رفتن به بالا
  • سه شنبه - 11 آبان 1395 - 23:11
  • کد خبر : ۱۲۲۸
  • چاپ خبر : سلطانی‌فر: امیدوارم بتوانم حرکت جدیدی را در وزارت ورزش شروع کنم
ضمن اعلام برنامه ها در حوزه ورزش؛

سلطانی‌فر: امیدوارم بتوانم حرکت جدیدی را در وزارت ورزش شروع کنم

  وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه رای اعتماد خود گفت: امیدوارم بتوانم زمینه لازم برای حرکت جدید در وزارت مهم ورزش و جوانان را فراهم کنم. به گزارش یاریزان، دو روز پس از استعفای ۲۷ مهرماه محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر از سوی رئیس جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه رای اعتماد خود گفت: امیدوارم بتوانم زمینه لازم برای حرکت جدید در وزارت مهم ورزش و جوانان را فراهم کنم.

به گزارش یاریزان، دو روز پس از استعفای ۲۷ مهرماه محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر از سوی رئیس جمهوری به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی پست این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در همین زمینه جلسه علنی نمایندگان مجلس برای بررسی صلاحیت وی و رای اعتماد به او امروز سه شنبه و پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

 

------------------------------------

در جریان این جلسه مسعود سلطانی فر که سه سال پیش نیز به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای دولت یازدهم معرفی شده بود اما موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشده بود، طی صحبت هایی برنامه های خود را برای دوره مدیریت تقریبا یک ساله اش در وزارت ورزش تا پایان دولت فعلی اعلام کرد.

وی در آغاز صحبت های خود اظهارداشت: امیدوارم بتوانیم زمینه لازم برای حرکت جدید در وزارت مهم ورزش و جوانان فراهم کنیم.

سلطانی فر همچنین از ریاست جمهور به خاطر اعتماد دوباره به وی تشکر کرد و ادامه داد: با همه آگاهی از چالش و مشکلات ورزش و جوانان، به لطف برنامه راهبردی بیش از سه ده مدیریت در ۶ استان، ۱۲ سال استاندار، ۶ سال معاون استاندار، دو سال قائم مقام سازمان تربیت و همچنین مدیریت کوتاه مدت در شورای شهر و همچنین سه سال ریاست سازمان میراث فرهنگی که موفق شدیم در این مدت سازمان بی سر و سامان را به وضعیتی برسانیم که به عنوان دستگاه نمونه کشور انتخاب شد، آمادگی قبول این مسئولیت را دارم.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

گزینه پیشنهادی دولت خاطرنشان کرد: با اتکا به حمایت شما نمایندگان محترم، آماده ام مدیریت راهبردی را به کار بگیرم و وجوه جوانان را به رسمیت بشناسم و گنج رایگان وجود آنها را به راحتی ازدست ندهم و  با اعتماد به نسل جوان، همراهی آنها در پیمودن مسیرهای مختلف جلب کنم.

مسعود سلطانی فر ادامه داد: این مهم در صورتی قابل تحقق است که مسئله جوانان مسئله اصلی کشور شود و همه دستگاه های مسئول مشارکت جدی داشته باشند و با همکاری فرا قوه ای، همه ظرفیت های پنهان و پیدای کشور به کار گرفته شود و سهم جوانان در تحقق توسعه پایدار افزایش یابد. با سیاست گذاری و برنامه ریزی، از طریق شورای عالی جوانان، ناهماهنگی در ارائه خدمات به نسل جوان را بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: باید سازماندهی جوانان در صدر اهداف دولت قرار بگیرد و تعامل فی مابین نهادهای مختلف در حوزه جوانان توسعه یابد. استفاده حداکثری از ظرفیت تشکل ها و نهادهای غیردولتی در دستور کار همه نهادهای زیربط قرار بگیرد.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: در این راه استفاده از تجارب بین‌المللی هم راه گشاست. در کشورهای صاحب تکنولوژی، معضل جوانان به مدد تکنولوژی برطرف شده و تا سال ۲۰۳۰ معضل بیکاری در این کشورها کلا برطرف می شود. نمایندگان محترم؛ در دنیای کنونی کشور ضعیف و قوی وجود ندارد! این مدیریت کشور است که باعث رکود کشور یا رونق در آن می شود.

گزینه پیشنهادی دولت ادامه داد: بر این اساس برنامه من در حوزه جوانان به این شرح است: تبدیل مسئله جوانان به مسئله اصلی کشور و توجه همه مسئولان و نهادها برای همراهی در رفع موانع آنها،  فعال کردن شورای جوانان، ۳- بهبود مهارت های زندگی اسلامی و آماده کردن جوانان برای زندگی اجتماعی، ایجاد بانگ اطلاعاتی برای ثبت شاخص ها، حمایت از تاسیس تشکل های غیر دولتی در حوزه جوانان، ظرفیت سازی و مدیریت اوقات فراغت جوانان.

سلطانی فر در ادامه به مقوله ورزش پرداخت و گفت: ورزش امروز پدیده چند وجهی است که شان بین المللی دارد. شاخص شادی و نشاط نشان گر شاخص های مهم توسعه پایدار است. نقش اقتصاد ورزش در اقتصاد کلان کشور از جمله ویژگی های کشورهایی است که به مقوله ورزش جدی می پردازند. در کشورهای توسعه یافته سران کشورها هرگز از فرصت همراهی افراد جامعه در شادترین لحظات ورزشی دریغ نمی کنند. بهترین لحظات در به اهتزاز در آمدن پرچم کشورشان است.

گزینه دولت برای وزارت ورزش گفت: پس باید برای نشان دادن نام ایرانی اسلامی بر بام ورزش جهان مجهز به علم و دانش بود و آگاهانه قلم زد. در این راستا  تهیه و تصویب سند توسعه ملی ورزش کشور، افزایش سهم اقتصاد ورزش در اقتصاد کلان کشور، جلب همکاری سازمان های مدرن نهاد و استفاده از نهادهای عمومی و بخش خصوصی و به رسمیت بخش های خصوصی و شهرداری ها به عنوان قلب تپنده، همکاری جدی با آموزش و پرورش و وزارت علوم، تقویب ورزش همگانی و ورزش مادام العمر، حضور و مشارکت نهادهای مدنی و مردم نهاد در برنامه ها از اولویت های وزارت ورزش است.

وی افزود: حضور قدرتمند در میادین و به خصوص بازی های آسیایی ۲۰۱۸، جام جهانی ۲۰۱۸ و المپیک توکیو به صورتی که جهان در برابر ورزش این سرزمین سر تعظیم فرود بیاورد از جمله برنامه های مهم من برای ورزش است. اینگونه پروژه دشمنان نقش بر آب می شود و به شان جمهوری اسلامی اضافه می شود.

سلطانی فر همچنین تاکید کرد: حضور قدرتمند درمیادین و به خصوص بازی های آسیایی ۲۰۱۸، جام جهانی ۲۰۱۸ و المپیک توکیو به صورتی که جهان در برابر ورزش این سرزمین سر تعظیم فرود بیاورد از جمله برنامه های مهم من برای ورزش است؛ اینگونه پروژه دشمنان نقش بر آب می شود و به شان جمهوری اسلامی اضافه می شود.

وی همچنین توجه به ورزش بانوان و به ویژه رفع فقر حرکتی آنها را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: مشارکت بانوان ورزشکار در وزارتخانه ها از سیاست های جدی ما است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر جایگاه پیشکسوتان و توجه به آن در دوره مدیریتی اش برای ورزش، گفت: حفظ و احیای ورزش های سنتی در کنار پرداختن به ورزش روستایی و عشایری نیز از جمله مواردی است که برای آن برنامه ریزی شده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد برنامه های کاری موردنظرش تاکید کرد: تعامل همه جانبه با کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پاارلمپیک و پرهیز از مجادله بی مورد از دیگر برنامه های مهم من برای وزارت ورزش است. همچنین تقویب ورزش معلولان و ورزش سالمندان را در برنامه دارم. ضمن اینکه باید تغییر نظارم باشگاه داری از سیستم سنتی به نوین و تلاش برای افزایش اعتبارات وزارتخانه وتکمیل پروژه های نیمه تمام از دیگر برنامه ها است.

مسعود سلطانی فر در بخش پایانی صحبت های خود با بیان اینکه اجرای موثر این برنامه ها منوط به همراهی همه دستگاه ها و دستندرکاران است، گفت: من همواره طی ۳۰ سال گذشته به عنوان سرباز کوچک نظام، به خدمتگذری مشغول بود. هر زمان مسئولان تصمیم گرفتن آماده انچام وظیفه بودم. امیدوارم اینبار نیز با رای اعتمادی که نمایندگان مجلس به من می دهند ، بتوانم همانگونه که درمسئولیت های گذشته موفقیت هایی داشتیم؛ در ورزش هم موفقیت هایی را به ثبت برسانم

 

منبع: مهر


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی