رفتن به بالا
  • جمعه - 12 خرداد 1396 - 14:01
  • کد خبر : ۲۲۵۱
  • چاپ خبر : خالی کردن زانو ، وضعیتی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد
پزشکی ورزشی؛

خالی کردن زانو ، وضعیتی که ممکن است برای شما اتفاق بیفتد

درمان درد زانو

  خالی کردن زانو (knee giving way) از جمله مشکلات شایع در افراد است که میتواند علل مختلفی داشته باشد. اقدام سریع جهت تشخیص علت این عارضه از مهمترین اقدامات محسوب میگردد.    ———————————— ابتدا به تعریفی از این عارضه پرداخته وسپس راه های درمانی مطرح میگردد. بی ثباتی ناگهانی در زانو ها(knee giving way) […]

Yarizan telegram Channel آدرس کانال تلگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

Yarizan page Instagram آدرس پیج اینستاگرام پایگاه خبری ورزشی یاریزان

 

خالی کردن زانو (knee giving way) از جمله مشکلات شایع در افراد است که میتواند علل مختلفی داشته باشد. اقدام سریع جهت تشخیص علت این عارضه از مهمترین اقدامات محسوب میگردد.

 

 

------------------------------------

ابتدا به تعریفی از این عارضه پرداخته وسپس راه های درمانی مطرح میگردد.

بی ثباتی ناگهانی در زانو ها(knee giving way) وضعیتی است که ممکن است بر اثر دلایل مختلف همچون ضعف عضله چهرسرران، سایش مفصل زانو(آرتروز زانو)، اختلال در وضعیت کشکک (پتلا) زانو یا پارگی رباط صلیبی قدامی زانو اتفاق بیفتد.

 

https://instagram.com/80_shopbrand?igshid=NzZlODBkYWE4Ng==

تشخیص و درمان
تشخیص علت خالی کردن زانو توسط متخصص ارتوپدی یا فیزیوتراپی امکان پذیر است. پس از آنکه علت ضعف در مفاصل زانو ها مشخص شد، درمانگر شما می تواند برای درمان اختلال خالی کردن زانو ها یک برنامه درمانی شامل فیزیوتراپی و انجام تمرینات تقویت عضلات متناسب با علت عارضه برای شما در نظر بگیرد. در برخی موارد از جمله پارگی کامل رباط صلیبی انجام عمل جراحی ضروری می باشد و در مواردی نیز با تغییر رژیم غذایی و ایجاد برنامه تقویتی برای عضلات اطراف مفصل زانو درمان صورت میگیرد.

شما در صورت داشتن خالی کردن زانو که بطور مکرر برایتان اتفاق می افتد، باید برای تشخیص علت خالی کردن زانوها اقدام نمایید، در زمان قبل از مراجعه برای معاینه می توانید برای پیشگیری از آسیب بیشتر در مفصل زانو تا حد ممکن استراحت کنید، هنگام راه رفتن از واکر یا عصا استفاده نمایید و درصورت وجود درد و التهاب به طور متناوب از کمپرس های سرد و گرم استفاده کنید. معمولا پس از مراجعه به درمانگر خود و تشخیص علت عارضه مجموعه ای از تمرینات تقویت عضلات، ورزش داخل آب(هیدروتراپی) جهت درمان کفایت خواهد نمود و دربرخی موارد که علت عارضه آسیب های داخل مفصلی است لیزردرمانی تحت نظارت متخصص فیزیوتراپی و شاید جراحی ضرورت داشته باشد.

 

خالی کردن زانو / پزشکی ورزشی / یاریزان


اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه


کد اعلام وصول الکترونیکی