رفتن به بالا
  • یکشنبه - 10 مرداد 1400 - 19:22
  • کد خبر : ۱۱۲۳۶
  • چاپ خبر : بعثت و کانیاو در دو فینال پیش رو می توانند به رستگاری برسند
بررسی شرایط فرار از سقوط؛

بعثت و کانیاو در دو فینال پیش رو می توانند به رستگاری برسند

به گزارش یاریزان؛ در گروه دوم از مرحله دوم مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال ایران تقابل دو تیم کانیاو اشنویه و بعثت کرمانشاه در هفته ششم این رقابت ها روز سه‌شنبه در استادیوم آزادی مهاباد برگزار شد. از ابتدای این دیدار هر دوتیم برای کسب سه امتیاز وارد میدان شده بودند و بارها با خلق موقعیت بر روی دروازه یکدیگر فوتبالی جذاب و تماشایی را به نمایش گذاشتند. اما کانیاو اشنویه با استفاده حداکثری از موقعیت ها توانست در دقیقه 35 اولین گل این دیدار را بثمر برساند. گل دوم این تیم هم در دقیقه 72 بثمر رسید تا بعثتی ها فشار را بروی دروازه تیم میزبان به حداکثر برسانند. تا اینکه در دقیقه 80 دروازه بان تیم کانیاو اشنویه با انجام خطا روی مهاجم حریف باعث شد تک گل تیم بعثت از روی نقطه پنالتی بثمر برسد. این صحنه که با چاشنی درگیری دو بازیکن همراه بود در نهایت باعث اخراج دروازه بان کانیاو و مهاجم بعثت شد تا بازی برای دقایقی متوقف شود. در پایان این دیدار نماینده اشنویه با نتیجه دو بر یک سه امتیاز را به حساب خود واریز کرد و تا پس از انجام پنج دیدار با کسب پنج امتیاز در رده هفتم جدول مسابقات جای بگیرد.

هفته شانزدهم از مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال ایران با شکست تیم بعثت کرمانشاه و پیروزی تیم کانیاو اشنویه به پایان رسید.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

هفته شانزدهم از مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال ایران با شکست تیم بعثت کرمانشاه و پیروزی تیم کانیاو اشنویه به پایان رسید.

به گزارش یاریزان؛ دیدار های هفته شانزدهم از مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال ایران در روزهای هشتم و نهم مرداد ماه در شهر های مختلف ایران برگزار شد.

 

------------------------------------

در گروه دوم این رقابت ها روز جمعه ۸ مرداد ماه تیم بعثت کرمانشاه مهمان تیم شهرداری فومن بود که در پایان با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد و از جمع مدعیان قهرمانی در این فصل خارج شد.

تیم فوتبال بعثت بعنوان نماینده استان کرمانشاه در پایان این هفته با کسب ۲۳ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت و با توجه به دو دیدار باقیمانده و اختلاف هفت امتیازی با تیم نخست، شانس قهرمانی را از دست داد.

در روز دوم این هفته نیز تیم کانیاو اشنویه در استادیوم شهید باکری ارومیه میزبان تیم دارایی تهران بود. کانیاوی ها پس از دریافت گل اول موفق به ثبت کامبک و پیروزی با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل نماینده تهران در این رقابت ها شدند. در این دیدار مهرداد چهارده معصوم، میثم جامی و سیامند خالدی موفق به گلزنی شدند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نماینده شهرستان اشنویه و استان آذربایجان غربی در پایان هفته شانزدهم با کسب ۱۹ امتیاز در جایگاه هفتم گروه دوم مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال ایران قرار گرفته است.

همچنین در پایان این هفته، تیم های شهید اورکی اسلامشهر، آرتام تبریز، نفت ایرانیان و شهرداری فومن بترتیب با کسب ۳۰، ۲۷، ۲۵ و ۲۴ امتیاز در رتبه های اول تا چهارم قرار دارند. تیم های بعثت کرمانشاه، کیان اراک و کانیاو اشنویه سه تیم بعدی هستند که با کسب ۲۳، ۲۱ و ۱۹ امتیاز در میانه جدول (رده پنجم، ششم، هفتم) جای گرفته اند. سه تیم بنیامین ورزش (دارایی تهران)، فرهنگ ایثار آستارا و پاس گیلان نیز با کسب ۱۹، ۱۸ و ۱۳ امتیاز در سه رده پایینی (هشتم، نهم و دهم) جدول حضور دارند.

با توجه به آیین نامه مسابقات شش تیم اول خطر سقوط به دسته پایین را احساس نخواهند کرد. دو تیم هفتم نیز طی شرایطی خاص در این مرحله باقی خواهند ماند لذا هر دو تیم بعثت کرمانشاه و کانیاو اشنویه بایستی در دو هفته باقیمانده که حکم فینال را خواهند داشت امتیازات لازم را برای فرار از سقوط به مرحله پایین تر کسب کنند.

البته باید گفت تیم های دوم و سوم هر گروه نیز طی شرایط پیش بینی شده و با خلق شگفتی جواز صعود به لیگ دسته دوم فوتبال ایران را بدست خواهند آورد که در این بین این شانس برای تیم بعثت کرمانشاه بدلیل فاصله امتیاز کمتر با تیم دوم و سوم محتمل تر است.

 

نحوه صعود و سقوط تیم ها در مرحله دوم مسابقات لیگ دسته سوم کشور فصل (۱۴۰۰-۱۳۹۹) به شرح زیر اعلام می گردد:

۱. در پایان مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته سوم تیم های اول هر گروه (مجموعا ۳ تیم) به صورت مستقیم به رقابت های لیگ دسته دوم باشگاه های کشور فصل آینده (۱۴۰۱-۱۴۰۰) صعود خواهند کرد.

۲. در پایان مسابقات مرحله دوم لیگ دسته سوم؛ تیم های دوم هر گروه (مجموعا ۳ تیم) به همراه بهترین تیم سوم گروه ها به مسابقات پلی آف صعود خواهند کرد. که در پایان مسابقات پلی آف یک تیم به لیگ دسته دوم صعود خواهد کرد.

۳. تیم های چهارم ، پنجم و ششم هر گروه (مجموعا ۹ تیم ) به همراه ۲ تیم سومی که جواز حضور در مرحله پلی آف را دریافت نکردند و همچنین ۳ تیمی که در پایان مسابقات مرحله پلی آف لیگ دسته سوم (ذکره شده در بند ۲) جواز حضور در مسابقات لیگ دسته دوم فصل آتی را کسب نکرده اند، در مسابقات مرحله دوم لیگ دسته سوم در فصل آتی حضور خواهند داشت.

۴. دو تیم برتر از بین تیم های رتبه هفتم جدول های رده بندی نهایی در مرحله دوم (۲ تیم از ۳ تیم) نیز جواز حضور در مرحله دوم لیگ دسته سوم در فصل آتی را کسب خواهند کرد و تیم هفتم باقی مانده (ضعیف ترین تیم هفتم جدول رده بندی مسابقات) به مسابقات مرحله اول لیگ دسته سوم در فصل آینده (۱۴۰۱-۱۴۰۰) سقوط می کند.

۵. تیم های رده هشتم لغایت رده دهم جدول رده بندی نهایی (مجموعا ۹ تیم) به مسابقات مرحله اول لیگ دسته سوم در فصل آتی (۱۴۰۱-۱۴۰۰) سقوط می کنند.

 

باتوجه به شرایط مذکور هر دو تیم بعثت کرمانشاه و کانیاو اشنویه باید از دو دیدار خود (یک دیدار میزبان، یک دیدار مهمان) نهایت استفاده را ببرند.

 

برنامه برنامه دو هفته پایانی گروه دوم از مرحله نهایی لیگ دسته سوم فوتبال ایران به شرح زیر است:

هفته هفدهم

پنجشنبه ۱۴ مرداد

نفت ایرانیان – کانیاو اشنویه – ساعت ۲۰- ورزشگاه شهید رهنما شهریار
بنیامین ورزشی تهران- شهرداری فومن- ساعت ۲۰- ورزشگاه غدیر تهران
پاس گیلان- کیان اراک- ساعت ۲۰- ورزشگاه سردار جنگل رشت
بعثت کرمانشاه- مقاومت آستارا- ساعت ۲۰- ورزشگاه آزادی کرمانشاه
آرتام تبریز- شهید اورکی اسلامشهر – ساعت ۲۰- ورزشگاه شهرداری تبریز

هفته هجدهم

سه شنبه ۱۹ مرداد

شهید اورکی اسلامشهر- بعثت کرمانشاه- ساعت ۲۰- ورزشگاه شهدا اسلامشهر
مقاومت آستارا – بنیامین ورزشی تهران- ساعت ۲۰- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود
کانیاو اشنویه – پاس گیلان – ساعت ۲۰- ورزشگاه شهید باکری ارومیه
کیان اراک – آرتام تبریز- ساعت ۲۰- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک
شهرداری فومن- نفت ایرانیان- ساعت ۲۰- ورزشگاه متعاقبا اعلام می شود.

 

شایان ذکر است تمامی دیدار های دو هفته پایانی بصورت همزمان برگزار خواهد شد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی