رفتن به بالا
  • یکشنبه - 5 فروردین 1397 - 20:34
  • کد خبر : ۲۷۱۴
  • چاپ خبر : سه رزمی کار سقزی در اردوی آماده سازی و انتخابی تیم ملی او اسپرت حضور یافتند
با دعوت فدراسیون ورزش های رزمی؛

سه رزمی کار سقزی در اردوی آماده سازی و انتخابی تیم ملی او اسپرت حضور یافتند

  هیوا عزیزپور، بهنام خالصی و ابراهیم نوربخش، سه رزمی کار سقزی با دعوت فدراسیون ورزش های رزمی به اردوی آماده سازی و انتخابی تیم ملی او اسپرت در استان اردبیل دعوت شدند.    ———————————— به گزارش پایگاه یاریزان؛ سه رزمی کار سقزی در اردوی تیم ملی او اسپرت که از سوم لغایت ششم فروردین […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

هیوا عزیزپور، بهنام خالصی و ابراهیم نوربخش، سه رزمی کار سقزی با دعوت فدراسیون ورزش های رزمی به اردوی آماده سازی و انتخابی تیم ملی او اسپرت در استان اردبیل دعوت شدند.

 

 

------------------------------------

به گزارش پایگاه یاریزان؛ سه رزمی کار سقزی در اردوی تیم ملی او اسپرت که از سوم لغایت ششم فروردین ماه با حضور ۹۵ ورزشکار در اردبیل در حال برگزاریست، حضور یافته اند.

 

بر اساس این گزارش از شهرستان سقز هیوا عزیزپور، بهنام خالصی و ابراهیم نوربخش با دعوت فدراسیون ورزش های رزمی به اردوی آماده سازی و انتخابی تیم ملی او اسپرت به این اردو  دعوت شدند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

او-اسپرت که از مخفف واژهٔ اوریجنال پرشین اسپرت یعنی ورزش پارسیان اصیل آمده است که در سال ۱۳۷۸ توسط برادران منوچهری ملی پوشان و قهرمانان اسبق ورزش‌های رزمی ایران و جهان در همدان پایه‌گذاری شده و در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، سبک او-اسپرت شناسایی وبه رسمیت شناخته شده و آغاز به فعالیت نموده است.

 

همچنین پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان و توسعهٔ این رشته ورزشی در سطوح ملی و بین‌المللی و سپری شدن هشت سال فعالیت ثمربخش آن، سرانجام عطف به دستور دکتر محمو گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کارشناسی و بررسی مجدد گردیده و با یک پله ارتقاء تحت عنوان انجمن او-اسپرت ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

بخش هنری آن عموما آیتم‌های سرعتی در آن لحاظ گردیده است که توانای، چابکی، انعطاف‌پذیری، عکس العمل و چالاکی توأم با تمرکز ورزشکاران مد نظر قرار گرفته و ورزشکار برتر در جریان یک سری جابجای و تکنیک‌های سرعتی شناخته می‌شود این بخش شامل روش‌های آمادای (مهارتهای سرعتی)، ایستاتیس (مهارتهای نمایشی) و اسپدان (مهارتهای تعادلی، ترکیبی) است که در داخل سالن انجام می‌شود.

بخش ساحلی آن شامل روش کاسپین (مهارتهای ساحلی) که ترکیبی از مچ اندازی، دو با مانع همراه با حرکات آکروباتیک و شنا کردن در ساحل دریا برگزار می‌شود.

بخش مبارزه‌ای آن سه روش اوکسیان (نبرد آزاد) و آکسایا (نبرد ترکیبی) می‌باشد که در روی تشک و داخل رینگ انجام می‌شود. آخرین بخش آن روش اهمتان (نیمه آزاد) است که قابلیت اجرا در داخل سالن، کنار ساحل دریا و فضای باز و روی برف در زمستان را دارد.

 

 

سه رزمی کار سقزی در اردوی تیم ملی او اسپرت


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی