رفتن به بالا
  • شنبه - 12 آذر 1401 - 13:49
  • کد خبر : ۱۴۳۴۸
  • مشاهده :  102 بازدید
  • چاپ خبر : درمان پای پرانتزی با ورزش کردن قابل انجام است؟!

درمان پای پرانتزی با ورزش کردن قابل انجام است؟!

پای پرانتزی در اصلاح لاتین از آن به عنوان ژنوواروم یاد می شود؛ ژنو به معنای زانو واروم به معنای خم شدن به سمت بیرون است پس با این معنی عارضه پای پرانتزی را می توان اینگونه تعریف کرد عارضه ای که در آن زانو ها از حالت طبیعی خارج می شود و پاها به سمت بیرون خم می شوند. در افرادی که پای پرانتزی دارند، استخوان درشت نی (ساق پا)، و استخوان ران (فیمور) دارای انحنا و خمیدگی هستند. پای پرانتزی میتواند باعث درد در ناحیه زانو و ایجاد محدودیتهای حرکتی شود. برخی افراد ممکن است با شرایط پای پرانتزی به دنیا آمده و سایر افراد به خاطر آسیبدیدگی ممکن است به این وضعیت دچار گردند. همچنین این شرایط میتواند با چاقی یا استفاده بیش از حد از مفاصل زانو تشدید شده و در ادامه به یک مشکل جدی برای فرد تبدیل گردد. معمولا با رسیدن به این مرحله درمان به سختی امکانپذیر خواهد بود. درمان پای پرانتزی درمان پای پرانتزی در بزرگساالن بدون جراحی از بهترین و موثرین روش هایی است که در اصالح فرم زانو بسیار تاثیرگذار است. همان طور که می دانیم روش های زیادی برای درمان این عارضه طراحی شده اند که در این میان ورزش های مخصوص پای پرانتزی یکی از این روش ها هستند که با تاثیری که در تقویت عضالت پا و زانو دارد باعث اصالح فرم زانو ها می شود. تمام فعالیت ها برای تقویت عضالت بیرونی پا و کشش عضالت داخلی پا می باشد. چند مورد از ورزش هایی که می توان به آنها اشاره کرد در زیر آمده است: تقویت زانوها با حرکات یوگا تعداد زیادی از تمرینات و حرکات یوگا میتواند به افزایش قدرت، انعطاف پذیری و پایداری زانوهای شما کمک کنند. یوگا یک روش بسیار موثر برای درمان مشکالت زانو است به ویژه اگر در کنار حرکات یوگا از فیزیوتراپی نیز استفاده شود. انجام دادن حرکات پیالتس شما میتوانید از حرکات پیالتس برای تقویت زانوهای خود، رفع گرفتگی آنها و بهبود توانایی حرکات مفاصل زانوی خود استفاده کنید. برخی دیگراز این تمرینات که می توان به صورت عملی انجام داد به شرح زیر میباشند: نوشتن حروف الفبا با انگشتان پا روی یک صفحه فرضی انجام دادن حرکات اسکات در امتداد دیوار حرکت دادن پا به سمت عقب در حالت ایستاده بالا آوردن پاها حرکت قرار دادن پا روی جعبه یا پله حرکت پل باسن دایره کشیدن با توپ (قرار دادن توپ نرم بین دو زانو) حرکت نشست کامل با وزن بدن حرکت اسکات کامل با کمکگرفتن از میز حرکت راه رفتن با کش به صورت ایکس حرکت چرخش مفصل ران در حالت نیمه نشسته ضمن آنکه موارد زیر در کنار ورزش های بالا بسیار مورد اهمیت می باشند: پوشیدن کفش مخصوص دویدن برای محافظت از زانوها پوشیدن کفش مخصوص دویدن میتواند به رفع فشار از روی زانوها و مچ پاها کمک کند . رژیم غذایی سالم برای محافظت و تقویت مفاصل و استخوانها شما باید علاوه بر انجام دادن تمرینات ورزشی ایمن با مصرف مواد غذایی سالم و مقوی از استخوانهای زانوی خود و بافتهای اطراف آن محافظت کنید کاهش وزن و بهبود سلامت استخوانهای زانو چاقی و اضافه وزن باعث میشوند که فشار زیادی به زانوهای شما وارد شود و حالت پرانتزی آنها بدتر گردد. بازگشت به صفحه علم ورزش یاریزان | پای پرانتزی بزرگسالان با ورزش کردن قابل درمان است علی شعبانی فرد / کارشناس حرکات اصلاحی

در مطلبی کوتاه که توسط علی شعبانی فرد کارشناس حرکات اصلاحی منتشر شده است عنوان درمان پای پرانتزی با ورزش کردن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

در مطلبی کوتاه که توسط علی شعبانی فرد کارشناس حرکات اصلاحی منتشر شده است عنوان درمان پای پرانتزی با ورزش کردن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پای پرانتزی در اصلاح لاتین از آن به عنوان ژنوواروم یاد می شود؛ ژنو به معنای زانو واروم به معنای خم شدن به سمت بیرون است پس با این معنی عارضه پای پرانتزی را می توان اینگونه تعریف کرد.

عارضه ای که در آن زانو ها از حالت طبیعی خارج می شود و پاها به سمت بیرون خم می شوند. در افرادی که پای پرانتزی دارند، استخوان درشت نی (ساق پا)، و استخوان ران (فیمور) دارای انحنا و خمیدگی هستند.

پای پرانتزی میتواند باعث درد در ناحیه زانو و ایجاد محدودیتهای حرکتی شود. برخی افراد ممکن است با شرایط پای پرانتزی به دنیا آمده و سایر افراد به خاطر آسیبدیدگی ممکن است به این وضعیت دچار گردند.

همچنین این شرایط میتواند با چاقی یا استفاده بیش از حد از مفاصل زانو تشدید شده و در ادامه به یک مشکل جدی برای فرد تبدیل گردد. معمولا با رسیدن به این مرحله درمان به سختی امکانپذیر خواهد بود.

 

درمان پای پرانتزی

درمان پای پرانتزی در بزرگساالن بدون جراحی از بهترین و موثرین روش هایی است که در اصالح فرم زانو بسیار تاثیرگذار است. همان طور که می دانیم روش های زیادی برای درمان این عارضه طراحی شده اند که در این میان ورزش های مخصوص پای پرانتزی یکی از این روش ها هستند که با تاثیری که در تقویت عضالت پا و زانو دارد باعث اصالح فرم زانو ها می شود. تمام فعالیت ها برای تقویت عضالت بیرونی پا و کشش عضالت داخلی پا می باشد.

 

چند مورد از ورزش هایی که می توان به آنها اشاره کرد در زیر آمده است:

تقویت زانوها با حرکات یوگا تعداد زیادی از تمرینات و حرکات یوگا میتواند به افزایش قدرت، انعطاف پذیری و پایداری زانوهای شما کمک کنند. یوگا یک روش بسیار موثر برای درمان مشکالت زانو است به ویژه اگر در کنار حرکات یوگا از فیزیوتراپی نیز استفاده شود.

انجام دادن حرکات پیالتس شما میتوانید از حرکات پیالتس برای تقویت زانوهای خود، رفع گرفتگی آنها و بهبود توانایی حرکات مفاصل زانوی خود استفاده کنید. برخی دیگراز این تمرینات که می توان به صورت عملی انجام داد به شرح زیر میباشند:

 

نوشتن حروف الفبا با انگشتان پا روی یک صفحه فرضی

انجام دادن حرکات اسکات در امتداد دیوار

حرکت دادن پا به سمت عقب در حالت ایستاده

بالا آوردن پاها

حرکت قرار دادن پا روی جعبه یا پله

حرکت پل باسن

دایره کشیدن با توپ (قرار دادن توپ نرم بین دو زانو)

حرکت نشست کامل با وزن بدن

حرکت اسکات کامل با کمکگرفتن از میز

حرکت راه رفتن با کش به صورت ایکس

حرکت چرخش مفصل ران در حالت نیمه نشسته

 

ضمن آنکه موارد زیر در کنار ورزش های بالا بسیار مورد اهمیت می باشند:

پوشیدن کفش مخصوص دویدن برای محافظت از زانوها

پوشیدن کفش مخصوص دویدن میتواند به رفع فشار از روی زانوها و مچ پاها کمک کند . رژیم غذایی سالم برای محافظت و تقویت مفاصل و استخوانها

شما باید علاوه بر انجام دادن تمرینات ورزشی ایمن با مصرف مواد غذایی سالم و مقوی از استخوانهای زانوی خود و بافتهای اطراف آن محافظت کنید

کاهش وزن و بهبود سلامت استخوانهای زانو

چاقی و اضافه وزن باعث میشوند که فشار زیادی به زانوهای شما وارد شود و حالت پرانتزی آنها بدتر گردد.

 

بازگشت به صفحه علم ورزش یاریزان | پای پرانتزی بزرگسالان با ورزش کردن قابل درمان است

علی شعبانی فرد / کارشناس حرکات اصلاحی


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه