رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 3 مرداد 1397 - 00:51
  • کد خبر : ۳۲۶۰
  • چاپ خبر : ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان ایلام در انتظار امکانات ورزشی
به نقل از مهر؛

۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان ایلام در انتظار امکانات ورزشی

  ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان ایلام دارای کمبودها و مشکلاتی در زمینه امکانات ورزشی هستند که توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی را می طلبد.    ———————————— به گزارش یاریزان و به نقل از مهر، در استان ایلام به سبب ساختار فرهنگی، اجتماعی و شرایط اقلیمی همواره مردم به ورزش علاقمند بوده و […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان ایلام دارای کمبودها و مشکلاتی در زمینه امکانات ورزشی هستند که توجه بیشتر مسئولان کشوری و استانی را می طلبد.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان و به نقل از مهر، در استان ایلام به سبب ساختار فرهنگی، اجتماعی و شرایط اقلیمی همواره مردم به ورزش علاقمند بوده و هستند ولی در این شرایط فضاهای ورزشی در استان ایلام کفاف جمعیت ورزش دوست و ورزشکار را نمی دهد.

طی سال های اخیر فعالیت های عمرانی فراوانی در این زمینه انجام شده که سبب تقویت روحیه ورزشکارانه اقشار مردم و به خصوص جوانان شده به گونه ای که بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان از این فضاهای ورزشی بهره مند شده اند.

محمد حیدری یکی از شهروندان و از ورزشکاران استان گفت: خوشبختانه در کشور ایران اسلامی روز به روز برای فعالیت های ورزشی شرایط مهیا می شود و نسبت به قبل نیز در این راستا تلاش های بیشتری شده است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

 

لزوم استقرار امکانات ورزشی در پارک های ایلام

وی ادامه داد: ما  ورزشکاران بسیار خوبی در سطح ملی را می بینیم که افتخار آفرینی می کنند، بالاخص ورزشکاران استان ایلام که هر از چند گاهی افتخار آفرینی این جوانان به گوش می رسد.

حیدری با اشاره به امکانات ورزشی استان گفت: چنانچه پارک ها و بوستان های ورزشی مجهز به امکانات در سطح استان افزایش پیدا کند یعنی ورزش فقط محدود به داخل باشگاه ها نباشد و در بیرون به گونه ای که از اقشار و رده های سنی مختلف به این سمت روی آورند، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ورزش در تربیت غیر مستقیم فرزندان کاملا تاثیر دارد چراکه  مادر و یا پدر ورزشکار الگویی مناسب هستند که فرزندان به سمت ورزش گرایش داشته باشند و در رشته ورزشی که با آن تناسب دارد به موفقیت برسند.

 

۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در ایلام

مهرداد جنگلی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام اظهار داشت: ایلام استان کم جمعیتی است اما با توجه ویژه ای که به این استان شده هم اکنون جزو شش استان برتر کشور از نظر ورزش است.

وی افزود: در سال گذشته استان ایلام ۱۰ بار میزبان مسابقات بین المللی در رشته های مختلف ورزشی بوده و تعداد ۱۵۳ ورزشکار استان از آقایان و بانوان به اردوهای تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی دعوت شدند.

وی بیان داشت: همچنین تعداد ۴۸ نفر از ورزشکاران استان در دو رده آقایان و بانوان عضو فیکس تیم ملی هستند و نیز حدود ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ورزشکاران استان موفق به کسب ۵۶۰ مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات کشوری شدند، همچنین ۲۰ عنوان تیمی و ۱۳ مدال آسیایی و نیز ۱۱ عنوان جهانی و ۴۸۰ مدال بین المللی را توانستند از مسابقات برون مرزی و کشوری کسب کنند.

 

وجود ۱۶۶ مکان ورزشی در ایلام

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در خصوص امکانات ورزشی استان هم گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گسترش ورزش به دورافتاده ترین روستاها و دهستان ها است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در استان ایلام ۱۶۶ مکان ورزشی دولتی وجود دارد و با توجه به این که یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان ورود بخش خصوصی به ورزش است، در همین راستا بیش از ۳۲۰ باشگاه خصوصی در مرکز استان و شهرستان های تابعه، روستاها، بخش ها و دهستان ها فعال شده است.

جنگلی عنوان کرد: در ماه گذشته ۳۰ خانه روستایی در سراسر استان به امکانات ورزشی تجهیز شده و تا پایان مردادماه ۳۰ خانه روستایی دیگر نیز به وسایل و ست های ورزشی تجهیز می شوند.

 

ایجاد سالن های ورزش اختصاصی در استان

جنگلی در خصوص مکان ورزشی اختصاصی هیئت ها در استان گفت: در مرکز استان اکثر هیئت های ورزشی دارای مکان اختصاصی هستند به عنوان مثال پیست دو میدانی، پیست اسکیت، استخرها، خانه جودو، خانه بوکس، خانه کشتی، خانه رزمی، ژیمناستیک و نیز اکثر هیئت های ورزشی ما دارای خانه اختصاصی هستند.

وی بیان داشت: اما با توجه به این که چند هیئت ورزشی که در استان تازه تاسیس هستند و فاقد هیئت اختصاص هستند به زودی با افتتاح پروژه های جدید ورزشی صاحب خانه  اختصاصی خواهند شد و در شهرستان ها نیز در تلاش هستیم که با برنامه ریزی های صورت گرفته آنها نیز به صورت پلکانی صاحب خانه اختصاصی خواهند شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون سرانه فضای ورزشی در استان ۸۶ سانتی متر مربع برای هر نفر است که در مقایسه با سال های گذشته و قبل از انقلاب با توجه به زیرساخت های جدید قابل مقایسه نیست که امیدوار هستیم طی یکی دو سال آینده سرانه فضای ورزشی به یک متر برای هر نفر خواهد برسد.

 

پارک های استان به وسایل ورزشی تجهیز می شوند

وی ادامه داد: در جلسه شورای همگانی استان طی مصوبه ای مقرر شد اداره ورزش و جوانان با همکاری شهرداری ایلام نسبت به تجهیز پارک پارک ها و بوستان ها به ست ها و وسایل ورزشی اقدام کند که در این خصوص شهرداری همکاری و مساعدت بسیار خوبی داشته و در تمامی پارک ها و بوستان های استان این وسایل ورزشی نصب و تجهیز هستند.

وی عنوان کرد: هم اکنون این وسایل در بام ایلام یا همان جاده تندرستی که به صورت مشارکتی احداث شد، ست های ورزشی نصب شد و جدیدا نیز در میدان قرآن به سمت فرودگاه که کارهای زیرساختی و موزایک آن در حال اتمام است تجهیزات یا ست های ورزشی در آن مکان نیز نصب خواهد شد.

 

 

۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته استان ایلام در انتظار امکانات


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی