رفتن به بالا
  • شنبه - 7 فروردین 1400 - 23:52
  • کد خبر : ۹۸۶۳
  • چاپ خبر : علائم-دیسک-آسیب های ورزشی گردن از مهره های گردنی تا ریشه های عصبی نخاع گردن

علائم-دیسک-آسیب های ورزشی گردن از مهره های گردنی تا ریشه های عصبی نخاع گردن

علائم-دیسک-آسیب های ورزشی گردن از مهره های گردنی تا ریشه های عصبی نخاع گردن

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

صدمات جدی سر و گردن بیشتر در ورزشکاران شرکت کننده در ورزش های پر برخورد یا ورزشهایی که با خطر سقوط از ارتفاع همراه است دیده می شود، شکستگی مهره های گردنی می تواند به صورت مستقیم باعث آسیب به نخاع در ریشه های عصبی شده که مراقبت های اولیه و فوری عامل پیشگیری از بروز عوارض می باشند. همچنین می تواند بدون ایجاد شکستگی استخوانی منجربه کوفتگی نخاع وآسیب ریشه های عصبی اطراف آن شود. در برخورد اولیه با ورزشکار مصدوم بررسی وشناسایی صدمات سر و گردن از نکات بسیار حساس و مهم است که کادر درمانی باید توجه داشته باشند. در صورت مراجعه با مصدوم گردنی باید ستون مهره های گردنی با حفظ بی حرکتی کردن توسط گردن بند طبی سقف حمایت شود و هیچ گونه حرکتی در گردن ورزشکار ایجاد نشود. ورزشکار مبتلا به یک آسیب ستون مهره های گردنی ممکن است از درد گردن یا علائم عصبی مثل درد تیر کشنده، کرختی، سوزن سوزن شدن، ضعف یا نهایتاً فلج اندام شکایت کند. کادر درمانی هیات پزشکی جهت انجام بررسی های بعدی مصدوم را روی یک تخته ویژه خوابانده وبا رعایت حداقل حرکات به مرکز درمانی مجهز اعزام نماید. ورزشکار قبل از بازگشت دوباره به ورزش باید دامنه حرکتی کامل وعاری از درد و قدرت کافی را جهت پیشگیری از آسیب مجدد داشته باشد و مهره های گردنی از وضعیت تثبیت شده ای برخوردار باشند.

صدمات جدی سر و گردن بیشتر در ورزشکاران شرکت کننده در ورزش های پر برخورد یا ورزشهایی که با خطر سقوط از ارتفاع همراه است دیده می شود، شکستگی مهره های گردنی می تواند به صورت مستقیم باعث آسیب به نخاع در ریشه های عصبی شده که مراقبت های اولیه و فوری عامل پیشگیری از بروز عوارض می باشند. همچنین می تواند بدون ایجاد شکستگی استخوانی منجربه کوفتگی نخاع وآسیب ریشه های عصبی اطراف آن شود.

 

------------------------------------

در برخورد اولیه با ورزشکار مصدوم بررسی وشناسایی صدمات سر و گردن از نکات بسیار حساس و مهم است که کادر درمانی باید توجه داشته باشند.

در صورت مراجعه با مصدوم گردنی باید ستون مهره های گردنی با حفظ بی حرکتی کردن توسط گردن بند طبی سقف حمایت شود و هیچ گونه حرکتی در گردن ورزشکار ایجاد نشود. ورزشکار مبتلا به یک آسیب ستون مهره های گردنی ممکن است از درد گردن یا علائم عصبی مثل درد تیر کشنده، کرختی، سوزن سوزن شدن، ضعف یا نهایتاً فلج اندام شکایت کند. کادر درمانی هیات پزشکی جهت انجام بررسی های بعدی مصدوم را روی یک تخته ویژه خوابانده وبا رعایت حداقل حرکات به مرکز درمانی مجهز اعزام نماید.

ورزشکار قبل از بازگشت دوباره به ورزش باید دامنه حرکتی کامل وعاری از درد و قدرت کافی را جهت پیشگیری از آسیب مجدد داشته باشد و مهره های گردنی از وضعیت تثبیت شده ای برخوردار باشند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی