رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 18 آذر 1395 - 22:37
  • کد خبر : ۱۷۹۲
  • چاپ خبر : خیزش برای رکوردشکنی سیامند رحمان در بازی های آسیایی جاکارتا

خیزش برای رکوردشکنی سیامند رحمان در بازی های آسیایی جاکارتا

  قهرمان فوق سنگین وزنه برداری معلولان جهان و پارالمپیک تاکنون ۱۳ بار رکورد جهان را جا به جا کرده است، سیامند رحمان در بازی های آسیایی جاکارتا بدنبال رکورد شکنی دوباره است.    ———————————— به گزارش یاریزان؛ سیامند رحمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ۲ ماه تعطیلی و […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

قهرمان فوق سنگین وزنه برداری معلولان جهان و پارالمپیک تاکنون ۱۳ بار رکورد جهان را جا به جا کرده است، سیامند رحمان در بازی های آسیایی جاکارتا بدنبال رکورد شکنی دوباره است.

 

 

------------------------------------

به گزارش یاریزان؛ سیامند رحمان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ۲ ماه تعطیلی و استراحت به زودی تمرین های منسجمی را در شهر اشنویه آغاز می کنم.
وی اظهار کرد: زمان آغاز اردوهای جدید تیم ملی هنوز اعلام نشده است اما ۲ مسابقه مهم بین المللی در دوبی و مکزیک پیش روست و به طور یقین فدراسیون و کادر فنی تمهیدات لازم جهت اعزام تیم را انجام خواهند داد.
وی گفت: من در تمامی مسابقات برای شاد کردن دل مردم ایران هر آنچه در توان داشتم به کار بسته ام و امیدوارم همواره بتوانم پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورم.
وی که مدال طلای بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیروی برزیل را در اختیار دارد، ادامه داد: مسئولان، مردم و خانواده ام لطف زیادی به بنده دارند و من هم سعی می کنم تا با افتخارآفرینی برای کشورم بخشی از زحمت های آنان را جبران کنم.
سیامند رحمان متولد سال ۱۳۶۷ شمسی در شهرستان اشنویه و در سال ۱۳۸۷ شمسی برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولان ایران دعوت شد.
رحمان وزنه بردار دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم ایران حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد و با ثبت رکورد ۳۱۰ کیلوگرم، مدال طلای بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ میلادی در ریودوژانیروی برزیل را بر گردن آویخت.
این قهرمان معلول اشنویه ای در نخستین حرکت خود وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی را درخواست کرد و با قدرت هرچه تمام موفق به مهار این وزنه شد و در همان حرکت نخست، رکورد پارالمپیک را به نام خود ثبت کرد.
رحمان در حرکت دوم وزنه ۳۰۰ کیلویی را مهار کرد و رکورد ۲۹۶ کیلوگرم جهان را که به خودش تعلق داشت، جا به جا کرد.
وی در حرکت سوم وزنه ۳۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد اما به این رکورد هم قانع نشد و در حرکت چهارم خود با بالا بردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرم برای چهارمین بار در یک مسابقه رکورد جهان و پارالمپیک را شکست و قاطعانه ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.
سیامند رحمان در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن نیز با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پارالمپیک را به نام خود ثبت کند، سیامند رحمان در بازی های آسیایی جاکارتا بدنبال رکورد شکنی دوباره است.


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی