رفتن به بالا
  • دوشنبه - 23 فروردین 1400 - 11:36
  • کد خبر : ۹۹۳۶
  • چاپ خبر : اثر مدیتیشن یا مراقبه بر جلوگیری از افسردگی ناشی از پاندومی کرونا
جهت دست یابی به تمرکز و آرامش درونی؛

اثر مدیتیشن یا مراقبه بر جلوگیری از افسردگی ناشی از پاندومی کرونا

مدیتیشن یا مراقبه به معنای متمرکز کردن ذهن در بدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود می برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند. مدیتیشن تمرکز، آرامش و همچنین کاهش درد و افزایش بهبودی سلامت انسان را به همراه دارد. مدیتیشن تبدیل شدن به فردی متفاوت، فرد جدید، و یا حتی یک فرد بهتر نیست این در مورد آموزش آگاهی و درک حس سالم است سعی نمی کنید افکار و احساسات خود را خاموش کنید یاد می گیرید بدون قضاوت به آنها نگاه کنید و در نهایت، ممکن است شروع به درک بهتر آن ها نیز کنید.

مدیتیشن یا مراقبه به معنای متمرکز کردن ذهن دربدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود می برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند.

مدیتیشن یا مراقبه به معنای متمرکز کردن ذهن در بدن است که در آن شخص به آرامی توجه را به درون خود می برد تا به آرامش جسمی و ذهنی دست پیدا کند.

مدیتیشن تمرکز، آرامش و همچنین کاهش درد و افزایش بهبودی سلامت انسان را به همراه دارد.

مدیتیشن تبدیل شدن به فردی متفاوت، فرد جدید، و یا حتی یک فرد بهتر نیست این در مورد آموزش آگاهی و درک حس سالم است سعی نمی کنید افکار و احساسات خود را خاموش کنید یاد می گیرید بدون قضاوت به آنها نگاه کنید و در نهایت، ممکن است شروع به درک بهتر آن ها نیز کنید.

اکثر انواع مدیتیشن از تمرینات مذهبی شرقی به خصوص از هند، چین و ژاپن به غرب رفته‌است. تنها در سه دهه اخیر است که این تکنیک‌ها به‌طور جدی برای دستیابی به سلامتی، بخصوص برای درمان استرس و کاهش دردهای مزمن به کار می‌رود.

کاهش استرس یکی از رایج ترین دلایلی است که مردم از مدیتیشن استفاده می کنند. به طور معمول، استرس ذهنی و فیزیکی باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول می شود این باعث تولید بسیاری از اثرات مضر استرس مانند ترشح مواد شیمیایی (سیتوکین) می شوند، مراقبه ممکن است استرس، اضطراب، افسردگی و درد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد وباعث افزایش آرامش، درک، خودشناسی شود. تحقیقات برای درک بهتر اثرات مراقبه بر سلامتی (روانشناختی، عصبی و قلبی عروقی) و سایر قسمت های بدن در حال انجام است.

با آمدن بیماری کرونا این میهمان ناخوانده، سبک زندگی متفاوتی تجربه کردیم. در اوایل پاندمی کرونا، بیشتر حالت‌های اضطرابی مشاهده می‌شد چرا که این ویروس هنوز ناشناخته بود و انسان در مواجهه با چیزهای ناشناخته دچار اضطراب می‌شود اما در حال حاضر بیشتر، شاهد حالت‌های افسردگی و وسواس هستیم که اگر فکری به حال آن‌ها نشود موجب آسیب به ما خواهند شد. مدیتیشن و یوگا می توان یک روش بسیار مفید جهت حفظ آمادگی جسمانی و کاهش افکار منفی جهت جلوگیری از افسردگی ناشی از کرونا باشد.

جهت انجام مدیتیشن نور اتاق را کم کنید، لباس گشاد و سفید رنگ بپوشید و عوامل حواس پرتی مانند موبایل و تلفن را خاموش کنید. بصورت چهار زانو روی یک پتوی نرم یا ملحفه بنشینید. حداقل و حداکثر زمان انجام مدیتیشن ۵ تا ۲۰ دقیقه است و مناسب ترین زمان برای مدیتیشن، قبل از طلوع و غروب آفتاب است چون در این زمانها طبیعت در بیشترین سطح انرژی، قرار دارد. جهت انجام مدیتیشن بهتر است که از یک مربی ورزشی کمک بگیرید و یا به کلاسها و باشگاه های مدیتیشن مراجعه کنید و به طور آنلاین یا حضوری زیر نظر مربی، تمرینات مدیتیشن را انجام دهید.

یاریزان | اثر مدیتیش یا مراقبه بر جلوگیری از افسردگی ناشی از پاندومی کرونا
منبع: کتاب مدیتیشن چیست؟ نویسنده محمد رضا قصابی
گردآورنده: دکتر سعادت منصوری نایب رئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه