رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 11 شهریور 1400 - 09:19
  • کد خبر : ۱۱۶۱۶
  • چاپ خبر : امتیاز تیم لیگ برتری زاگروس مهاباد واگذار می‌شود
در رده سنی زیر 15 سال؛

امتیاز تیم لیگ برتری زاگروس مهاباد واگذار می‌شود

به گزارش یاریزان؛ مرحلە نهایی لیگ مناطق فوتبال ایران در رده زیر پانزدە سال فوتبال ایران در پنج گروه در حال برگزاری است. تیم های رویاای افلاک لرستان، شهید امینی همدان و طلایی پوشان خرم آباد در گروه اول، زاگرس مهاباد، زاگرس مریوان و آرکافوتبال تبریز در گروه دوم، ایرانمهر باباخانی تهران، شهدا قائمشهر شاهین آمل در گروه سوم، بامداد اراک و خلیج فارس شیراز در گروه چهارم، پیشگامان قوچان و شهر خودرو مشهد در گروه پنجم این رقابت ها قرار دارند. در گروه دوم این مسابقات تیم های زاگرس مهاباد و زاگرس مریوان در استادیوم آزادی مهاباد به مصاف هم رفتند که در پایان میزبان این دیدار با نتیجه دو بر صفر موفق به شکست حریف خود شد.

مسوولان باشگاه فوتبال زاگروس مهاباد بدلیل عدم حمایت‌ها و بدهکاری، تصمیم به واگذاری امتیاز لیگ برتری این تیم گرفتند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مسوولان باشگاه فوتبال زاگروس مهاباد بدلیل عدم حمایت‌ها و بدهکاری، تصمیم به واگذاری امتیاز لیگ برتری این تیم گرفتند.

به گزارش یاریزان و به نقل از پایگاه خبری – تحلیلی هاژه، واگذاری امتیاز این تیم لیگ برتری درحالی صورت می‌گیرد که بسیاری از فعالان ورزشی شهرستان، از نابودی استعدادهای ورزشی ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

------------------------------------

امتیاز فروشی تیم‌های راه‌یافته به مرحله صعود در شهرستان مهاباد موضوع جدیدی نیست و تاریخ ورزش شهرستان واگذاری تیم‌های بسکتبال، والیبال، فوتبال و … را در دهه‌های مختلف بدلیل عدم حمایت جدی و مشکلات مالی عدیده به‌خود دیده است.

حضور تیم لیگ برتری شهرستان در میادین ورزشی جدا از ایجاد شور و نشاط جمعی در بین آحاد جامعه، فرصتی مغتنم برای کشف استعدادهای ورزشی شهرستان و حضور بازیکنان آتیه دار مهابادی در سطح بالای فوتبال کشور بود تا مربیان تیم‌های ورزشی قدرتمند از بین نوجوانان و جوانان مهابادی غفوری‌های و قائدی‌های خود را به تیم‌های مطرح کشور جذب نمایند.

فعالان ورزشی شهرستان مهاباد انتظار داشتند، مسوولان شهرستان در کنار برگزاری تمامی جلسات رفع موانع تولید، اشتغال و …، جلساتی را به منظور رفع موانع توسعه ورزش شهرستان برگزار می‌کردند، تا همزمان با رفع دهها مشکل ادارات شهرستان، مجالی برای ارائه مشکلات و رفع آنها هم فراهم می‌شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

اگرچه شیوع کرونا بسیاری از تجمعات و جشن‌های قهرمانی را به چالش کشید، اما برگزاری مراسمی محدود و یا حمایتی مادی هرچند کم می‌توانست پیام حمایت و تشکر را به تلاشگران ورزش شهرستان منتقل کند.

در روزهای گذشته از سوی مسوولان ورزشی شهرستان خبری مبنی بر تجهیز ورزشگاه آزادی مهاباد به نورافکن‌های مجهز منتشر شده، اما روشن بودن نورهای ورزشگاه آزادی بدون نقش‌آفرینی تیم لیگ برتری این شهرستان و هواداران پرشور چنگی به دل نمی‌زند.

باشگاه زاگروس مهاباد بیش از نیم دهه است در راستای احیای فوتبال، بازیکن‌سازی و فوتبال پایه شهرستان مهاباد فعالیت می‌کند و درحال حاضر در تمامی رده‌ها از بین استعدادهای فوتبالی شهرستان، نماینده خود را به لیگ برتر فوتبال کشور بدون خرید امتیاز و تنها با تکیه بر داشته‌های خود رسانده است.

تیم لیگ برتری زاگروس مهاباد با حداقل هزینه فرصتی را برای حضور استعداهای شهرستان در عرصه فوتبال کشور فراهم کرده و با سرمایه‌گذاری نه‌چندان زیاد و حتی چندین برابر کمتر از قرارداد ۱ بازیکن فوتبال یا والیبال می‌توان انتظار سوددهی را هم داشت، چه بسا بازیکن‌سازی و فروش آنها به تیم‌های مطرح کشور و حتی خارج از کشور درآمدی شگفت انگیز را برای ورزش شهرستان هم رقم زند.

خبرنگار هاژه، پای حرف مسوولان باشگاه نشست تا معظل یکی از تیم‌های لیگ برتری مهاباد را به سمع و نظر مسوولان و شهروندان برساند.

انور بانیان مدیر تیم زاگروس مهاباد در گفتگو با هاژه اظهار کرد: حدود ۶ سال از تأسیس باشگاه زاگروس می‌گذرد و در این مدت، یک تیم لیگ برتری در رده نوجوانان، یک تیم در سطح لیگ مناطق را در میادین شرکت داده است.

وی افزود: حضور یک تیم در لیگ برتر نیازمند حمایت همه جانبه و ویژه مسوولان است ولی در رابطه با تیم زاگروس حمایت‌ها آنگونه که لازم بوده وجود نداشته، شاید در تصور کسی نگنجد که یک تیم ورزشی برای انجام بازی‌های حساس خود با مینی‌بوس به لنگرود و تبریز و تمامی شهرها سفر کند.

بانیان با بیان اینکه تأمین کفش، لباس ورزشی، وسایل کمک آموزشی و رفاهی از مشکلات عدیده این تیم است، تصریح کرد: حتی توان تأمین هزینه‌های ناچیز مربیان را هم نداریم، درحالیکه بیشتر مربیان تنها با هدف توسعه ورزش با تیم همکاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: واقعیت اینست که کسی به یاری ما نیامده و علی‌رغم درخواست مکرر از مسوولان و برخی افراد توانمند، نتیجه‌ای ملموس بدست نیامده. بیشتر کمک‌ها از سوی هیات فوتبال شهرستان و اداره ورزش و جوانان بوده و آنهم کافی نبوده، نماینده مردم مهاباد نیز قول‌هایی برای اختصاص بودجه داد ولی به نتیجه نرسیده است.

مدیر تیم زاگروس مهاباد در ادامه با اشاره به اینکه کمک‌ها کفاف تأمین هزینه‌ها را نمی‌دهد، اظهار کرد: راه‌یابی به لیگ برتر، بزرگترین افتخاری بوده که نسیب فوتبال شهرستان شده ولی با این شرایط راهی جز واگذاری نمانده تا موجودیت خود را حفظ کنیم.

انور بانیان افزود: واقفیم که فرصتی بزرگ را در سایه عدم حمایت‌ها از دست می‌دهیم و فرصت دیده شدن بازیکنان این تیم توسط مربیان تیم‌های بزرگ کشور در جریان بازی‌ها از دست می رود، اما راهی بجز واگذاری نداریم.

وی تصریح کرد: درحال حاضر چندین مشتری برای خریداری امتیاز اعلام آمادگی کردند و ۱ ماه فرصت داریم، لذا مجبوریم با یکی از خریداران به توافق برسیم و امتیاز تیم را به شهری دیگر واگذار کنیم تا بدهی‌ها را پرداخت نماییم.

مدیر تیم زاگروس مهاباد در پایان از تمامی شهروندان، هواداران، خانواده بازیکنان و خود بازیکنان برای اتخاذ این تصمیم پوزش طلبید.

کلام آخر: این فرصت بزرگ با عدم حمایت مسوولان و افراد توانمند شهر از بین رفت.

ابراهیم ابراهیمیان مربی تیم زاگرس مهاباد نیز معتقد است که واگذاری امتیاز تیم لیگ برتری زاگروس، تبعات اجتماعی دارد و نباید تنها آن را موضوع مالی یک باشگاه و یا یک تیم ورزشی دانست.

وی می‌گوید: راه‌یابی تیم زاگروس به لیگ برتر، از آنجا که برخاسته از تیم‌های پایه و تلاش مربیان و بازیکنان شهرستان است، رویدادی بسیار مهم برای شهرستان تلقی می‌شود.

ابراهیمان در ادامه اظهار کرد: امید زیادی برای حضور در سطح بالای فوتبال کشور داشتیم تا استعدادهای این شهرستان فرصت رویارویی با تیم‌های بزرگی همچون سپاهان، فولاد و تراکتورسازی و … را داشته باشند و از این فرصت که با تکیه بر پتانسیل‌های بومی فراهم شده نهایت استفاده را ببریم ولی در پایان راه بیشتر از هر وقت دیگری ناامید شده‌ایم.

مربی تیم زاگروس با بیان اینکه نسلی طلایی در شهرستان مهاباد از نونهالان پرورش یافته‌اند، افزود: تاکنون

۲ بار قهرمان نونهالان و ۲ بار نیز در رده نوجوانان مقام اول را کسب کرده‌ایم، ولی شاهدیم استعدادهای شهرستان ناچارند برای ادامه راه به شهرهای فوتبال خیز کشور مهاجرت کنند و یقینا دچار مشکلات حاشیه‌ای بدلیل مسائل مادی و اقامتی و … خواهند بود.

ابراهیمیان تصریح کرد: حداقل هزینه تیم‌داری زاگروس در میادین ورزشی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه برمی‌دارد و در شرایطی که اسپانسر وجود نداشت، وعده و قول‌های مسوولان نیز جنبه عملی به خود نگرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان از سوی مسوولان تیم هزینه شده و توانی برای ادامه راه نمانده، لذا بدون اسپانسری قوی و حمایتی ویژه راهی جز واگذاری نیست.

کلام آخر: بدون حمایت و اسپانسر راهی جز واگذاری نیست، لذا برای حفظ امتیاز و پرداخت بدهی‌ها مجبور به واگذاری هستیم.

علی الیاسی سرپرست تیم زاگروس نیز در ادامه اظهار کرد: با تلاش فراوان زاگروس به این مرحله رسیده و تیمی با این قواره نیازمند اسپانسر و حامی ویژه است.

وی افزود: بدهی به رستوران، کالاهای ورزشی، اتوبوس، مینی‌بوس، هتل و … توان لازم را برای ادامه و حضور در لیگ برتر گرفته است.

الیاسی با بیان اینکه حمایتی از تیم زاگروس صورت نگرفته، تصریح کرد: اگر این تیم در شهری دیگر بود وضعیتی مشابه مهاباد پیدا نمی‌کرد، انتظار داشتیم حداقل پتروشیمی مهاباد و یا واحدهای تولیدی عظیم شهرستان، برای شکوفایی ورزش مهاباد و استعدادهای نوظهور این شهر از زاگروس حمایت می‌کردند.

سرپرست تیم در پایان اظهار کرد: قبلمان از این واگذاری درد گرفته و با اندوه باید نتیجه سالها تلاش خانواده ها و مربیان و بازیکنان را به مقداری ناچیز بفروشیم.

کلام آخر: با درنظر گرفتن این شرایط، فروش امتیاز لیگ برتر جدی و حتمی است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی