی میدان نیز محمدرضا تندروان از ترکیب صابر کاظمی، رحمان داوودی، آرمین تشکری، علیرضا بهبودی، رامین خانی، مهدی جلوه و مجتبی یوسفی (لیبرو) در تیم فولاد سیرجان استفاده کرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

در ابتدای ست نخست رقابت دو تیم نزدیک به هم شروع شد و سیرجانی‌ها کم کم فاصله امتیازهای خود را بیشتر کردند تا جایی که ۱۳ بر ۸ از حریف پیش افتادند، اما وقت استراحت فنی دوم این ست ۱۶ بر ۱۵ به شهرداری ارومیه رسید. در نهایت این ست با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ به سود فولاد سیرجان پایان یافت تا شاگردان محمدرضا تندروان یک بر صفر از حریف ارومیه‌ای جلو بیافتند.

دو تیم ست دوم را بدون تغییر در ترکیب خود شروع کردند. شهرداری ارومیه این ست را در شرایط بهتری شروع کرد و وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۳ به سود این تیم گرفته شد. در امتیاز ۲۲ دو تیم برابر شدند و پیمان اکبری وقت استراحت درخواست کرد تا آرامش را به تیم خود برگرداند. در نهایت این ست نیز ۳۰ بر ۲۸ به سود فولاد سیرجان شد تا این تیم دو برصفر از حریف پیش بیافتد و برای کسب مقام قهرمانی تنها برد در یک ست دیگر را نیاز داشته باشد.

در ست سوم فولاد سیرجان به بازی خوب خود ادامه داد و وقت استراحت فنی نخست این ست را ۸ بر ۶ از آن خود کرد. رقابت دو تیم بسیار نزدیک به‌هم پیش رفت و وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۴ به نماینده سیرجان رسید. اما در ادامه مسابقه شهرداری ارومیه نبض بازی را در دست گرفت و در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۱ به سود این تیم پایان یافت تا شاگردان اکبری امیدشان را برای کسب مقام قهرمانی از دست ندهند.

ست چهارم این مسابقه به سود فولاد سیرجان تمام شد تا شاگردان محمدرضا تندروان سه بر یک و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۳۰ بر ۲۸، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱ پیروز میدان شوند.

بدین ترتیب تیم فولاد سیرجان که در پایان مرحله مقدماتی با ۲۰ برد و ۵۹ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار گرفت و در مرحله پلی‌آف و نیمه‌نهایی تیم‌های سایپا تهران و فولاد مبارکه سپاهان را از پیش رو برداشت، با شکست دو بر یک شهرداری ارومیه در سه دیدار نهایی، به عنوان قهرمان لیگ برتر سال ۹۹ معرفی شد تا نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا در سال ۲۰۲۱ باشد.

نکته جالب آماری برای تیم سیرجان این است که این تیم در ۳۳ مسابقه خود در لیگ برتر سال جاری، ۲۶ برد به دست آورد و هفت شکست تجربه کرد، اما در این بازی‌ها سه بر صفر مغلوب نشد.

در این بازی تیم فولاد سیرجان در مجموع ۱۰۱ پوئن شامل ۵۸ امتیاز حمله، ۱۳ امتیاز دفاع، ۴ امتیاز سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در طرف مقابل تیم شهرداری ارومیه هم ۹۷ پوئن شامل ۶۴ امتیاز حمله، ۱۰ امتیاز دفاع، یک امتیاز سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان فولاد سیرجان کسب کرد.

صابر کاظمی بازیکن تیم فولاد سیرجان با کسب ۲۹ پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد تا ستاره درخشان لیگ برتر امسال باقی بماند و میثم صالحی هم با کسب ۲۳ پوئن، بهترین بازیکن تیم شهرداری ارومیه بود.

داود نافعی و وحید پورکاشیان به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند که به مدت دو ساعت و ۳۵ دقیقه طول کشید. تیم‌های فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه در ست دوم کارت زرد دریافت کردند.

علی یاوری و نادر انصاری هم به عنوان ناظر داوری و فنی، نظارت بر آخرین مسابقه لیگ برتر سال ۹۹ مردان را بر عهده داشتند.

مسعود سطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌‌ای و قهرمانی وزیر به همراه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مسابقه دو تیم شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان را از نزدیک نظاره‌گر بودند. امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال فولاد سیرجان نیز در سالن فدراسیون والیبال حضور یافت و در پایان مسابقه به محمدرضا تندروان کسب مقام قهرمانی را تبریک گفت.

ارومیه یکی از شهرهای باسابقه در لیگ برتر والیبال مردان ایران است که از نخستین دوره این رقابت‌ها نمایندگانی در این مسابقات داشته است و تا کنون هیچ یک از نمایندگان این شهر به مقام قهرمانی دست نیافته است.

شهرداری ارومیه در دهمین دوره حضور خود در لیگ برتر در حالی به مقام نایب قهرمانی دست یافت که در پایان دور مقدماتی با ۲۱ برد و ۶۲ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفته بود و در مرحله پلی‌آف نیز در مجموع سه بازی موفق به شکست دو بر یک شهرداری گنبد شد.

شهرداری ارومیه در مرحله نیمه نهایی نیز تیم لبنیات هراز آمل را از پیش رو برداشت و فینالیست شد، اما با یک برد و پذیرش دو شکست در سه مسابقه دیدار نهایی، همچنان در حسرت ۱۰ ساله برای کسب مقام قهرمانی باقی ماند. این تیم در مدت ۱۰ سال حضور در لیگ برتر دو مقام نایب قهرمانی و سه عنوان سومی کسب کرده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی