رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 19 آبان 1395 - 01:57
  • کد خبر : ۱۲۹۳
  • چاپ خبر : نهمین سالیاد مقبل هنرپژوه برگزار می شود
گرامیداشت قهرمان ملی

نهمین سالیاد مقبل هنرپژوه برگزار می شود

  نهمین سالیاد مقبل هنرپژوه قهرمان ملی رشته کوهنوردی در بوکان برگزار خواهد شد.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ همچون سالیان گذشته مراسمی جهت گرامیداشت مقبل هنرپژوه قهرمان ملی رشته کوهنوردی و البته برای نهمین بار در کوه “به ر ده زه رد” شهرستان بوکان، جمعه بیست و یکم آبانماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نهمین سالیاد مقبل هنرپژوه قهرمان ملی رشته کوهنوردی در بوکان برگزار خواهد شد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ همچون سالیان گذشته مراسمی جهت گرامیداشت مقبل هنرپژوه قهرمان ملی رشته کوهنوردی و البته برای نهمین بار در کوه “به ر ده زه رد” شهرستان بوکان، جمعه بیست و یکم آبانماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

 

شایان ذکر است، شرکت برای عموم آزاد خواهد بود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

زندگینامه مقبل هنرپژوه

 

مقبل هنرپژوه در تابستان ۱۳۶۲ در شهرستان بوکان دیده به جهان گشود . تحصیلات ابتدایی تا پایان متوسطه را در بوکان به پایان رسانید. در سال ۱۳۸۰ در رشته الکترونیک دیپلم گرفت و در همان سال در رشته  الکترونیک دانشگاه ارومیه پذیرفته شد که تحصیلش پس از ۳ ترم به علت عضویت در تیم ملی کوهنوردی و شرکت در اردو ها ناتمام ماند. مجدداً در سال ۱۳۸۳ در رشته کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه آزاد ارومیه مشغول ادامه تحصیل گردید. مقبل از کودکی  به طبیعت و کوهستان علاقه وافری داشت کوهنوردی رشته ای بود که میتوانست نیاز های روحی و جسمی اش را ارضا کند. او عاشق دیوانه وار کوه بود و این عشق تمام سختی ها را برای او به لذت تبدیل میکرد.فعالیت های کوهنوردی را از کوههای اطراف زادگاهش (طرغه، برد زرد، بیژنگ بسرو…) آغاز نمود و در همان سنین نوجوانی اکثر قله های مرتفع ایران سبلان، علم کوه، الوند، قندیل و… را زیر پا گذاشت.

 

آشنایی وی در سال ۱۳۷۹ با استادش محمد اوراز:

مقبل در ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۶ در کوه ” به رده زه رد ” بوکان در حالی که با تعدادی از همنوردانش مشغول سنگ نوردی بود در کمال نا باوری از صخره به پایین افتاد و دچار سانحه مغزی گردید و به حالت کما فرو رفت و سرانجام بعد از ۹ روز دل پر توان قهرمان در بامداد ۲۴ آبان از طپش باز ایستاد و دوستارانش را در ماتم ابدی فرو برد. تقدیر چنان بود که او نه چون اوراز غریبانه ودر دیار غربت بلکه در دامان وطنش جاودانه شد و به بلندای زندگی صعودی ابدی کرد بلندایی بیش از لوتسه،گاشربروم و اورست. پیکر پاک مقبل هنر پژوه در آغوش ” به رده زه رد “قرار گرفت تا برای همیشه چراغ راهنمایی باشد برای کوهنوردانی که عاشق کوه، طبیعت و کوهنوردی هستند.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی