رفتن به بالا
  • سه شنبه - 16 اردیبهشت 1399 - 14:43
  • کد خبر : ۶۸۵۰
  • چاپ خبر : میزان مناسب ورزش در طول هفته چقدر است؟ / آیا این میزان برای هر فردی متفاوت است؟

میزان مناسب ورزش در طول هفته چقدر است؟ / آیا این میزان برای هر فردی متفاوت است؟

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی تمرینات و حرکات ورزشی ممنوعه در خانه را بر شمرد و تاکید کرد که افراد مختلف به دلیل آسیب پذیری از انجام این دسته از تمرینات خودداری کنند.

آزاده حکاک زاده متخصص پزشکی ورزشی در مورد میزان مناسب ورزش بامدت مشخص و در طول روز و هفته برای افراد مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

یک متخصص پزشکی ورزشی در مورد میزان مناسب ورزش در طول هفته برای افراد مختلف توضیح داد.

به گزارش یاریزان؛ آزاده حکاک زاده در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا در مورد میزان مناسب ورزش در طول روز و هفته، اظهار کرد: این روزها که در خانه ورزش می کنید باید خودتان حجم و میزان ورزش خود را مدیریت کنید و باید بدانید که میزان فعالیت بدنی توصیه شده برای افراد بالای ۱۸ سال معادل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هفتگی است اما این مسئله شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: ورزش هوازی بهتر است برای پنج روز در هفته با شدت متوسط به مدت ۳۰ دقیقه در روز باشد که می تواند به صورت زمان های تقسیم بندی شده در چند نوبت حداقل ۱۰ دقیقه ای و ممتد باشد.

این متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه راه رفتن با سرعت۱۰۰-۸۰ گام در دقیقه در افراد مبتدی توصیه می شود، عنوان کرد: باید به تدریج به سرعت گام ها افزوده شود اما در عین حال از ورزش شدید پرهیز کنید.

حکاک با بیان اینکه باید ورزش های قدرتی را ۲ تا سه نوبت در هفته برای گروه عضلات بزرگ انجام دهید، گفت: در افراد مبتدی شروع تمرینات قدرتی با انجام یک تا ۲ ست با ۱۰ تا ۱۵ تکرار و فاصله ۲ دقیقه ای بین ست ها توصیه می شود و در انتهای تمرینات قدرتی باید از تمرینات کششی برای سرد کردن استفاده کنند.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی