رفتن به بالا
  • دوشنبه - 15 اردیبهشت 1399 - 15:52
  • کد خبر : ۶۸۴۳
  • چاپ خبر : مهم ترین محورهای نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال ایران

مهم ترین محورهای نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال ایران

نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال کشور امروز برگزار شد و شرکت کنندگان در همایش نظرات خود را درباره تعیین شاخصه‌های انتخاب مربیان تیم‌ ملی در رده‌های سنی مختلف ارائه کردند.

شرکت کنندگان در نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال، نظرات خود را درباره انتخاب مربیان تیم‌ ملی در رده‌های سنی مختلف ارائه کردند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال کشور امروز برگزار شد و شرکت کنندگان در همایش نظرات خود را درباره تعیین شاخصه‌های انتخاب مربیان تیم‌ ملی در رده‌های سنی مختلف ارائه کردند.

به گزارش یاریزان؛ نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال کشور در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.
بیش از ۶۰ کارشناس، پیشکسوت، مربی و نماینده رسانه‌ در این نشست شرکت و ضمن تاکید بر حضور پرقدرت تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو، دیدگاه‌های متعددی برای انتخاب سرمربی تیم‌های ملی بانوان و مردان و رده‌های سنی مختلف مطرح کردند.

 

------------------------------------

اهم محورهای مطرح شده در نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال کشور به قرار زیر است:

– برگزاری اینگونه نشست‌ها در ادامه روند موفقیت‌های والیبال ایران، اهمیت بسیار زیادی دارد.
– هر شخصی برای هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران انتخاب شود، باید مورد حمایت همه خانواده والیبال قرار گیرد.
– خوشبختانه رئیس فدراسیون والیبال بر تمامی مسائل این موضوع اشراف دارد و تیم ملی ایران دو رویداد مهم لیگ ملت‌ها و المپیک را پیش رو دارد.
– دانش فنی، انضباط و تجربه و سازمان‌دهی از فاکتورهای مهم انتخاب سرمربی تیم‌های ملی است.
– سرمربی انتخابی باید با سایر اعضای کادر فنی هماهنگ باشد و به تنهایی عاملی برای موفقیت تیم محسوب نمی‌شود.
– مربیان جهان از نظر تکنیک و تاکتیک تفاوت زیادی با هم ندارند و تقریبا از دانش فنی یکسانی برخوردارند.
– به کارگروه مشورتی انتخابی سرمربی تیم ملی، چند مربی با تجربه نیز دعوت شوند.
– تشکیل تیم نونهالان برای پایه‌سازی والیبال مهم است، زیرا آموزش و پرورش در حال حاضر این تیم را تشکیل نداده است.
– نحوه رفتار با بازیکن اهمیت زیادی دارد و روابط بین بازیکنان و سرمربی، باید صمیمانه و درعین حال مسئولیت‌پذیر باشد. گرفتن برنامه از سرمربیان برای رده‌های سنی مختلف نیز اهمیت دارد.
– رئیس فدراسیون شرایط مجموعه زیر نظر خود را بهتر از هر کسی می‌داند و در حال حاضر، بهترین فرصت برای آزمایش مربی ایران در تیم ملی است.
– بعد از تعیین شاخصه‌های انتخاب سرمربی، باید میزان هماهنگی مربیان ایرانی با این شاخصه‌ها نیز بررسی شود.
– باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در آینده مربی بزرگ ایرانی به دنیا معرفی شود.
– بزرگ‌ترین افتخار یک مربی، حضور در المپیک است. اگر بتوانیم با مربی ایرانی حرکت کنیم، آینده مناسبی برای والیبال رقم زدیم.
– در بحث ویژگی‌های سرمربی تیم ملی والیبال، چند شاخصه و ویژگی مهم ازجمله دانش فنی، مدیریت و ویژگی‌های روانشناسی و اجتماعی وجود دارد. همچنین عملکرد مربی در چند سال اخیر، برای انتخاب سرمربی تیم ملی اهمیت زیادی دارد.
– در مدیریت یک مسابقه، سه بخش قبل، همزمان و بعد از آن مهم است و باید سرمربی توانایی ایجاد هماهنگی بین این سه بخش را داشته باشد. بحث روانشناسی هم موضوع مهمی برای انتخاب مربی است.
– باید اول هدف فدراسیون در المپیک ۲۰۲۰ مشخص شود و بعد برای انتخاب مربی ایرانی یا خارجی تصمیم‌گیری شود. البته شاخصه‌ها برای انتخاب مربی ایرانی یا خارجی متفاوت است.
– سرمربی باید درک درستی از استاندارهای روز والیبال داشته باشد و مربیان ایرانی از نظر فنی، صلاحیت هدایت تیم ایران در بازی‌های المپیک را دارند.
نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان و کارشناسان والیبال کشور امروز (دوشنبه) در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

استفاده از نظرات کارشناسان این رشته ورزشی، برای اهداف بلندمدت والیبال و تعیین شاخص‌های انتخاب مربیان تیم‌ ملی در رده‌های مختلف سنی، از جمله اهداف این همایش یک روزه بود.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی