رفتن به بالا
  • دوشنبه - 23 دی 1398 - 21:12
  • کد خبر : ۵۹۵۳
  • چاپ خبر : رضا افضلی : نمی‌خواستند که باشم/ می‌‎خواهم مربیگری کنم

رضا افضلی : نمی‌خواستند که باشم/ می‌‎خواهم مربیگری کنم

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی عنوان نایب قهرمانی رقابت های جام جهانی را کسب کرد که رضا افضلی کشتی گیر کرمانشاهی نماینده وزن 74 کیلوگرم این تیم در مسابقات بود.

رضا افضلی کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم کرمانشاه گفت: پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی شاید مربیگری کنم تا تجربیاتم را در اختیار جوانان شهرم بگذارم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رضا افضلی کشتی گیر وزن ۷۴ کیلوگرم کرمانشاه گفت: پس از خداحافظی از دنیای قهرمانی شاید مربیگری کنم تا تجربیاتم را در اختیار جوانان شهرم بگذارم.

بهگزارش یاریزان؛ رضا افضلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خداحافظی‌اش از دنیای قهرمانی در جریان مسابقات کشتی آزاد جام تختی، اظهار کرد: از همان زمانی که در اردوی آمادگی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ بودم، تصمیمم را گرفته بودم که از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم، اما فرصتش پیش نیامده بود.

 

------------------------------------

وی تصریح کرد: قبل از اینکه به مسابقات جهانی اعزام شویم، برای آمادگی بیشتر به مسابقات بین المللی جایزه بزرگ گرجستان رفتیم، هر چند در این رقابت‌ها مدال برنز را بدست آوردم، اما در مرحله قبل از فینال از ناحیه دنده دچار شکستگی شدم.

دارنده مدال طلای ۲۰۱۶ دانشجویان جهان اضافه کرد: شکستگی دنده‌ام در رقابت‌های گرجستان درحالی بود که تنها ۲۰ روز به اعزام به رقابت‌های جهانی مانده بود و انتظار داشتم در این مدت کادر فنی تیم ملی اجازه دهند استراحت کنم که برخلاف تصورم اینطور نشد و حتی تهدید کردند اگر تمرین نکنم برایم جایگزین انتخاب می‌کنند.

وی اضافه کرد: اگر کادر فنی تیم ملی همان زمان به جای اینگونه رفتارها به من روحیه می‌دادند، قطعا در رقابت‌های جهانی عملکرد بهتری داشتم، هر چند که با قرعه سختی نیز روبرو شده بودم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

افضلی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ به دلیل مخالفت های رئیس فدراسیون پشت خط تیم ملی ماندم، عنوان کرد: با تمرینات فشرده، تغییر وزن و سختی‌های زیاد توانستم پس از شش سال دوباره به اردوی تیم ملی برسم، اما خیلی‌ها این را نمی‌خواستند و هر مانعی سرراهم قرار دادند.

وی در ادامه بابیان اینکه برای حضور در رقابت‌های جام تختی نیز در سطح آمادگی خوبی قرار داشته، عنوان کرد: پیش از رقابت‌های جام تختی در رقابت‌های لیگ برتر حضور داشتم و همین مسئله کمک کرد تا در سطح آمادگی خوبی قرار داشته باشم.

دارنده سه مدال طلای آسیا در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تصریح کرد: جام تختی انتخابی تیم ملی برای رقابت‌های گزینشی المپیک بود، من هم می‌خواستم دراین رقابت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشم تا به المپیک بروم.

وی ادامه داد: در دیدار اول این رقابت‌ها برابر حامد رشیدی به پیروزی رسیدم، در دیدار دوم هم هر چند تا چهارثانیه مانده به پایان مساوی بودیم، اما داوران در همین زمان یک اخطار به من دادند، درحالی که در هیچ جای کشتی دنیا چهارثانیه قبل از پایان بازی اخطار نمی‌دهند. من هم در جریان مسابقه عقب نکشیده بودم که اخطار بدهند.

افضلی تاکید کرد: وقتی دیدم که نمی‌خواهند باشم، ترجیج دادم که نباشم و برای همین تصمیم گرفتم در رقابت‌های جام تختی و در شهرم و مقابل مردمم از دنیای کشتی خداحافظی کنم.

وی با بیان اینکه خیلی ها از اینکه خداحافظی کردم شوکه و ناراحت شدند، گفت: در این سالها که برای بازگشت به تیم ملی زحمت می کشیدم، پدر و مادر و برادرم پا به پای من فشارها را تحمل کردند و همشهریانم هم همیشه در این مسیر یاریم کردند، قدردان همه آنها هستم، اما دیگر قسمت نبود که ادامه دهم.

این کشتی گیر کهنه کار کرمانشاهی گفت: طی سالهایی که در این رشته بوده‌ام تجربیات زیادی کسب کرده‌ام، برای همین می‌خواهم این تجربیاتم را در اختیار جوانان شهرم بگذارم و مربیگری کنم.

وی اضافه کرد: مربیگری را از شهرم شروع می‌کنم و امیدوارم روزی به تیم ملی هم برسم. در کنار آن سعی می‌کنم بیشتر در کنار خانواده‌ام باشم و به تحصیلاتم برسم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی