رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 10 تیر 1400 - 16:22
  • کد خبر : ۱۰۷۴۰
  • چاپ خبر : شرایط پیش روی سردار بوکان و آوالان کامیاران در لیگ دسته دوم فوتبال ایران
بودن یا نبودن مساله این است؛

شرایط پیش روی سردار بوکان و آوالان کامیاران در لیگ دسته دوم فوتبال ایران

به گزارش یاریزان؛ هفته بیست و پنجم لیگ دسته دوم فوتبال ایران با برگزاری مسابقات در دو گروه و در شهر های مختلف ایران به کار خود پایان داد تا نمایش چهره کامل صعود و سقوط کنندگان از این دوره از مسابقات به هفته پایانی کشیده شود. در این بین شرایط پیش روی دو تیم پرطرفدار سردار بوکان و آوالان کامیاران را برای فرار از سقوط به دسته پایین تر مورد بررسی قرار خواهیم داد. در گروه الف این رقابت ها تیم های نفت و گاز گچساران، علم و ادب تبریز، سپیدرود رشت، اسپاد تهران، فولاد نوین اهواز، شهرداری بندرعباس، شهرداری همدان، مس نوین کرمان، ملی حفاری اهواز، آوالان کامیاران، ایران جوان بوشهر، امید گناوه، ویستا توربین تهران، و محتشم تبریز قرار دارند.

تیم هایسردار بوکان و آوالان کامیاران که از تیم های پرهوادار لیگ دست هدوم فوتبال ایران محسوب می شوند در فصل جاری شاریط بسیار نامطلوبی را تجربه کردند و برای بقا در این لیگ در حال جدال با حریفان هستند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سردار بوکان و آوالان کامیاران که از تیم های پرهوادار لیگ دسته دوم فوتبال ایران محسوب می شوند در فصل جاری شرایط بسیار نامطلوبی را تجربه کردند و برای بقا در این لیگ در حال جدال با حریفان هستند.

به گزارش یاریزان؛ هفته بیست و پنجم لیگ دسته دوم فوتبال ایران با برگزاری مسابقات در دو گروه و در شهر های مختلف ایران به کار خود پایان داد تا نمایش چهره کامل صعود و سقوط کنندگان از این دوره از مسابقات به هفته پایانی کشیده شود. در این بین شرایط پیش روی دو تیم پرطرفدار سردار بوکان و آوالان کامیاران را برای فرار از سقوط به دسته پایین تر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

------------------------------------

در گروه الف این رقابت ها تیم های نفت و گاز گچساران، علم و ادب تبریز، سپیدرود رشت، اسپاد تهران، فولاد نوین اهواز، شهرداری بندرعباس، شهرداری همدان، مس نوین کرمان، ملی حفاری اهواز، آوالان کامیاران، ایران جوان بوشهر، امید گناوه، ویستا توربین تهران، و محتشم تبریز قرار دارند.

تیم آوالان کامیاران که به عنوان نماینده استان کردستان در این رقابت ها حضور دارد در هفته بیست و پنجم این مسابقات در ورزشگاه ملک نیای شهر سنندج میزبان تیم شهرداری بندرعباس بود.

عارف مرادی در دقایق پایانی نیمه نخست باعث شد تا آوالانی ها پیروز به رختکن بروند. در نیمه دوم نیز نماینده کامیاران با کنترل جریان بازی توانست این نتیجه را تا پایان حفظ کند تا با کسب سه امتیاز شیرین این دیدار برای بقا و ماندن در لیگ دسته دوم فوتبال ایران امیدوارتر باشد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

با توجه به جدول این گروه در پایان هفته بیست و پنجم، سقوط تیم نفت و گاز گچساران از پیش قطعی شده است و یکی از تیم های آوالان کامیارن (۲۶ امتیاز و تفاضل گل -۱۱)، ملی حفاری اهواز (۲۶ امتیاز و تفاضل گل -۳)، فولاد نوین اهواز (۲۹ امتیاز و تفاضل گل -۶)، شهرداری بندرعباس (۲۹ امتیاز و تفاضل گل -۵) و محتشم تبریز (۲۹ امتیاز و تفاضل گل -۴) باید با لیگ دو خداحافظی کند.

نماینده کامیاران قطعا در دیدار پایانی خود به پیروزی پر گل احتیاج دارد تا بتواند با ریسک کمتری شانس سقوط را از بین ببرد. البته در صورت شکست یا تساوی تیم ملی حفاری اهواز، آوالانی ها با هرنتیجه ای پیروز شوند سال آینده نیز سهمیه حضور در لیگ دسته دوم را خواهند داشت. دیگر معادله ماندن آوالان در لیگ دسته دوم با تساوی کامیارانی ها و شکست ملی حفاری اهواز نیز قابل ترسیم است. در این گروه تیم های شهرداری همدان و ویستا توربین تهران بیشترین شانس صعود را دارند.

 

برنامه هفته پایانی گروه اول لیگ دسته دوم فوتبال ایران:

چهارشنبه ۱۶ تیر

 

مس نوین کرمان – آوالان کامیاران – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه امام علی(ع) کرمان
امید گناوه – ویستا توربین تهران – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه سراجی گناوه
اسپاد تهران – محتشم (آذرکوثر) تبریز – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه کشوری تهران
نفت و گاز گچساران – فولادنوین اهواز – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه شهدا نفت گچساران
ملی حفاری اهواز – ایرانجوان بوشهر– ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه تختی اهواز
شهرداری بندرعباس – سپیدرود رشت – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
علم و ادب تبریز – شهرداری همدان – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه توانا(شهرداری) تبریز

 

اما در گروه دوم این رقابت ها تیم های شهید قندی یزد، پاس همدان، نیروی زمینی تهران، شهرداری ماهشهر، سرداربوکان، مس شهربابک، نفت امیدیه، شهرداری بم، میلادمهر تهران، شهدای بابلسر، شمس‌آذر قزوین، اترک بجنورد، شاهین بندرعامری و عقاب تهران حضور دارند.

تیم سردار بوکان که به عنوان نماینده استان آذربایجان غربی در این رقابت ها حضور دارد در هفته بیست و پنجم این مسابقات در استادیوم شهید باکری ارومیه مقابل شاهین بندرعامری با نتیجه ٧ بر صفر مغلوب شد تا تفاضل گل منفی بیست، دردسر جدید این تیم باشد.

در این گروه سقوط تیم نفت امیدیه با کسب ۱۲ امتیاز از پیش تعین شده و یکی از تیم های شهرداری بم (۲۰ امتیاز و تفاضل گل -۲۰) و سردار بوکان (۲۰ امتیاز و تفاضل گل -۲۰) بعنوان دومین سقوط کننده این گروه لقب خواهد گرفت.

پیروزی سردار بوکان در دیدار پایانی البته با نیم نگاهی به نتیجه دیدار شهرداری بم تعیین کننده سرنوشت این گروه خواهد بود. هر چند نتیجه پرونده مفتوح شکایات تیم های مختلف در این گروه ممکن است تمامی معادلات را بر هم ریزد.

با اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، با توجه به مفتوح بودن پرونده انضباطی در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دیدارهای هفته پایانی لیگ دسته دوم ” گروه ۲ ” به شرح ذیل که مقرر بود در روز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰ برگزار شود، لغو شد.

برنامه هفته پایانی گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال ایران:

۲۰ تیر ۱۴۰۰ (تاریخ جدید و غیر قطعی)

نیروی زمینی تهران – شمس آذر (کاسپین) قزوین – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه غدیر تهران
پاس همدان – شهرداری ماهشهر – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه حاجی بابایی همدان
شاهین بندرعامری بوشهر – میلاد مهر تهران – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه مهدوی بوشهر
شهیدقندی یزد – سردار بوکان – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه نصیری یزد
شهدا بابلسر – شهرداری بم – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه هفتم تیر بابل
نفت امیدیه – اترک بجنورد – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه شهدانفت امیدیه
مس شهربابک – عقاب تهران – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه شهدامس شهربابک

طبق قانوان مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران، دوم تیم قعر جدول هر گروه بصورت مستتقیم به مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال ایران سقوط خواهند کرد.

در نهایت باید اشاره کرد اگر همت جمعی و کنار گذاشتن اختلافات چند وقت اخیر در مجموعه دو شهرستان های بوکان و کامیاران تنها تا پایان این هفته سرنوشت ساز وجود نداشته باشد نمی توان به آینده دو تیم سردار بوکان و آوالان کامیاران خوشبین بود و تمام زحمات چند سال گذشته ممکن است بر باد رود.

با توجه به تجربیات موجود در شرایط کنونی یافتن کسانی که در این روند مقصر بوده اند مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها باید به فکر پیروزی دو تیم در دیدار نهایی بود تا این دو امتیاز ارزشمند برای آینده جوانان این منطقه حفظ شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی