رفتن به بالا
  • جمعه - 6 تیر 1399 - 13:50
  • کد خبر : ۷۰۳۱
  • چاپ خبر : شرایط سخت تیم های حاضر در لیگ دسته دو و سه فوتبال ایران!

شرایط سخت تیم های حاضر در لیگ دسته دو و سه فوتبال ایران!

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران رای خود را دمورد اتفاقات پایانی دیدار تیم های سردار بوکان و شهرداری بم در لیگ دسته دوم صادر کرد.

  تیم های لیگ دسته دو و سه فوتبال ایران با شرایط و بضاعت مالی غیرقابل مقایسه، باید همانند تیم‌های لیگ‌برتری و لیگ یکی تست‌های کرونا را در بازه‌های زمانی ۱۰ روزه در حین مسابقات انجام دهند، آن‌هم بدون اینکه راهکار مالی از سوی متولیان امر در این رابطه تعریف شده باشد! به گزارش یاریزان […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

تیم های لیگ دسته دو و سه فوتبال ایران با شرایط و بضاعت مالی غیرقابل مقایسه، باید همانند تیم‌های لیگ‌برتری و لیگ یکی تست‌های کرونا را در بازه‌های زمانی ۱۰ روزه در حین مسابقات انجام دهند، آن‌هم بدون اینکه راهکار مالی از سوی متولیان امر در این رابطه تعریف شده باشد!

به گزارش یاریزان و به نقل از خبرگزاری ایسنا، ۱۱ خردادماه سال جاری بود که حیدر بهاروند- رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در نامه‌ای به هیات‌های فوتبال و باشگاه‌ها زمان آغاز مسابقات لیگ دسته دو و دسته سه را اعلام کرد. در این نامه آمده بود؛ انجام تست‌های تشخیص کرونا از جمله تست PCR برای تمامی اعضای تیم از جمله بازیکنان و عوامل کادر فنی و اجرایی باشگاه‌ها طبق دستور ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش و تحویل نتایج تست‌های انجام شده به ستاد فوق، سازمان لیگ، ایفمارک و اخذ مجوزهای لازم مدنظر قرار گیرد.

 

------------------------------------

برنامه زمان‌بندی لیگ ۲ و ۳

زمان شروع تمرینات تیم‌ها و جدول زمانبندی شروع تمرینات و مسابقات لیگ‌های ۲ و سه کشور طبق اعلام سازمان لیگ اینگونه است که در لیگ دسته دوم زمان شروع تمرینات ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، زمان مسابقه معوقه ۱۳ تیر ۱۳۹۹، زمان شروع هفتگی مسابقات ۱۷ تیر ۱۳۹۹ خواهد بود و در مورد لیگ دسته سوم؛ زمان شروع تمرینات ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، زمان مسابقه معوقه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و زمان شروع هفتگی مسابقات ۲۱ تیر ۱۳۹۹ تعیین شد.

هزینه تست کرونا

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

نکته‌ای که در هنگام انجام تست کرونا به چشم آمد، هزینه انجام هر تست کرونا و سختی‌های مربوط به انجام این تست بود و در ابتدا قرار شد بعد از شروع تمرینات و ورود به فاز مسابقات، هر تیمی موظف است در بازه‌های زمانی پنج روزه که معادل با هر مسابقه یک تست بود، تست کرونا را میان تمام عوامل تیم انجام و نتیجه را به ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش ارائه کند و اگر مشکلی وجود داشت، از حضور فرد یا افراد مورد نظر تا زمان بهبودی جلوگیری به عمل آید.

در هر جلسه تمرین بیش از ۳۶ نفر نمی‌توانند شرکت کنند که شامل بازیکنان، کادر فنی فنی و سرپرستی، تدارکات و پزشکی است و با میانگین قیمت ۷۰۰ هزار تومانی تست PCR برای هر نفر، هر تیم باید معادل ۲۵ میلیون تومان در یک دوره انجام تست هزینه پرداخت کند.

حلقه مفقوده‌ای به نام نظارت

تا همین جای کار نیز نظارت‌های لازم و کافی در مورد تمرینات و مسابقات دوستانه تیم‌های لیگ برتری مدنظر قرار نگرفته است و پرسش اصلی این است که چه تضمینی برای نظارت‌ کامل در مورد رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی و عمل به راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ (کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال از سوی تیم‌های لیگ ۲ و سه وجود دارد؟ لیگ‌هایی که سالیان متفاوتی است به دلیل کم توجهی همانند جزیره‌ای دور افتاده‌اند و هر اتفاقی در آن‌ها رخ داده است، از ضرب و شتم‌های شدید داوران تا…

لیگ ۲ و ۳ توان پرداخت تست کرونا دارند؟

پیش از این فدراسیون پزشکی ورزشی به ایسنا اعلام کرد که راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹(کرونا ویروس) فاصله گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط لیگ فوتبال مربوط به تمامی لیگ‌های فوتبال است و تمامی لیگ‌ها ملزم به رعایت آن هستند؛ راهنمایی که بر اساس آن تیم‌های فوتبال باید در فاصله زمانی هر ۵ روز یکبار در حین مسابقات تست کرونا انجام می‌دادند، ‌ تصمیمی که در نهایت در آخرین اطلاعیه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش وتو شد و با دو برابر شدن مدت زمان انجام تست‌ها از پنج به ۱۰ روز تعداد تست‌های صورت گرفته نیز به نصف کاهش یافت.

طبق جدیدترین تصمیم ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش پیرو برگزاری نشست‌های تخصصی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغیه معاونت بهداشت این وزارتخانه، قرار است تست PCR برای تیم‌های فوتبال هنگام برگزاری مسابقات هر ۱۰ روز یک بار انجام شود و علاوه بر این در صورت مثبت بودن تست PCR در ۲۵ درصد کل تیم (بازیکنان و کادر)، تیم مربوطه باید به قرنطینه برود.

مساله جدی درباره تیم‌های لیگ دسته ۲ و سه این است که از توان مالی بسیار کم‌تری نسبت‌ به تیم‌های لیگ برتری و حتی لیگ یکی برخوردارند، با این حال اما احتمال ابتلا برای ویروس کرونا برای همه یکسان است و آن‌ها هم باید این پروتکل گران قیمت را اجرا کنند.

مساله و چالشی که به ویژه برای لیگ ۲ و ۳ در این خصوص به وجود می‌آید پرداخت هزینه‌های مربوط به تست کرونا است، چرا که بر این اساس باید همانند تیم‌های لیگ برتری در حین مسابقات تست‌های PCR انجام دهند، بنابراین باید این سوال را مطرح کرد که آیا اساسا تیم‌های لیگ ۲ و ۳ توانایی پرداخت چنین مبالغی را برای انجام تست کرونا دارند؟ آیا تیم‌های لیگ ۲ و ۳ که با هزینه‌های بسیار پایینی بسته می‌شوند امکان صرف هزینه ۲۵ میلیون‌ تومانی را برای انجام هر دوره تست کرونا از بازیکنان و عوامل تیم خود خواهند داشت؟ اینکه آیا وظیفه مسئولان تصمیم‌گیری است و راهکارهای مربوطه در این زمینه نباید در نظر گرفته شود؟

اساسا مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فدراسیون پزشکی ورزشی و در نهایت ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به مشکلات مالی تیم‌های لیگ ۲ و سه توجهی داشته‌اند که چنین دستورالعملی را صادر کرده‌اند؟ تصمیمی که به طور حتم لازم و درست بوده اما متولیان امر باید نسبت به تامین منابع مالی آن چاره‌اندیشی کرده و یا با ارائه تسهیلات و حمایت‌های مورد نیاز زمینه را برای انجام آن از سوی تیم‌های بی‌بضاعت در لیگ‌های پایین دستی فراهم می‌کردند!

 

آذربایجان غربی | خبرنگار: سامان صادق امیری


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی