رفتن به بالا
  • دوشنبه - 23 تیر 1399 - 13:54
  • کد خبر : ۷۱۲۹
  • چاپ خبر : ملی‌پوش مهابادی نسبت به رای کمیته مبارزه با دوپینگ اعتراض کرد

ملی‌پوش مهابادی نسبت به رای کمیته مبارزه با دوپینگ اعتراض کرد

احمد احمدنژاد ملی پوش مهابادی در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان کشور به میزبانی چهارمحال و بختیاری موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

  احمد احمدنژاد وزنه‌بردار ملی‌پوش مهابادی که به علت مثبت اعلام شدن تست دوپینگ به چهار سال محرومیت از فعالیت ورزشی محکوم شده، نسبت به رای صادره اعتراض کرد. به گزارش یاریزان؛ رییس هیات وزنه‌برداری مهاباد روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت رای صادره از طرف کمیته مبارزه با دوپینگ به خبرگزاری ایرنا گفت: طبق […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

احمد احمدنژاد وزنه‌بردار ملی‌پوش مهابادی که به علت مثبت اعلام شدن تست دوپینگ به چهار سال محرومیت از فعالیت ورزشی محکوم شده، نسبت به رای صادره اعتراض کرد.

به گزارش یاریزان؛ رییس هیات وزنه‌برداری مهاباد روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت رای صادره از طرف کمیته مبارزه با دوپینگ به خبرگزاری ایرنا گفت: طبق اعلام نادو (ستاد ملی مبارزه با دوپینگ)، “احمد احمدنژاد” به دلیل مصرف مواد ممنوعه تستوسترون از ۱۴ اردیبهشت سال جاری به مدت چهار سال محروم شده است.

 

------------------------------------

طاها احمدنژاد افزود: رای صادره قابل اعتراض بوده و محرومیت وی نیز هنوز قطعی نشده و فدراسیون وزنه‌برداری و خود ورزشکار نسبت به رای صادر شده اعتراض کرده‌اند که هم‌اکنون نیز پیگیر مراحل اداری ثبت اعتراض خود نسبت به این رای هستیم.

وی با بیان اینکه احمدنژاد سال گذشته به علت ترک خوردگی استخوان مچ، دست خود را عمل جراحی کرده بود، اظهار داشت: مصرف ماده تستوسترون با مجوز و تحت نظر پزشک برای تقویت و غضروف‌سازی مچ دست این ورزشکار تجویز شده و عمدی در مصرف مواد نیروزا اتفاق نیافته است.

احمدنژاد بیان کرد: سال گذشته این وزنه‌بردار مهابادی در مسابقات قهرمانی جوانان کشور در وزن ۷۳ کیلوگرم با ثبت رکورد ۱۳۳ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۱۵۹ کیلوگرم در حرکت ۲ ضرب و مجموع ۲۹۲ کیلوگرم موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و آزمایش دوپینگ نیز انجام داد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

رییس هیات وزنه‌برداری مهاباد اظهار کرد: “احمد احمدنژاد” از ورزشکاران شناخته شده و ملی پوش این شهرستان است که در مسابقات داخلی و خارجی مدال‌های با ارزشی از جمله مدال طلای یک‌ضرب و ۲ نقره حرکت ۲ ضرب و مجموع نوجوانان آسیا و مدال برنز حرکت ۲ ضرب مسابقات جوانان جهان را به خود اختصاص داده و تاکنون نیز جواب تمام آزمایش دوپینگی وی منفی اعلام شده است.

وی تاکید کرد: همچنان از طریق فدراسیون وزنه‌برداری پیگیر لغو این محرومیت هستیم.

مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

فدراسیون بین‌المللی از ۲ سال گذشته و در اقدامی پیشگیرانه و سرسختانه، سهمیه المپیکی کشورهایی که طی ۱۰ سال گذشته موارد متعدد دوپینگ داشتند را به شدت کاهش داد به‌طوری که کشورهایی که دارای تخلفات ۲۰ مورد یا بیشتر دوپینگ در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ باشند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مجاز به داشتن تنها ۲ سهمیه (یک مرد و یک زن) دانسته است که این موضوع شامل حال کشورهای روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و بلاروس خواهد بود.

بر همین اساس کشورهایی که دارای ۱۰ تخلف یا بیشتر باشند نیز سهمیه‌های المپیکی آنان به ۲ وزنه‌بردار مرد و ۲ وزنه‌بردار زن محدود می‌شود. حداقل ۹ کشور دیگر همچون بلغارستان، ایران و هند در این دسته قرار می‌گیرند.

بر اساس آمار، ایران در سال ۲۰۰۹ چهار مورد دوپینگ، سال ۲۰۱۳، ۲ نمونه دوپینگ، سال ۲۰۱۴ چهار نمونه مثبت داشته و سال ۲۰۱۷ یک نمونه دوپینگ داشته که در مجموع تعداد دوپینگی های ایران را از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ در این رشته به عدد ۱۱ رسانده است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی