رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 19 آبان 1395 - 14:04
  • کد خبر : ۱۳۰۶
  • چاپ خبر : آذربایجان غربی مصمم به توسعه همکاری های دوجانبه با کشورهای همسایه است
مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی گفت:

آذربایجان غربی مصمم به توسعه همکاری های دوجانبه با کشورهای همسایه است

  مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی پس از بازگشت از سفر به استان قونیه ترکیه گفت: آذربایجان غربی مصمم به توسعه همکاری های دوجانبه فرهنگی و ورزشی با کشورهای همسایه است.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ دکتر عبدالله چمن گلی که بمنظور دیدار و گفتگو با همتای ترک خود در استان قونیه ترکیه […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی پس از بازگشت از سفر به استان قونیه ترکیه گفت: آذربایجان غربی مصمم به توسعه همکاری های دوجانبه فرهنگی و ورزشی با کشورهای همسایه است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ دکتر عبدالله چمن گلی که بمنظور دیدار و گفتگو با همتای ترک خود در استان قونیه ترکیه و بنا به دعوت رسمی عمر ارسوز مدیرکل امور جوانان و ورزش قونیه در سفری ۵ روزه به کشور همسایه سفر کرده بود در این خصوص گفت: یکی از فرصت های بسیار مهم ما برای توسعه روابط همجواری با کشورهای دوست و همسایه، برقراری تعاملات دوجانبه در حوزه های فرهنگی و ورزشی می باشد و از این رو در طی سالهای گذشته تا به امروز با استان های: وان، حکاری، ایغدیر، قهرمان ماراش، آدانا و قونیه کشور ترکیه و نیز جمهوری آذربایجان، نخجوان و ارمنستان تعاملات بسیار خوبی را داشته ایم که منجر به امضای پروتکل های همکاری دوجانبه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ادامه افزود: استفاده و بهره گیری از علم و دانش روز و تجربیات طرف های مقابل در زمینه برگزاری مسابقات مختلف بین المللی ورزشی، برپایی کمپ ها و اردوهای تمرینی و تدارکاتی، تبادل ورزشکار، مربی و داور، بهره گیری از فرصت های سرمایه گزاری در حوزه ورزش و تعامل در پروژه های عمرانی و نیز حوزه های مرتبط با امور جوانان بدلیل ظرفیت های فرهنگی و دینی مشترک از مهمترین اهداف توسعه همکاری های دوجانبه با کشورهای دوست و همسایه می باشد.

دکتر چمن گلی ابراز امیدواری کرد که در آینده توسعه همکاری های بین المللی بخصوص با کشورهای دوست و همسایه رونق بیشتری بخود گیرد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

گفتنی است هیئت عالی ورزش و جوانان آذربایجان غربی در سفر خود به شهر قونیه ترکیه ضمن دیدار و گفتگو با همتایان ترک خود از امکانات و تأسیسات ورزشی و مراکز فرهنگی و جوانان این شهر بازدید کردند.

در این دیدار و گفتگوها که با هدف برقراری ارتباط و عقد همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف ورزشی، فرهنگی و امور جوانان با استان قونیه ترکیه بعنوان یک استان بزرگ و فرهنگی با ظرفیت های گسترده صورت پذیرفت، هیات عالی ورزش و جوانان استان از اماکن و تأسیسات مجهز و استاندارد شهر قونیه و نیز باشگاه قونیه اسپور ترکیه دیدن نمودند و در جریان نحوه فعالیت ها و برنامه های حوزه های مختلف قرار گرفتند.

همچنین هیأت عالی ورزش و جوانان آذربایجان غربی از مراکز فرهنگی، هنری و امکانات مرتبط با حوزه های جوانان نیز بازدید کردند.

بازدید از اردوهای تمرینی تیم های ملی تکواندو و شمشیربازی ترکیه، بازدید ازسالن ۱۰۰۰۰ نفری و استادیوم ۴۵۰۰۰ نفره پیشرفته شهر قونیه و نیز تمرینات کشتی زیر نظر دکتر چمن گلی، دیدار با قهرمانان هاکی و تیم های تیراندازی و نیز میادین مجهز این رشته همچنین بازدید از پیست بزرگ اتومبیل رانی و موتورسواری، سالن ژیمناستیک و سالن های تمرینی نابینایان و کم بینایان، و بازدید از محل باشگاه فوتبال قونیه اسپور و حضور در آرامگاه مولانا شاعر و عارف شهیر ایرانی از اهم برنامه های هیأت عالی ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این سفر بود.

گفتنی است مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز مراتب دعوت رسمی خود را از هیئت عالی ورزش و جوانان استان قونیه ترکیه انجام داده است و این هیئت در آینده ای نزدیک برای دیدار و گفتگو و بازدیدهای پیش بینی شده و نیز امضای سند تفاهمنامه های همکاری به آذربایجان غربی و شهر ارومیه خواهند آمد.

همچنین به گفته دکتر چمن گلی دیدار دوستانه تیم فوتبال امید باشگاه قونیه اسپور ترکیه بعنوان یکی از باشگاه های تراز اول این کشور با منتخب آذربایجان غربی در آیین افتتاح پروژه استادیوم ۱۵۰۰۰ نفری ارومیه یکی از برنامه های آتی دوجانبه خواهد بود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی