رفتن به بالا
  • دوشنبه - 10 آبان 1395 - 14:49
  • کد خبر : ۱۲۰۷
  • چاپ خبر : به درخشش جوانان اهل سنت و اقلیت های مذهبی افتخار می کنیم
وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می گوید:

به درخشش جوانان اهل سنت و اقلیت های مذهبی افتخار می کنیم

  مسعود سلطانی فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می گوید چنانچه از مجلس رای اعتماد بگیرد، تلاش خواهد کرد در برنامه ریزی های حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه ای به قومیتها و هموطنان اهل سنت و اقلیت های مذهبی داشته باشد. او تاکید می کند که نگاه دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مسعود سلطانی فر، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان می گوید چنانچه از مجلس رای اعتماد بگیرد، تلاش خواهد کرد در برنامه ریزی های حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه ای به قومیتها و هموطنان اهل سنت و اقلیت های مذهبی داشته باشد. او تاکید می کند که نگاه دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور هم عمل به وعده هایی است که در ایام انتخابات به مردم این مناطق داده شده است.

 

 

------------------------------------

 

یکی از شعارهای دولت آقای روحانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری توجه ویژه به اقلیت های مذهبی، هموطنان اهل تسنن و قومیت ها بود. به نظر شما این توجه در حوزه ورزش و جوانان اتفاق افتاده است؟

بنده اعتقاد دارم اراده و اهتمام جدی جناب آقای دکتر روحانی بر این است که به تمام وعده هایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی داده، جامه عمل بپوشاند. در بحث های مختلف و جلسات مختلف، بارها تاکید کرده اند که در مورد حقوق شهروندی، در مورد حقوق اقلیت ها، آزادی های تصریح شده در قانون اساسی و …تعهداتی داده ایم و برنامه هایی اعلام کرده ایم که به مرور باید شرایط تحققش را فراهم کنیم. من اعتقاد راسخ دارم به اینکه جناب آقای دکتر روحانی در این موارد پیگیری های لازم را انجام داده اند و انشاءالله تجلی و تبلور این موارد را به زودی در بخش های مختلف خواهیم دید.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

 

مشخصا در ورزش برآیند شعارهای دولت را کجاها می شود دید؟

در بخش ورزش بنده اعتقاد دارم که ما ظرفیت های بسیار زیادی در مناطق مختلف کشور داریم. خصوصا در مناطق کردنشین، مناطق شرق کشور، سیستان و بلوچستان و گلستان… به هرحال الان سردار آزمون، یکی از بهترین بازیکنان جوان تیم ملی فوتبال ایران که لژیونر هم هست، اهل تسنن است. تا قبل از این لابد شما هم شنیده بودید که برخی شیطنت می کردند و می گفتند تبعیض وجود دارد. ولی امروز نه تنها یکی از بهترین جوانان اهل تسنن، در حساسترین بازی ها برای تیم ملی فوتبال گل می زند و با افتخار پرچم کشور را می بوسد، که بازوبند تیم ملی در خیلی از بازیها به بازوی آندرانیک تیموریان که از هموطنان مسیحی ماست، بسته می شود. در والیبال فرهاد قائمی، که اهل گنبد است یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی است. اصلا استان گلستان مهد والیبال کشور است. در کردستان کشتی فرنگی جایگاه ویژه ای دارد و قهرمانان شاخصی به تیم ملی معرفی کرده. البته جای تاسف دارد و برای ما بسیار تلخ است که امروز برخی از کشتی گیران عزیز ما به دلایلی می روند برای کشورهای خارجی مسابقه می دهند و اتفاقا مدال هم می گیرند. ما مطمئنیم همین عزیزان هم دوست نداشته اند برای کشور دیگری مسابقه بدهند و قلبشان برای مملکت خودشان می تپد.

باز هم تاکید می کنم دولت افتخار می کند که جوانان اهل تسنن و اقلیت های قومی و مذهبی در لباس تیم ملی کشورمان، در رشته های مختلف افتخار کسب می کنند.

 

 

با وجود این شاید مردم این مناطق توقع دارند در برنامه های توسعه ای کشور به ویژه در حوزه ورزش و جوانان بیشتر دیده شوند.

مطمئنا توقع به جایی است. در مناطق مرزی خوشبختانه امنیت و آرامش خوبی داشته ایم ولی متاسفانه از جهت رسیدگی به برخی مشکلات کوتاهی هایی انجام شده، که ان شاءالله در این دولت تلاش کنیم که این مشکلات کمتر شود. هم در ایجاد زیربناهای و هم فراهم کردن بستر مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و هم استفاده از نیروهای بومی این مناطق. بنده در سازمان فعلی که مشغول هستم، تلاش کرده ام مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این مناطق را از میان نیروهای بومی این مناطق انتخاب کنم. در شورای عالی مناطق آزاد، چه بسا اگر حمایت جدی بنده نبود، ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان به تصویب نمی رسید. البته به هیچ وجه منتی بر هموطنان عزیزم در این مناطق نیست. اعتقاد دارم این کارها، حداقل خدمتی است که ما می توانیم در مقابل خدمات بزرگ هموطنانمان در مناطق مرزی، انجام دهیم.

ما باید کمک کنیم که با برنامه ریزی و کمک دستگاههای مختلف، مشکلات جوانان این مناطق که عمده آنها اشتغال و ازدواج است، برطرف شود. نباید اجازه بدهیم که جوان کرد، بلوچ، ترکمن یا دیگر قومیت ها احساس کند که بین او و دیگر جوانان کشور تبعیضی وجود دارد. بنده به عنوان کسی که سابقه ۳ دهه خدمت در مناطق مختلف کشور را دارم شهادت می دهم که امروز چنین دیدگاهی بین مدیران کشور وجود ندارد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش وجوانان جمهوری اسلامی ایران


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی