رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 3 بهمن 1398 - 11:30
  • کد خبر : ۶۰۲۷
  • چاپ خبر : درخشش باستانی کاران کردستانی در رقابت های جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی

درخشش باستانی کاران کردستانی در رقابت های جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی

سوران الله مرادی و پژمان سکونتی دو باستانی کار کردستانی در پایان سومین دوره رقابت های جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی به میزبانی خراسان شمالی 6 نشان زرین طلا و نقره را برای تیم ملی ایران و استان کردستان کسب کردند.

سوران الله مرادی و پژمان سکونتی دو باستانی کار کردستانی در پایان رقابت های جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی، ۶ نشان طلا و نقره را کسب کردند.

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

سوران الله مرادی و پژمان سکونتی دو باستانی کار کردستانی در پایان سومین دوره رقابت های جهانی زورخانه ای و کشتی پهلوانی به میزبانی خراسان شمالی ۶ نشان زرین طلا و نقره را برای تیم ملی ایران و استان کردستان کسب کردند.

به گزارش یاریزان؛ سومین دوره رقابت های زورخانه ای قهرمانی جهان با حضور کشورهای خارجی و تیم ملی ایران از ۲۸ دی ماه در استان خراسان شمالی آغاز و روز دوم بهمن ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
در این رقابت ها بیش از ۱۰۰ ورزشکار از ۲۰ کشور مختلف دنیا حضور پیدا کردند و در بخش های هنرهای انفرادی، رقابت های تیمی زورخانه ای و کشتی پهلوانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
لهستان، استونی، ترکیه، قبرس، مجارستان، کره جنوبی، اوکراین، آذربایجان، بنگلادش، هندوستان، اندونزی، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، افغانستان، تانزانیا، اوگاندا، زیمباوه و کامرون کشورهایی هستند که در این مسابقات شرکت کننده دارند.
در نخستین روز از برگزاری این رقابت ها تیم ملی ایران با ترکیب پژمان سکونتی به عنوان کاپیتان تیم ملی، سوران الله مرادی از کردستان، احسان حدادی از گلستان، محمدرضا ابوالحسنی از اصفهان، عباس مرادی زاده از یزد با مربیگری علیرضا غلامی مربی شایسته کردستانی موفق شد با کسب ۷۰۱ امتیاز در جایگاه نخست قرار گیرد و تیم عراق با ۴۸۴ امتیاز نایب قهرمان شد و تیم‌های جمهوری آذربایجان و افغانستان به ترتیب با کسب۴۷۰ و ۳۷۳ امتیاز در رده‌های سوم و سوم مشترک ایستادند.
همچنین در بخش هنرهای انفرادی ورزش های زورخانه ای پژمان سکونتی با ۷۹۸ امتیاز عنوان نخست رشته میل بازی را از آن خود کرد.
سوران الله مرادی دیگر نماینده کردستانی عضو تیم ملی با کسب ۲۹۱ امتیاز، بر سکوی قهرمانی رقابت‌های رشته سنگ ایستاد و با بدست آوردن ۴۳۰ امتیاز در رشته کباده جایگاه نایب قهرمانی این بخش را تصاحب کرد.
الله مرادی در بخش کشتی پهلوانی وزن ۹۰ کیلوگرم با شکست “سری ساروت چانورا رای” از بنگلادش به فینال راه پیدا کرد و در بازی پایانی با قبول شکست از “بیرژن شیمردن” قزاقستانی در حایگاه نایب قهرمانی ایستاد و نشان نقره را به گردن انداخت.
تیم ورزش های زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران در مجموع امتیازات با ۱۴۶ امتیاز مقام اول را از آن خود کرد و جمهوری آذربایجان و عراق به ترتیب با ۱۳۰ و ۱۱۶ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
سومین دوره مسابقات جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، با حضور ۱۰۰ باستانی کار از ۲۰ کشور در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزاری شد.

 

------------------------------------


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی