رفتن به بالا
  • جمعه - 16 اسفند 1398 - 11:44
  • کد خبر : ۶۲۱۴
  • چاپ خبر : گفتگوی ویژه با اسماعیل رزم ؛ از کاویان نقده تا لیگ فوتبال اقلیم کوردستان

گفتگوی ویژه با اسماعیل رزم ؛ از کاویان نقده تا لیگ فوتبال اقلیم کوردستان

باتوجه به حضور اسماعیل رزم مربی فوتبال اهل نقده به لیگ اقلیم کوردستان، گفتگویی ویژه ترتیب داده شد تا با این مربی با دانش بیشتر آشنا شویم.

باتوجه به حضور اسماعیل رزم مربی فوتبال اهل نقده به لیگ اقلیم کوردستان، گفتگویی ویژه ترتیب داده شد تا با این مربی با دانش بیشتر آشنا شویم.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

باتوجه به حضور اسماعیل رزم مربی فوتبال اهل نقده به لیگ اقلیم کوردستان، گفتگویی ویژه ترتیب داده شد تا با این مربی با دانش بیشتر آشنا شویم.

 

 

------------------------------------

لطفا خودتون رو برای مخاطبان یاریزان معرفی بفرمایید
اسماعیل رزم هستم متولد پیرانشهر و با ۴۵سال سن، ساکن شهرستان نقده هستم.

لطفا در مورد زندگی ورزشی تون توضیح بدید
از دوران بچگی و به قول همه فوتبالیستهای قدیم، فوتبال خودم را از زمینهای خاکی اطراف میدان کاویان نقده شروع کردم و در دوران تحصیل زیر نظر معلمان عزیز و بزرگوارم اقایان خسرو ساوجبلاغچی وایوب قربانی فوتبالم را ادامه دادم.
بعدها به تیم جوانان کاویان نقده دعوت شدم و فوتبال رسمی من از تیم جوانان کاویان که آن زمان تحت هدایت آقای حمزه شریفی آذر بود، استارت خورد. خیلی زود به تیم منتخب جوانان نقده جهت مسابقات استانی که در بوکان برگزارشد دعوت شدم و تا سال ۷۹ در کاویان حضور داشتم.
در سال ۸۰ در تهران در اولین تست همای تهران زیر نظر مربی وقت که اقای احمد سنجری نمره قبولی گرفتم و تا پایان فوتبالم در آن تیم ماندم. آن موقع در پست هافبک چپ بازی میکردم و دانشم را در عرصه مربیگری تا مدرک مربیگری B آسیا ادامه دادم.
عناوین مختلفی در کسوت مربیگریم کسب کردم؛ قهرمانی شهرستان با پویان نقده، قهرمان استان با تیم امید کاویان، نایب قهرمانی جام حذفی استان با تیم کاویان، قهرمان استان در لیگ برتربدون هیچ گونه باختی با کاویان نقده و حضور خاطره انگیز برای هواداران در لیگ دسته سوم فوتبال ایران همراه با کاویان نقده در کارنامه من ثبت شده است.

اکنون در چه تیمی مربیگری می کنید و چطور شد به تیمی خارج از ایران پیوستید؟
در حال حاضر سر مربی تیم منتخب قلادزه کردستان عراق هستم و از طریق سوابق ورزشیم به عنوان سرمربی تیم منتخب قلادزه کردستان عراق انتخاب شدم.
این تیم در سطح لیگ ۲ کردستان عراق بازی می کند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

فضای که همکنون در آن کار می کنید را شرح دهید چقدر به مسایل فنی اهمیت داده می شود و آیا تفاوتی با فضای کار در ایران دارد؟
تیمهای کوردستان عراق از امکانت خوبی برخوردار هستند زمین های استاندارد و با کیفیتی دارند همچنین رقابت های جذاب، نفس گیر و پر از تماشگر در اینجا وجود دارد. شکر خدا لیگ ۲ از سطح بالای فنی و رقابتی برخوردار است.

در مورد استعدادهایی که در ایران حضور دارند اما ممکن است دیده نشوند نظری دارید؟
ایران مهد استعداد فوتبال است اما در بعضی از شهرها به علت نبود امکانت اولیه از قبیل زمین خوب و اسپانسر قوی این استعدادها زود به فراموشی سپرده می شوند. نبود یک حامی خوب و وجود دلال پیشرفت فوتبال ما را کم رنگ کرده است.

بازیکنان ایرانی چه جایگاهی در تیم های حاضر در مسابقات کردستان عراق دارند؟
در چند سال اخیر بازیکنان زیادی از ایران بعنوان لژیونر به لیگ های فوتبال کردستان عراق ملحق شده اند و تنها یکی دو مورد موفق شدند جایگاه واقعی خود را پیدا کنند به عنوان نمونه یاسین حسن زاده که اکنون یکی ازاسطوره های فوتبال استان آذربایجان غربی محسوب می شود در لیگ برتر عراق مورد تحسین واقع شده است.
جالب است اشاره کنم که یاسین هم بازیکن کاویان نقده بوده و در حال حاضر یوسف قادر زاده سنگر بان فصل قبل کاویان در تیم ئاسو کردستان عراق حضور دارد و می تواند پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند.

از کاویان بگووید، تیمی که همیشه خانه شما محسوب می شود
کاویان تیمی با قدمت چندین ساله است که ریشه در فوتبال استان اذربایجان غربی دارد. کاویان تیمی بود که در استان بدون باخت قهرمان لیگ برتر شد و کارنامه کاویان و درخشش این تیم در چند سال اخیر باعث شده سطح انتظار از این تیم بالا برود.

کاویان توانسته در ایران نام خود را مطرح کند و امسال نیز با حفظ سهمیه خود در لیگ دسته سوم فوتبال ایران، فرصت دارد سال آینده با یک برنامه ریزی دقیق و مدون حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سخن پایانی…
دست تک تک عزیزانی را میبوسم که مرا یاری دادند از معلمان عزیز و مربیان گرانقدرم تشکر میکنم و اکنون که در این جایگاه قرار دارم از زحمات و دعاهای این بزرگواران میباشد، دست همه شما را میبوسم و در آخر ممنون و سپاسگزار شما اهالی رسانه هستم که مرتبا پیگیر فعالیت اینجانب در تیم قلادزه کردستان عراق هستید.

ارادتمند همه شما، اسماعیل رزم


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی