رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 21 فروردین 1399 - 12:13
  • کد خبر : ۶۵۵۲
  • چاپ خبر : گل آرا : کسب ۲ سهمیه نباید همه آرزوی ما باشد/ روزبهانی میتواند برای بار سوم به المپیک برود

گل آرا : کسب ۲ سهمیه نباید همه آرزوی ما باشد/ روزبهانی میتواند برای بار سوم به المپیک برود

فروتن گل آرا قهرمان بوکس آسیا، سهم خود در مهار بیماری کرونا را در شرایط فعلی، ماندن در منزل و پرهیز از حضور در اماکن عمومی عنوان کرد.

  فروتن گل آرا ملی‌پوش سابق بوکس ایران گفت: حضور در المپیک صد درصد برای بوکس ایران مثبت خواهد بود، اما نباید تنها آرزوی ما باشد. به گزارش یاریزان؛ فروتن گل آرا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در مورد کسب دو سهمیه المپیک توسط ملی‌پوشان در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا اظهار داشت: کسب […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

فروتن گل آرا ملی‌پوش سابق بوکس ایران گفت: حضور در المپیک صد درصد برای بوکس ایران مثبت خواهد بود، اما نباید تنها آرزوی ما باشد.

به گزارش یاریزان؛ فروتن گل آرا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در مورد کسب دو سهمیه المپیک توسط ملی‌پوشان در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا اظهار داشت: کسب دو سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی المپیک باعث خوشحالی است و باعث می‌شود ما نسبت به آینده بوکس کشورمان امیدوارتر باشیم. واقعیت این است که به‌عنوان یک بوکسور از کسب سهمیه توسط موسوی و شه‌بخش خیلی خوشحال شدم و اعتقاد دارم این سهمیه می‌تواند روند زندگی آنها را تغییر بدهد.

 

------------------------------------

وی تصریح کرد: حضور در المپیک صد درصد برای بوکس ایران مثبت خواهد بود، اما نباید تنها آرزوی ما باشد و بخواهیم روند مثبت خود را متوقف کنیم. هنوز بوکس ایران برای پیشرفت بیشتر جا دارد، چرا که از ملی‌پوشان و کادرفنی خوبی برخوردار هستیم. بوکس ایران باید روند صعود خود را با کسب سهمیه نیز ادامه بدهد و این‌گونه نباشد که بگوییم چون در دوره گذشته یک سهمیه کسب کرده بودیم حالا با کسب دو سهمیه همه چیز تمام شده است و وظیفه خود را به خوبی انجام دادیم.

ملی‌پوش سابق بوکس ایران درباره اینکه تعویق المپیک به بوکس ایران کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: شاید در نگاه اول این اتفاق به نفع بوکس ایران باشد و به ما کمک کند، اما این فرصت یک ساله برای همه کشورها نیز وجود دارد. اگر از زوایه خوشبینانه و مثبت به این اتفاق نگاه کنیم با تعویق یک ساله مسابقات این فرصت را خواهیم داشت تا آماده‌سازی و مسابقات تدارکاتی بیشتری داشته باشیم، اما نباید فراموش کنیم رقبا و حریفان ما نیز در این فاصله استراحت و تجدیدقوا خواهند کرد.

گل‌آرا راجع به شانس بوکس ایران برای کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی جهانی در پاریس گفت: واقعیت این است که کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی جهانی بسیار سخت است و قابل مقایسه با گزینشی المپیک در قاره آسیا نیست. تمام ورزشکارانی که در قاره‌های خود موفق به کسب سهمیه نشده باشند در مسابقات گزینشی جهانی حضور خواهند داشت و این موضوع کسب سهمیه را سخت‌تر می‌کند. با مشخص شدن زمان دقیق برگزاری این مسابقات مدیریت ورزشکاران در شرایط ویروس کرونا بسیار مهم خواهد بود و غیر از این موضوع یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث موفقیت ما باشد، قرعه مناسب است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی درباره ناکامی روزبهانی در کسب سهمیه المپیک و انتقادات به عملکرد او گفت: کسانی که از روزبهانی انتقاد می‌کنند در کجای بوکس قرار دارند و از چه رزومه‌ای برخوردار هستند؟! احسان روزبهانی تمام نشده است و هنوز قهرمان بسیار خوبی است. او سال‌ها برای بوکس ایران افتخار کسب کرده و حالا یک بار در شرایط و روز خوب خود قرار نداشته است. نباید چشم خود را روی توانایی‌های او ببندیم. سال ۸۹ به من نیز می‌گفتند که گل‌آرا تمام شده است، اما ۱۰ سال از آن زمان گذشته است و من همچنان مشت می‌زنم.

ملی‌پوش سابق بوکس ایران افزود: کسانی از روزبهانی انتقاد می‌کنند که سرشار از عقده و نرسیدن هستند و دوست دارند همیشه قهرمانان خود را تخریب کنند. احسان صد درصد توانایی کسب سهمیه المپیک در پاریس را دارد و این قابلیت را دارد که در این مسابقات موفق شود. اگر روزبهانی این توانایی را نداشت شک نکنید که می‌گفتم. او باید با قدرت به تمرینات بازگردد و از فشار وزن کم کردن خارج شود. احسان روزبهانی نه تنها تمام نشده است بلکه توانایی کسب سومین سهمیه المپیک را نیز دارد.

گل آرا در واکنش به اظهارات رئیس فدراسیون بوکس که تعویق یک ساله مسابقات را فرصتی برای دور خیز ایران جهت کسب نخستین مدال المپیک عنوان کرده است، گفت: کسب مدال المپیک بسیار سخت است، اما امیدوارم این اتفاق برای بوکس ایران بیفتد. کسب مدال در المپیک نیازمند تلاش و سختی زیادی است و باید بستر این کار بزرگ را نیز فراهم کنیم.

وی درباره آینده خود هم عنوان کرد: همچنان تمرینات خود را تا قبل از ویروس کرونا ادامه می‌دادم و در کنار آن مربیگری نیز انجام می‌دهم و چند شاگرد قهرمان دارم. هنوز به صورت جدی به خداحافظی از بوکس فکر نکردم و به نقطه‌ای نرسیدم که توانایی مبارزه را در خود نبینم. متأسفانه ویروس کرونا همه چیز را به‌هم ریخته است. قرار بود ۲۹ اسفند ماه برای بوکس حرفه‌ای به تایلند بروم که همه چیز با شیوع کرونا به‌هم ریخت.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی