رفتن به بالا
  • شنبه - 1 شهریور 1399 - 12:33
  • کد خبر : ۷۴۲۷
  • چاپ خبر : مدال ها و لباس های ” سیامند رحمان ” به موزه ملی ورزش اهدا شد
باموافقت خانواده قوی ترین مرد جهان؛

مدال ها و لباس های ” سیامند رحمان ” به موزه ملی ورزش اهدا شد

سیامند رحمان ، وزنه‌بردار اهل شهرستان اشنویه در نظرسنجی برترین وزنه‌برداران معلول جهان در سال ۲۰۱۸، عنوان سوم این نظرسنجی را کسب کرد.

خانواده زنده یاد سیامند رحمان، قهرمان پارالمپیک و جهان، بخشی از لوازم وی را به موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک اهدا کردند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

خانواده زنده یاد سیامند رحمان، قهرمان پارالمپیک و جهان، بخشی از لوازم وی را به موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک اهدا کردند.

به گزارش یاریزان و به نقل از وب سایت کمیته ملی پارالمپیک؛ رحیم تیموری رییس اداره ورزش ‌و جوانان اشنویه گفت: خانواده سیامند رحمان در حاشیه جلسه پیگیری ساخت المان مقبره جهان پهلوان سیامند رحمان که با حضور دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در محل دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد قسمتی از لوازم و لباس‌هایی که سیامند در مسابقات جهانی برتن داشت به علاوه مدال‌های وی به موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا شد.

 

------------------------------------

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین در زمینه تسریع در احداث یادمان سیامند رحمان در شهرستان اشنویه نیز تاکید شد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز اخیرا در جلسه ای با حضور خانواده سیامند رحمان بر تسریع در ساخت بنای یادبود این قهرمان اشنویه‌ای و پیگیری تامین اعتبار از سه محل منابع ملی و اعتبارات استانی و اعتبارات داخلی شهرداری اشنویه تاکید کرد.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، اوایل اسفند امسال بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد و در این شهر نیز به خاک سپرده شد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

وی در پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

سیامند رحمان ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد. قوی ترین مرد جهان در یازدهم اسفندماه ۱۳۹۸ بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین سپرد.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی