رفتن به بالا
  • سه شنبه - 27 خرداد 1399 - 13:10
  • کد خبر : ۷۰۱۰
  • چاپ خبر : کوچ عبدالرحمان فاضلی بزرگ پیشکسوت ورزش و مکتب فرهنگ و ادب مهاباد

کوچ عبدالرحمان فاضلی بزرگ پیشکسوت ورزش و مکتب فرهنگ و ادب مهاباد

در این روزگار تیره و ایام طوفانی، عزیزی بی صدا از بین ما کوچ کرد و به دیار باقی شتافت و دیدار بعدی را به آخرت وعده داد. وداع با عبدالرحمان فاضلی...

  در این روزگار تیره و ایام طوفانی، عزیزی بی صدا از بین ما کوچ کرد و به دیار باقی شتافت و دیدار بعدی را به آخرت وعده داد. وداع با عبدالرحمان فاضلی… برای آنان که لحظه ای با او دیدار، یا کوتاه گفتگویی داشتند؛ تحمل سنگینی این مصیبت بسی مشکل است؛ وداع این عزیز […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

در این روزگار تیره و ایام طوفانی، عزیزی بی صدا از بین ما کوچ کرد و به دیار باقی شتافت و دیدار بعدی را به آخرت وعده داد. وداع با عبدالرحمان فاضلی…

برای آنان که لحظه ای با او دیدار، یا کوتاه گفتگویی داشتند؛ تحمل سنگینی این مصیبت بسی مشکل است؛ وداع این عزیز را بادرد و الم نهفته داشته، و با دعای خیر بدرقه اش کرده اند.

 

------------------------------------

در دورانی که شهرمان به (سی ودو محله) اشتهار داشت در خانواده مطهر فاضلی در مورخه ۱۳۱۳/۳/۲۲ پسری چشم به جهان گشود بنام عبدالرحمان، با جمیع صفات نیکو حسنه ای که داشت ( ئا ره حمان) لقب گرفت.

دوران ابتدایی و دبیرستانی را در مهاباد و ارومیه و تحصیلات دانشگاهی را در تبریز به پایان رساند. خدمت در اداره فرهنگ ( آموزش و پرورش) را برگزید و در دبیرستانهای مهاباد و دانشسرای مقدماتی و رئیس دبیرستان و سرپرست اداره آموزش و پرورش مهاباد به ایفای وظیفه پرداخت و در بازنشسته گی در معاونت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد طی سالیانی خدمات ارزنده ای داشتندو بعنوان مدرس در دانشگاه ایفای خدمت کرد.

عبدالرحمان فاضلی خدمات ارزنده ای به فرهنگ و ادب انجام دادند از جمله چاپ کتاب ( شنزار خون آلود)کتاب ( دوشیزه ارمنی با نامزدش) در دست چاپ؛ تحقیق و تالیف مرگ و زندگی و خاطرات خودشان.
وجهه برازنده دیگر که ما افتخار شاگردی او را داشتیم رویکرد و علاقه ایشان به امور ورزش و تربیت بدنی بود، که از نوجوانی به فوتبال ورزش اول منطقه علاقمند بود و این ورزش را از مدرسه و کوی برزن شروع و در آن دوران فعالیت ورزشی در مقاطع سنی و یا باشگاهی رسمیت نداشت و ورزشکار می بایست با تمرین و ممارست خود را آماده می کرد، تا برای پذیرش در تیم منتخب شهرستان که ( کلنی) می گفتند انتظار می کشید و در حوالی تمرینات تیم کلنی به کار توپ جمع کن و احیاناً اگر تیم در جریان بازی کمبود بازیکن داشتند وارد بازی می شدند؛ ئا رحمان که جوان بسیار با استعداد و خوش فکر و با تکنیک بود خیلی زود به تیم (کلنی) وارد شد و حدوداً جایگزین شادروان قادر ریحانی که فوروارد بود شدند، برای خیلی ها قابل تصور نبود ، بازیکنی کم سن و سال در تیم (کلنی) در مقابل تیمهای قدرتمند مراکز استانها قرار گیرد، بارها شادروان کاک اسماعیل گنجعلی می گفتند که از (ئارحمان) در مسابقات سخت و خشن از ترس صدمه و آسیب استفاده نمی کردم.
(ئارحمان) در مسابقات استانی و کشوری برای برد و احراز مقام تلاش و زحمات زیادی کشیدند و همیشه (آ س) تیم بودند و در مسابقات کشوری: انزلی _ رشت _ تبریز و تهران حضور موفق و موثری داشتند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

(ئارحمان) بعنوان دبیر ورزش دبیرستاتهای مهاباد در امر آموزش تیمهای ورزشی خصوصاً فوتبال تلاش فراوانی داشتند و همیشه به عنوان یک مشاور و دستیار عالی با اداره تربیت بدنی از زمان سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم تا حال اداره ورزش و جوانان صمیمانه همکاری داشتند.

و در امر تنظیمات و جداول و برنامه نویسی مسابقات مهارت خاصی داشتند و در آن زمان که شهرستانهای سردشت _ پیرانشهر و بوکان بخشهای تابعه مهاباد بودند و در اجرای مصوبات با برنامه ریزی و تشکیل کلاس های آموزشی برای مربیان و معلمان ورزش در آن واحدها همکاری و با هئیت ها و انجمن های ورزشی در سطوح مدارس و آزاد و حضور در جلسات توجیهی و آموزشی و برگزاری مسابقات ورزشی همیشه مشوق و یارو یاور بودند.
در تشکیلات تیم پیش کسوتان اهتمام جدی داشت.
سعادت داشتیم من و سایر پیش کسوتان افتخار شاگردی (ئارحمان) را داشته باشیم و از کلاس معرفت او توشه ای برداریم.

همگی بر این باوریم جایگاه رفیع فوتبال گذشته در شهرمان ناشی از سعادت حضور و برخورداری این عزیزان در عرصه وررش بوده است.

عبدالرحمان فاضلی در نسل دوم فوتبال وارد فعالیت مسابقاتی شد و هم تیمی او عبارت بودند از :

( شادروان حاج قاسم وفا_ کاک اسماعیل گنجعلی _ مصطفی مومنی_ بکر مومنی_ حسین داودی_ رحمان مصطفی زاده_ فتاح کاویان_ نجفی_ هاشم کاکا آقا زاده_ رستگار عزیز کرباسی_ سلیمان شاطریان_ سلیمان معینی_ کریم خامچی _ حاجی کریم سازواری _ صالح گنجعلی_ جعفر عزیزی_ قادر ریحانی).

عنایات و محبت (ئارحمان) با ورزشکاران، همراه با تلاش زیاد در راستای هماهنگی و ارتقاء ورزش شهرمان از خاطرات نیک و پسندیده با ایشان است که می بایستی بیشتر نوشته می شد.

مفتخرم با تحریر مختصری از پهنه وسیع خدمات استادم مراتب اخلاص و شاگردی خود را ادا کرده باشم.
از طرف خود و پیش کسوتان گرانسنگ و جامعه ورزش شهرمان خصوصا اهالی فوتبال این مصیبت بزرگ را به خانواده جلیل و بستگان تسلیت عرض نمائیم و آمرزش و شادی روح زنده یاد ئارحمان و صبر و شکیبایی همراه با سلامتی برای بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت مینمائیم.

آذربایجان غربی | یادداشت: قادر دانشیار


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی