رفتن به بالا
  • سه شنبه - 27 فروردین 1398 - 15:58
  • کد خبر : ۴۵۷۶
  • چاپ خبر : رییس هیات اسکی کردستان: توسعه اسکی به توسعه توریست ورزشی استان کمک می‌کند

رییس هیات اسکی کردستان: توسعه اسکی به توسعه توریست ورزشی استان کمک می‌کند

رییس هیات اسکی کردستان گفت: فراهم کردن امکانات اسکی در سقز، قروه، بیجار و سنندج می‌تواند به توسعه اسکی و توسعه توریست ورزشی و جاذبه‌های گردشگری استان کمک می‌کند.

  رییس هیات اسکی کردستان گفت: فراهم کردن امکانات اسکی در سقز، قروه، بیجار و سنندج می‌تواند به توسعه اسکی و توسعه توریست ورزشی و جاذبه‌های گردشگری استان کمک می‌کند.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ اسماعیل پورجعفری در گفت‌وگو با فارس، کردستان را جز استان‌های محروم کشور دانست و گفت: این ورزش اسکی جز ورزش‌های […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

رییس هیات اسکی کردستان گفت: فراهم کردن امکانات اسکی در سقز، قروه، بیجار و سنندج می‌تواند به توسعه اسکی و توسعه توریست ورزشی و جاذبه‌های گردشگری استان کمک می‌کند.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ اسماعیل پورجعفری در گفت‌وگو با فارس، کردستان را جز استان‌های محروم کشور دانست و گفت: این ورزش اسکی جز ورزش‌های گران و پرهزینه است، توسعه ورزش اسکی در کردستان نیازمند فراهم‌شدن زیرساخت‌های موردنیاز است.

وی نبود وسایل و تجهیزات کافی در زمینه اسکی مهم‌ترین مشکل ورزش اسکی در بیجار برشمرد و افزود: در این شهرستان دستگاه‌های بالابر در محل استانداردسازی نشده است.

وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات اسکی مصوب شد اما تاکنون این مبلغ در اختیار هیات اسکی استان قرار نگرفته است.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

پورجعفری اظهار کرد: به دلیل گران بودن تجهیزات و امکانات فنی پیست و زیرساخت‌ها امار ورزشکاران اسکی کاهش یافته است.

رییس هیات اسکی استان کردستان یادآور شد: تجهیزات و امکانات این ورزش به دلیل گران بودن جوابگوی نیاز عمومی مردم نیست.

وی استعدادیابی و رشد و توسعه ورزش اسکی را جز سیاست‌های فدراسیون دانست و گفت: سال گذشته سیاست‌های فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران در زمینه استعدادیابی و اسکی همگانی مورد توجه قرار گرفت.

پورجعفری استعدادیابی جوانان ورزشکار وعلاقمند به اسکی بویژه رده سنی زیر ۱۲ سال می‌تواند موفقیت استان را از نظر اسکی تضمین کند.

رییس هیات اسکی استان کردستان در زمینه تربیت مربی ورزشی گفت: کلاس‌های بازآموزی مربیگری زیر نظر مربیگری خارجی و فدراسیون برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه ورزش اسکی، استعدادیابی و همگانی کردن در اولویت برنامه‌های فدراسیون قرار دارد افزود: فدراسیون در زمینه استعدادیابی حمایت‌های خوبی کرده است، در این راستا با تخصص تجهیزات به استان‌ها و دوره‌های آموزشی استعدادیابی ویژه نونهالان برگزار کرده است.

پورجعفری بر ساماندهی سریعتر پبست اسکی بیجار و فراهم کردن امکانات اسکی تاکید کرد و افزود: به دلیل گران‌بودن تجهیزات ورزش اسکی امکانات استفاده برای عموم مردم وجود ندارد.

وی فراهم کردن پیست در سقز و قروه نیازمند حمایت سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی و دولتی دانست.

رییس هیات اسکی استان کردستان شهرستان سقزو بیجار را جز شهرستان‌های هدف اسکی استان عنوان کرد و افزود: آموزش‌های رایگان برای سنین ۶ تا ۱۲ سال ارائه شده است و چند نفر به عنوان استعداد برتر برای مسابقات قهرمانی کشور در استان فارس انتخاب و اعزام شدند.

وی اظهارکرد: در راستای استعدادیابی مربی هیات استان زیر نظر نماینده فدراسیون و مربیگری خارجی کلاس‌های بازآموزی مربیگری برگزار می‌شود.

به گفته رییس هیات اسکی استان کردستان، سال گذشته ۶ نفر از جوانان و بزرگسالان سرپرست ملی به مسابقات قهرمانی کشور به فارس اعزام شدند‌.

وی شهرستان سقز و بیجار را جز شهرستان‌های هدف اسکی استان دانست و افزود: آموزش های رایگان برای سنین ۶ تا ۱۲ سال ارایه شده است.

پورجعفری حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان را هیات اسکی استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود:اما این حمایت‌ها پاسخگوی نیاز اسکی استان نیست، این ورزش برای رشد و توسعه نیازمند حمایت‌های بخش خصوصی و اسپانسر است.

وی ادامه داد: افزون بر اهداف استعدادیابی هیات اسکی، درصد راه‌اندازی اسکی همگانی برای عموم مردم هستیم.

رییس هیات اسکی استان کردستان با بیان اینکه اسکی در فصول سرد سال یک تفریح و سرگرمی نشاط انگیز برای جوانان محسوب می‌شود، اظهارکرد: فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه این ورزش برای عموم مردم ضروری است.

وی موفقیت بانوان استان در ورزش اسکی و راهیابی به مسابقات قهرمانی ایتالیا را بیانگر وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای ورزشی برشمرد.

پورجعفری در ادامه از عنایت و مساعدت مدیرکل برنامه و بودجه و مدیرکل ورزش و جوانان استان از هیات اسکی استان تقدیرکرد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی