رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 21 اسفند 1399 - 19:09
  • کد خبر : ۹۷۹۰
  • چاپ خبر : شهرداری ارومیه در فینال لیگ برتر والیبال ایران / آیا فولاد خم می شود؟
یک گام تا قهرمانی؛

شهرداری ارومیه در فینال لیگ برتر والیبال ایران / آیا فولاد خم می شود؟

در هفته هفتم مرحله مقدماتی دور رفت لیگ دسته یک والیبال ایران، تیم شهرداری جوان ارومیه موفق به شکست ملوان تهران شدند.

دیدار نهایی لیگ برتر والیبال مردان ایران، از فردا (جمعه) با نبرد دو تیم فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه آغاز می‌شود و حضور دو تیم غیر تهرانی در این مرحله از مسابقات، نشان دهنده رشد و توسعه والیبال در سراسر ایران است.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

دیدار نهایی لیگ برتر والیبال مردان ایران، از فردا (جمعه) با نبرد دو تیم فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه آغاز می‌شود و حضور دو تیم غیر تهرانی در این مرحله از مسابقات، نشان دهنده رشد و توسعه والیبال در سراسر ایران است.

به گزارش یاریزان؛ دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از فردا (جمعه) در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود و تیم‎‌های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان برای تصاحب سکوی قهرمانی لیگ برتر سال ۹۹ به میدان خواهند رفت.

 

------------------------------------

در ادوار گذشته لیگ برتر، همیشه یک نماینده از استان تهران در جایگاه قهرمانی و یا نایب قهرمانی این رقابت‌ها قرار گرفته است و حضور دو تیم غیر تهرانی (شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان) در فینال سی‌وچهارمین دوره مسابقات، نشان دهنده رشد و توسعه این ورزشی مردمی در سراسر ایران است.

دو تیم مدعی که با حذف رقبای قدرتمند خود تا پای فینال بالا آمده‌اند، در شرایطی با هم رو در رو می‌شوند که شهرداری ارومیه قرار است دومین حضورش در فینال را تجربه کند. پیش از این، سال ۹۳ این تیم موفق شد در فینال لیگ برتر حاضر شود، اما در تقابل با پیکان مغلوب شد تا به سکوی نایب قهرمانی بسنده کند.

در طرف مقابل، فولاد سیرجان که در این فصل از رقابت‌ها محمدرضا تندروان را روی نیمکت سرمربی‌گری خود دارد، نخستین بار است که پا به مرحله فینال می‌گذارد اما پیش از این در سال ۱۳۸۵ تیم گل‌گهر به عنوان نماینده سیرجان به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر مردان رسیده بود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نگاهی به عملکرد دو فینالیست لیگ برتر نشان می‌دهد که در دور رفت مرحله مقدماتی، ارومیه‌ای‌ها در هفته چهارم (دوم مهرماه) و در روز میزبانی‌ از فولاد سیرجان، با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف شده‌اند.

اما در بازی برگشت، فولاد سیرجان در هفته سی‌ام (۲۹ بهمن) با نتیجه سه بر دو، برنده ماراتن ۵ سته مقابل حریف ارومیه‌ای خود شد. در مرحله پلی‌آف و نیمه نهایی، ارومیه‌ای‌ها با هدایت پیمان اکبری موفق به حذف تیم‌های شهرداری گنبد و لبنیات هراز آمل شدند و فولاد سیرجان نیز سایپا را حذف کرد تا در مرحله نیمه‌نهایی با غلبه بر فولاد مبارکه سپاهان، به فینال این رقابت‌ها راه یابد.

تیم شهرداری ارومیه در مجموع شش مسابقه مرحله پلی‌آف و نیمه‌نهایی، ۲۴ ست به رقابت پرداخته، اما فولاد سیرجان در این مدت چهار مسابقه داشته و ۱۴ ست به میدان رفته است.

گفتنی است دیدار نهایی لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود. بازی دوم فینال ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه انجام خواهد شد و در صورت نیاز به مسابقه سوم، دو تیم روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه از ساعت ۱۶ مقابل هم قرار خواهند گرفت تا لیگ برتر سال ۹۹ با معرفی قهرمان به پابان برسد.

همچنین دیدار رده‌بندی لیگ برتر مردان ایران، به دلایل مختلفی از جمله درخواست دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و لبنیات هراز آمل، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از مصدومیت احتمالی ملی‌پوشان، برگزار نمی‌شود و عنوان سومی مشترک به اصفهانی‌ها و آملی‌ها رسید.

اسامی داوران و ناظران دیدار نخست فینال لیگ برتر مردان به قرار زیر است: جمعه ۲۲ اسفندماه ساعت ۱۷؛ شهرداری ارومیه – فولاد سیرجان داول اول: محمد شاهمیری، داور دوم: امید فولادی‌وندا، ناظر داوری: اسماعیل صباغ، ناظر فنی: محمدحسن خوشدل


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی