رفتن به بالا
  • یکشنبه - 4 اسفند 1398 - 11:53
  • کد خبر : ۶۱۲۳
  • چاپ خبر : شاهین طبع : صعود به مراحل بالاتر المپیک سخت اما شدنی است

شاهین طبع : صعود به مراحل بالاتر المپیک سخت اما شدنی است

مهران شاهین طبع سرمربی کرمانشاهی کرمانشاهی تیم ملی بسکتبال گفت: وقتم را روی فکر کردن به حقوق و دستمزد نمی‌گذارم و به جای این ترجیح می دهم کار کنم.

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: صعود به مراحل بالاتر المپیک کار بسیار سختی به شمار می‌آید، اما کار نشدنی نیست.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان گفت: صعود به مراحل بالاتر المپیک کار بسیار سختی به شمار می‌آید، اما کار نشدنی نیست.

به گزارش یاریزان؛ مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال در جمع خبرنگاران درباره وضعیت نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال بعد از جام جهانی اظهار کرد: در حال حاضر اردوی کوتاه مدتی برای آمادگی در مرحله اول مسابقات فیبا کاپ آسیا ۲۰۲۱ برگزار‌ی کنیم که این بازی‌ها طی ۳ پنجره انجام می‌شود.

 

------------------------------------

او ادامه داد: علاوه بر این اردوی تیم ملی بسکتبال را با حضور ۱۸ بازیکن شروع کردیم. آرون گرامی پور درگیر مسابقات خارج از کشور بود به همین علت این بازیکن در این اردو شرکت نمی‌کند و به او مرخصی دادیم. دو الی سه بازیکن مصدوم داریم. صمد نیکخواه بهرامی و زنگنه جزء مصدومان هستند که احتمال دارد در ترکیب تیم ملی قرار نگیرند، اما مابقی بازیکنان آماده هستند.

شاهین طبع درباره اینکه امکان حضور بازیکنان جدید در ترکیب تیم ملی برای بازی‌های المپیک وجود دارد، گفت: به هر حال سعی مان این بود که بازیکنان خوب لیگ برتر بسکتبال هم به خوبی دیده شوند تا آن‌ها بتوانند قابلیت هایشان را نشان بدهند. البته بعد از مسابقات لیگ برتر زمان بیشتری داریم و به طور حتم تغییراتی در ترکیب تیم ملی خواهیم داشت.

او درباره برنامه و اردو‌های تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: ما قبل از مسابقات المپیک چند دعوتنامه از جمله جام استانکوویچ در چین داشتیم و علاوه بر این به تورنمنت دیگری در چین هم دعوت شدیم که با توجه به شرایط کشور چین امکان تصمیم گیری برای فدراسیون بسکتبال وجود ندارد. همچنین به یک تورنمنت خوب در ژاپن قبل از المپیک دعوت شدیم که احتمال برگزاری بازی با تیم ملی ژاپن در این تورنمنت داریم. یک دعوتنامه اروپایی خوبی هم داریم که این رقابت‌ها یک مقدار با تورنمنت ژاپن تداخل دارد.

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

شاهین طبع افزود: در حال پیگیری هستیم که تاریخ تورنمنت اروپایی را در صورت قبول کشور میزبان تغییر بدهیم. علاوه بر این تیم ملی ارمنستان درخواست برگزاری ۲ بازی دوستانه داشته است. به نظرم شرایط خوبی در بسکتبال حاکم است، اما برگزاری بازی‌های تدارکاتی نیاز به هماهنگی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دارد و فدراسیون بسکتبال همه تلاش خود را می‌کند تا برنامه ریزی خوبی همانند برنامه جام جهانی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره اینکه هدف تیم ملی بسکتبال رسیدن به ۸ تیم برتر در المپیک است، اضافه کرد: به هر حال همان طور که می‌دانید تیم‌های قوی در المپیک هستند و گروه بندی تیم‌ها هم خیلی حساب شده بوده و تقریبا تعادل بین ۲ گروه برقرار است. بازیکنان ما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و به طور حتم بهترین بازی خود را در المپیک انجام می‌دهند. ما برای صعود به مرحله بعد المپیک حداقل به ۲ برد نیاز داریم. کار بسیار سختی به شمار می‌آید، اما کار نشدنی نیست.

او درباره بازی‌های پیش روی تیم ملی بسکتبال گفت: ما نباید تیم‌های سوریه و قطر را دستکم بگیریم. ما در پنجره جام جهانی به سختی توانستیم تیم ملی قطر را ببریم و تیم ملی سوریه در مسابقات آسیایی اندونزی کار را برایمان سخت کرد. تیم ملی سوریه سختکوش است و جوانگرایی در این تیم رخ داده است. ضمن این که این تیم در تورنمنت اردن شرکت کرده است. به هر حال بازی ساده‌ای برابر تیم‌های ملی سوریه و قطر نخواهیم داشت.

شاهین طبع درباره اینکه تیم ملی بسکتبال عربستان در صورتی که به ایران نیاید حاضر به برگزاری این بازی در کشور ثالث می‌شوند، گفت: اگر بازی با تیم ملی عربستان در ایران برگزار شود خیلی برای تیم ملی ما خوب است، اما ما نمی‌توانیم برای یکسری از تصمیم گیری‌ها نظر بدهیم و باید تابع سیاستی باشیم که برایمان در نظر گرفته می‌شود.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی