رفتن به بالا
  • دوشنبه - 12 دی 1401 - 13:27
  • کد خبر : ۱۴۷۶۶
  • چاپ خبر : فهرست مواد و روش های ممنوعه ۲۰۲۳ از سوی وادا اعلام شد
همزمان با آغاز سال نو میلادی انجام شد؛

فهرست مواد و روش های ممنوعه ۲۰۲۳ از سوی وادا اعلام شد

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ تاکید دارد که اولین و اساسی ترین گام در راه مبارزه با دوپینگ، آموزش و اطلاع رسانی جامع و کافی به همه افراد درگیر ورزش شامل ورزشکاران، مربیان، نیروهای پشتیبان، سرپرستان تیم ها و در ورزشکاران جوان تر والدین ایشان است. آموزش ها شامل منطق مبارزه با دوپینگ، تعاریف دوپینگ، آشنایی با روند نمونه گیری، حقوق ورزشکار در موارد مربوطه، قوانین و مقررات آژانس یا کد وادا، عوارض و اثرات سوء دوپینگ بر سلامت افراد و در نهایت محرومیت های ورزشی و اجتماعی ناشی از ارتکاب تخلفات است. وظایف ورزشکاران و نیروهای پشتیبان ایشان به وضوح در فصول مربوطه تشریح شده است، که مهم ترین آنها عبارتند از:

همزمان با آغاز سال نو میلادی فهرست مواد و روشهای ممنوعه سال ۲۰۲۳ وادا اعلام شد و از امروز اجرایی و قابل استناد دهی خواهد بود.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

همزمان با آغاز سال نو میلادی فهرست مواد و روش های ممنوعه سال ۲۰۲۳ وادا اعلام شد و از امروز اجرایی و قابل استناد دهی خواهد بود.

به گزارش یاریزان و به نقل از ایران نادو؛ هر سال آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در روز اول ژانویه (مصادف با ۱۱ دی ماه) فهرست جدید مواد و روش های ممنوعه را اعلام و اجرایی می نماید.

 

------------------------------------

این فهرست دو ضمیمه نیز دارد که ضمیمه اول شامل خلاصه تغییرات فهرست نسبت به سال گذشته و ضمیمه دوم فهرست داروها و روش هایی است که در فهرست ممنوعه نیستند، اما وادا در سال ۲۰۲۳ آنها را مورد پایش قرار می دهد.

کارشناسان ایران نادو هر ساله این مجموعه را ترجمه و در وب سایت www.iranado.ir در بخش راهنمای ورزشکار برای استفاده عموم قرار می دهند.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

برای مشاهده، دانلود و دسترسی سریع PDF روی لینک های آبی رنگ زیر کلیک (لمس) کنید :

 

مشاهده لیست مواد و روش های ممنوع در سال ۲۰۲۳

مشاهده خلاصه تغییرات فهرست مواد و روشهای ممنوعه ۲۰۲۳

مشاهده فهرست پایش (مانیتورینگ) سال ۲۰۲۳


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی