رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 25 فروردین 1400 - 18:23
  • کد خبر : ۹۹۷۴
  • چاپ خبر : بلندقامتانی که قرار است با ” نرم افزار شاد ” به عرصه والیبال معرفی شوند
رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه خبر داد؛

بلندقامتانی که قرار است با ” نرم افزار شاد ” به عرصه والیبال معرفی شوند

اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نوجوانان پسر ایران با حضور ورزشکارانی از استان آذربایجان غربی آغاز شد.

رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه از اجرای طرحی با همکاری آموزش و پرورش خبر داد که براساس آن از طریق ” نرم افزار شاد ” دانش آموزان بلندقامت مستعد برای رشته والیبال در استان شناسایی می شوند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه از اجرای طرحی با همکاری آموزش و پرورش خبر داد که براساس آن از طریق ” نرم افزار شاد ” دانش آموزان بلندقامت مستعد برای رشته والیبال در استان شناسایی می شوند.

به گزارش یاریزان؛ فرهمند سال افزون در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، بااشاره به تمرکز هیات والیبال استان روی استعدادیابی رده های پایه، اظهار کرد: از اواخر سال ۱۳۹۸ بصورت هدفمند برنامه ای را برای استعدادیابی روی رده های پایه آغاز کردیم که متاسفانه به شیوع بیماری کرونا برخوردیم و با تعطیلی مدارس هم مشکلاتی سر راه اجرای این برنامه بوجود آمد.

 

------------------------------------

وی تصریح کرد: در برنامه ای که آن زمان آغاز کردیم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش آموز مستعد را شناسایی کردیم و در نهایت حدود ۴۰ نفر از آنها انتخاب شدند که این تعداد جز در ایام پیک بیماری کرونا که سالن های ورزشی تعطیل شد، در سایر ایام تحت نظر پنج نفر از بهترین مربیان والیبال استان آموزش می دیدند.

رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه اضافه کرد: هرچند بیماری کرونا باعث تعطیلی مدارس شد و مشکلاتی را برای ادامه روند کارهای استعدادیابی ما بوجود آورد، اما برای اینکه بتوانیم کارهایمان را همچنان پیش ببریم، اواخر سال گذشته دیداری با مدیرکل آموزش و پرورش استان داشتیم و قرار براین شد تا ما را در اجرای طرح استعدادیابی دانش آموزان مستعد برای رشته والیبال کمک کنند.

وی افزود: براین اساس، آموزش و پرورش استان لینک سایتی را که برای کار استعدادیابی راه اندازی کرده ایم، از طریق نرم افزار شاد به خانواده ها اطلاع رسانی می کنند تا خانواده هایی که دارای فرزندان بلند قامت و علاقمند به رشته والیبال دارند، در این سایت ثبت نام کنند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

سال افزون اضافه کرد: برنامه هایی که تاکنون در استان برای امر استعدادیابی انجام داده ایم، در کشور الگو شده و اکنون فدراسیون نیز به پیروی از کرمانشاه اجرای این برنامه ها را در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه به حضور تیم کرمانشاه در رقابت های لیگ دسته اول والیبال در اواخر سال گذشته و خلف وعده اسپانسر هم اشاره ای کرد و گفت: والیبالیست هایی که در این رقابت ها برای کرمانشاه بازی کردند، از دل همین برنامه های استعدادیابی ظهور کردند و طی چندماه انجام تمرینات بدنسازی، هوازی و… توانستند بخوبی رشد کنند و دیدیم که عملکرد قابل تحسینی هم داشتند.

رئیس هیات والیبال کرمانشاه تاکید کرد: باتوجه اینکه در کرمانشاه کسی برای حمایت از ورزش پای کار نمی آید و بخش خصوصی و شهرداری چندان در ورزش سرمایه گذاری نمی کنند، برای همین بیشتر روی استعدادیابی تمرکز می کنیم تا به عنوان یکی از قطب های پرورش استعدادهای والیبالی در ایران مطرح شویم و برای سالهای آینده تعداد قابل توجهی ملی پوش داشته باشیم.

سال افزون یادآوردشد: البته حضور یک تیم می تواند تا حدود زیادی به بازیکنان این رشته انگیزه بدهد و به بحث قهرمان پروری بیشتر کمک کند، اما متاسفانه در کرمانشاه چنین چیزی را به دلیل عدم حمایت ها شاهد نیستیم.

وی اظهار کرد: با برنامه هایی که در بحث استعدادیابی ها درحال اجرا داریم، پیش بینی می کنم تا سال ۱۴۰۱ در رده سنی نوجوانان در کشور حرف هایی برای گفتن داشته باشیم.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی