رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
  • کد خبر : ۱۱۶۷۳
  • چاپ خبر : تغذیه ورزشکاران در ایام کرونا / آیا حذف وعده غذایی بخاطر تعطیلی باشگاه درست است؟
کارشناس تغذیه بررسی می کند؛

تغذیه ورزشکاران در ایام کرونا / آیا حذف وعده غذایی بخاطر تعطیلی باشگاه درست است؟

کمیته آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال با همکاری فدراسیون جهانی بسکتبال (fiba) قصد دارد یک وبینار تغذیه ورزشی در بسکتبال ویژه بانوان را برگزار کند.

ورزشکاران از ترس افزایش وزن و تعطیلی باشگاه ها هیچ وعده غذایی را حذف نکنند. ورزشکاران در ایام کرونا باید تغذیه خود را مدیریت کنند.

ورزشکاران از ترس افزایش وزن و تعطیلی باشگاه ها هیچ وعده غذایی را حذف نکنند. ورزشکاران در ایام کرونا باید تغذیه خود را مدیریت کنند.

به گزارش یاریزان؛ محبوبه عسکری کارشناس تغذیه اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی باشگاه های ورزشی برخی از ورزشکاران اقدام به حذف وعده های غذایی می کنند که این کار اشتباه است و باید به جای حذف، حجم وعده های غذایی کم شود.

این متخصص تغذیه افزود: یکی از راه هایی که باعث تقویت سیستم ایمنی در ایام کووید ۱۹ می شود فعالیت بدنی سبک، خواب منظم و کافی، تغذیه مناسب و مصرف ویتامین هاست. ویتامین های مفیدی مثل C ، A ، D و E در بالا بردن سطح ایمنی بدن بسیار مفید هستند. این ویتامین ها حتما زیر نظر متخصص تغذیه تجویز شود چرا که استفاده بیش از حد این ویتامین ها باعث مسمومیت کبدی در افراد خواهد شد.

این کارشناس تغذیه افزود: حذف کربوهیدرات مثل برنج و نان در برنامه غذایی روزانه توصیه نمی شود چراکه انرژی روزانه هم افراد عادی و هم ورزشکار در درجه اول از کربوهیدرات تامین می شود و نقش مهمی را در برنامه روزانه ما تامین می کند.

وی با بیان اهمیت ویتامین D و مصرف آن برای پیشگیری از مبتلا شدن به کرونا، گفت: درکشور ما کمبود ویتامین D بالاست، مخصوصا در خانم ها، کودکان و افرادی که اضافه وزن دارند چراکه این ویتامین از ویتامین های محلول در چربی است و ممکن است مسمومیت کبدی ایجاد کند، بهتر است افراد از وضعیت ویتامین D بدن خود مطلع باشند همچنین مصرف ویتامین C چه در زمان ورزش و چه در زمان کرونا توصیه می شود.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه